Türkiye’nin, Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun kurulmasından 1 yıl sonra, 31 Temmuz 1959’da topluluğa resmen ortaklık başvurusunda bulunması ile başlayan resmi ilişkiler süreci halen devam etmektedir. Avrupa Birliği ile ilgili tüm konular olduğu gibi tam üye olmak için yerine getirilmesi gereken düzenlemeler de basına konu olmaktadır. Kamuoyunun bu çok yönlü, uzun soluklu süreci bizzat takip etmesi mümkün olmadığına göre konu ile ilgili başlıca bilgi kaynağı basındır. Bu nedenle basının konuya ne oranda yer verdiği ve konuyu işleyiş biçimi öncelikle kamuoyunda ilgi oluşması, daha sonra bilgi edinmesi, bu bilgiden hareketle fikir sahibi olması ve uzun vadede kamuoyunun oluşması basının konuyu niceliksel ve niteliksel olarak ele alış biçimi ile doğrudan ilgilidir. Bu nedenle konunun gerek sayısal veriler ile basında ne oranda yer bulduğunu tespit etmek, gerekse söylem analizi ile ne şekilde sunduğunu saptamak gerekmektedir
The official relations process which started after the full membership application of Turkey to European economic assembly just 1 year after its establishment in July 31st 1959 still continues. All subjects about European Union as well as the legal regulations to be fulfilled for full membership take place in the press. As it is not possible for the public to follow up this long multi dimensional process, the only info source is media. In order to inform the public and then create a full awareness in public, the evaluation of the media about this subject quantitatively and qualitatively is very important. Therefore it is necessary to determine how this subject takes place in media in means of numerical data and also determine by speech analysis how the subject is submitted to the public
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 20 |