Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Issue: 35, 485 - 509, 30.06.2021
https://doi.org/10.31123/akil.953030

Abstract

References

  • Akay, A. (2002). Postmodern görüntü. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik sorunu, ulusallık ve “Türk kimliği”. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2016). Simülakrlar ve simülasyon (Çev: O. Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Belek, U. (2013). Toplumsal cinsiyet algısının statik duruşu. Ankara: Atılım Üniversitesi Yayınları.
  • Binark, M. ve Kılıçbay, B. (2015). İnternet, toplum, kültür. Ankara: Epos Yayınları.
  • Burç, E. (2015). Popüler kültür ve annelik: anneliğin farklı görünümleri, Hacettepe Ünivesitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: ekonomi, toplum ve kültür cilt 2: kimliğin gücü (Çev: E. Kılıç). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Connel, R.W. (1998). Toplumsal cinsiyet ve iktidar: toplum, kişi ve cinsel politika (Çev: C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Connor, S. (2015). Postmodernist kültür çağdaş olanın kuramlarına bir giriş (Çev: D. Şahiner). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Creswell, J.W.. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel araştırma ve Araştırma Deseni. (Çev: M. Bütün ve S. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (Çev: M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelebi, P. (2009). “Türkiye’de toplumsal cinsiyetin kuruluşu: bloglar”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demiray, E. (2012). Toplumsal yaşamda kadın. Oğuz, G. (Ed.). Toplumsal yaşamda kadın içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Erişti, S.D. (2017). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Giddens, A. (2010). Modernite ve bireysel kimlik geç modern çağda benlik ve toplum (Çev: Ü. Tatlıcan). İstanbul: Say Yayınları.
  • Giddens, A. (1994). Modernliğin Sonuçları. (Çev: E. Kuşdil). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, Çev. Barış Cezar. Ankara: Metis Yayınları.
  • Kahraman, H. (2002). Postmodernite ile modernite arasında Türkiye. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Kara, U. (2013). Kültürel kimlik anayasal vatandaşlık özyönetim. Adana: Karahan Kitabevi. Kara, U. (2014). Kimlik oyunu video oyunları, yeni medya ve kimlik. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaylı, D. (2012). Kadın bedeni ve özgürleşme. İzmir: İlya Yayınevi.
  • Lupton, D. Pedersen, S. ve Thomas, M. (2016). Parenting and digital media: from the early web to contemporary digital society. Sociology Compass 10/8 (2016), 730–743.
  • Lyotard, J. (2014). Postmodern durum (Çev: İ. Birkan). Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji sözlüğü (Çev: O. Akınhay ve D. Kömürcü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Mora, N. (2008). Medya ve kültürel kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1).
  • Oskay, Ü. (2010). Yıkanmak istemeyen çocuklar olalım. İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Özen, Y. ve Gülaçtı F. (2010). Benlik kavramı ve benliğin gelişimi bilen benliğe gereksinim var mı?. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 21-37
  • Rosenau, P. (2004). Postmodernizm ve toplumbilimleri (Çev: T. Birkan). İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Sancar, E. (2013). Televizyon dramalarında annelik temsilinin izleyici tarafından alımlanması: Adını Feriha Koydum. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Sancar, S. (2012). Türk modernleşmesinin cinsiyeti, erkekler devlet kadınlar aile kurar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sözen, E. (2011). Modernite ve kültürel kimlik. Sosyoloji Konferansları, O (25) 153-160.
  • Stevenson, N. (2015). Medya kültürleri sosyal teori ve kitle iletişimi (Çev: G. Orhon ve B. Aksoy). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Taylor, C. (2010). Çokkültürcülük ve tanınma politikası (Çev: L. Köker). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Timisi, N. (2005). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Timurturkan, M. (2019). Ebeveynlik ve dijital medya: anneliğe ilişkin yaratılan yeni temsiller ve dayanışma örüntüleri. Mediterranean Journal of Humanities. IX/1 315-333.
  • Turner, J. Beeghley, L. Ve Powers, C. (2010). Sosyolojik teorinin oluşumu (Çev: Ü. Tatlıcan). İstanbul: Sentez Yayıncılık.
  • Tseelon, E. (2002). Kadınlık Maskesi. (Çev: R. Kekeç). Ankara: Ekin Yayınevi.
  • Uğurlu, G. (2003). Türkiye’de ulusal televizyon kanallarında yayınlanan reklamlarda annelik rolünün sunumu. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yaylagül, L. (2010). Kitle iletişim kuramları egemen ve eleştirel yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yuval-Davis, N. (2003). Cinsiyet ve millet (Çev: A. Bektaş). Ankara: İletişim Yayınları.

Düzeltme: Sosyal Medyadaki Kültürel Kimliklerin Dönüşümü Odaklı “Blogger Anne” Kimliklerinin İncelenmesi

Year 2021, Issue: 35, 485 - 509, 30.06.2021
https://doi.org/10.31123/akil.953030

Abstract

Bu araştırmanın konusu, sosyal medyadaki kültürel dönüşüm odaklı ‘blogger anne’ kimliklerinin incelenmesidir. Bu konu çerçevesinde anne kimliği ile blog ortamında bulunan ve kendini ‘blogger anne’ olarak tanımlayan 8 kullanıcıyla derinlemesine görüşme yapılmıştır. Görüşmeler betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Görüşmenin yanı sıra 27 blog sitesinin her birinin son 7 paylaşımı içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, katılımcıların blog ortamında annelik kimliklerini nasıl sundukları ve kültürel anlamda annelik kimliğindeki dönüşümler ortaya konulmuştur. Bunun sonucunda sosyal medya aracılığı ile geleneksel annelik kimliğinde çözülmeler olduğu ancak toplumun geleneksel kültürel alt yapısının anne kimliği üzerinde etkisinin devam ettiği söylenebilir. Sosyal ağ ortamlarından biri olan bloglar, kullanıcıların annelik sunumlarını sergilemede tercih ettikleri yeni iletişim ortamları olarak karşımıza çıkmaktadır.


