İletişim alanında yaşanan teknolojik gelişimin bir
sonucu olarak hayatımıza giren sosyal medya; insanlara eğlendirme, vakit
geçirme, sevdikleriyle iletişim kurma ve bilgiye ulaşma imkânı vermektedir. Sosyal medya kullanımı, bireylerin isteklerini, arzularını ve
sorunlarını ifade etmelerine; başarılarını potansiyel olarak geniş bir izleyici
kitlesine göstermelerine ve diğer sosyal medya kullanıcılarından beğenme ve
olumlu yorumlar almalarına ve son tahlilde yüksek oranda tanınma elde
etmelerine olanak sağladığı için anlamlı görünmektedir. Bu noktada narsisizm
eğilimi olan insanlar;kendi kendilerini tanıtmaları üzerinde tam kontrol
sahibi oldukları için, sığ ilişkilerden oluşan çevrimiçi toplulukları tercih
ederler. İşte bu araştırma kullanıcıların narsisizm özelliklerinin sosyal medya
kullanımı üzerindeki etkinliğini konu edinmektedir. Araştırma için veriler 408
katılımcıdan yüz yüze görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda;
narsisizm düzeyinin,sosyal medyakullanım puanını anlamlı biçimde yordadığıtespit
edilmiştir. Katılımcıların narsisizm düzeyleri arttıkça, sosyal medya kullanım amaç ve
isteklerinde de bir artış yaşanmaktadır. Yine çalışmada günlük sosyal medya
kullanım süresi ile narsisizm arasında anlamlı korelasyon ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 31 |