Year 2012, Volume 5 , Issue 3, Pages 369 - 393 2012-09-01

Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları
Metaphoric Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of Curriculum

Soner Mehmet Özdemir [1]


Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplamak için açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır ve verileri analiz etmede nitel işlemler kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, katılımcıların 8 farklı kategoride toplam 148 geçerli metafor geliştirdiğini göstermiştir. Bu kategoriler şunlardır: “Düzenli ve hiyerarşik olarak oluşturulan/işleyen bir organizasyon/mekanizma olarak eğitim programı, ”yol gösterici olarak eğitim programı”, “bir süreç olarak eğitim programı”, “belli bir sonuca ulaşmaya yönelik bir araç olarak eğitim programı”, “bir kural, ilke ya da amaç doğrultusunda hazırlanan tasarı olarak eğitim programı”, “vazgeçilmez bir öge olarak eğitim programı”, “bireyleri şekillendiren bir kalıp olarak eğitim programı”, “sürekli değiştirilen bir kavram olarak eğitim programı”. En fazla geliştirilen metaforlar, “kılavuz/rehber, sistem, bir binanın planı veya projesi, insan yaşamı ve harita/yol haritası” olmuştur.
This study aims to determine perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum through their metaphors. The sample consisted of 302 prospective teachers enrolled in various departments of the Faculty of Education, Kırıkkale University, Turkey. Open-ended questions were used to collect data and qualitative procedures were followed to analyze the data. The results of the study revealed that participants develop a total of 148 valid metaphors clustered under 8 different categories, which were; “curriculum as an organization/constructed mechanism/regular and hierarchical operation”, “curriculum as a guide”, “curriculum as a process”, “curriculum as a tool to find a solution”, “curriculum as a design created according to a rule, principle or aim”, “curriculum as an inevitable part”, “curriculum as a pattern to shape individuals”, “curriculum as a continuously changing concept”. The metaphors mostly developed by participants were “guide/advisor”, “system”, “a plan or project of a building”, “human life” and “map/roadmap”.
Other ID JA46FU59CC
Journal Section Articles
Authors

Author: Soner Mehmet Özdemir

Dates

Publication Date : September 1, 2012

Bibtex @ { akukeg314041, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe University}, year = {2012}, volume = {5}, pages = {369 - 393}, doi = {}, title = {Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları}, key = {cite}, author = {Özdemir, Soner Mehmet} }
APA Özdemir, S . (2012). Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , 5 (3) , 369-393 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29346/314041
MLA Özdemir, S . "Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 (2012 ): 369-393 <https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29346/314041>
Chicago Özdemir, S . "Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 (2012 ): 369-393
RIS TY - JOUR T1 - Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları AU - Soner Mehmet Özdemir Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 369 EP - 393 VL - 5 IS - 3 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları %A Soner Mehmet Özdemir %T Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları %D 2012 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 5 %N 3 %R %U
ISNAD Özdemir, Soner Mehmet . "Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 / 3 (September 2012): 369-393 .
AMA Özdemir S . Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2012; 5(3): 369-393.
Vancouver Özdemir S . Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2012; 5(3): 393-369.