Bu makalenin ilk hali 30-06-2020 tarihinde yayınlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akil/issue/55155/696758 

References

  • Akay, A. (2002). Postmodern görüntü. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik sorunu, ulusallık ve “Türk kimliği”. Ankara: Öteki Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2016). Simülakrlar ve simülasyon (Çev: O. Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Belek, U. (2013). Toplumsal cinsiyet algısının statik duruşu. Ankara: Atılım Üniversitesi Yayınları.
  • Binark, M. ve Kılıçbay, B. (2015). İnternet, toplum, kültür. Ankara: Epos Yayınları.
  • Burç, E. (2015). Popüler kültür ve annelik: anneliğin farklı görünümleri, Hacettepe Ünivesitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: ekonomi, toplum ve kültür cilt 2: kimliğin gücü (Çev: E. Kılıç). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Connel, R.W. (1998). Toplumsal cinsiyet ve iktidar: toplum, kişi ve cinsel politika (Çev: C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Connor, S. (2015). Postmodernist kültür çağdaş olanın kuramlarına bir giriş (Çev: D. Şahiner). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Creswell, J.W.. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel araştırma ve Araştırma Deseni. (Çev: M. Bütün ve S. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (Çev: M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çelebi, P. (2009). “Türkiye’de toplumsal cinsiyetin kuruluşu: bloglar”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demiray, E. (2012). Toplumsal yaşamda kadın. Oğuz, G. (Ed.). Toplumsal yaşamda kadın içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Erişti, S.D. (2017). Yeni medya ve görsel iletişim tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Giddens, A. (2010). Modernite ve bireysel kimlik geç modern çağda benlik ve toplum (Çev: Ü. Tatlıcan). İstanbul: Say Yayınları.
  • Giddens, A. (1994). Modernliğin Sonuçları. (Çev: E. Kuşdil). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, Çev. Barış Cezar. Ankara: Metis Yayınları.
  • Kahraman, H. (2002). Postmodernite ile modernite arasında Türkiye. İstanbul: Everest Yayınları.
  • Kara, U. (2013). Kültürel kimlik anayasal vatandaşlık özyönetim. Adana: Karahan Kitabevi. Kara, U. (2014). Kimlik oyunu video oyunları, yeni medya ve kimlik. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaylı, D. (2012). Kadın bedeni ve özgürleşme. İzmir: İlya Yayınevi.
  • Lupton, D. Pedersen, S. ve Thomas, M. (2016). Parenting and digital media: from the early web to contemporary digital society. Sociology Compass 10/8 (2016), 730–743.
  • Lyotard, J. (2014). Postmodern durum (Çev: İ. Birkan). Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji sözlüğü (Çev: O. Akınhay ve D. Kömürcü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Mora, N. (2008). Medya ve kültürel kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1).
  • Oskay, Ü. (2010). Yıkanmak istemeyen çocuklar olalım. İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Özen, Y. ve Gülaçtı F. (2010). Benlik kavramı ve benliğin gelişimi bilen benliğe gereksinim var mı?. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 21-37
  • Rosenau, P. (2004). Postmodernizm ve toplumbilimleri (Çev: T. Birkan). İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Sancar, E. (2013). Televizyon dramalarında annelik temsilinin izleyici tarafından alımlanması: Adını Feriha Koydum. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Sancar, S. (2012). Türk modernleşmesinin cinsiyeti, erkekler devlet kadınlar aile kurar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sözen, E. (2011). Modernite ve kültürel kimlik. Sosyoloji Konferansları, O (25) 153-160.
  • Stevenson, N. (2015). Medya kültürleri sosyal teori ve kitle iletişimi (Çev: G. Orhon ve B. Aksoy). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Taylor, C. (2010). Çokkültürcülük ve tanınma politikası (Çev: L. Köker). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları.
  • Timisi, N. (2005). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Timurturkan, M. (2019). Ebeveynlik ve dijital medya: anneliğe ilişkin yaratılan yeni temsiller ve dayanışma örüntüleri. Mediterranean Journal of Humanities. IX/1 315-333.
  • Turner, J. Beeghley, L. Ve Powers, C. (2010). Sosyolojik teorinin oluşumu (Çev: Ü. Tatlıcan). İstanbul: Sentez Yayıncılık.
  • Tseelon, E. (2002). Kadınlık Maskesi. (Çev: R. Kekeç). Ankara: Ekin Yayınevi.
  • Uğurlu, G. (2003). Türkiye’de ulusal televizyon kanallarında yayınlanan reklamlarda annelik rolünün sunumu. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yaylagül, L. (2010). Kitle iletişim kuramları egemen ve eleştirel yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yuval-Davis, N. (2003). Cinsiyet ve millet (Çev: A. Bektaş). Ankara: İletişim Yayınları.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Gözde Yardım 0000-0001-6457-6904

Suzan Duygu Bedir Erişti 0000-0002-2511-6830

Publication Date June 30, 2021
Submission Date March 1, 2020
Published in Issue Year 2021 Issue: 35

Cite

APA Yardım, G., & Bedir Erişti, S. D. (2021). Düzeltme: Sosyal Medyadaki Kültürel Kimliklerin Dönüşümü Odaklı “Blogger Anne” Kimliklerinin İncelenmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(35), 485-509. https://doi.org/10.31123/akil.953030