The purpose of this study was to examine the five-year strategic plans, laws and regulations regarding
early childhood education in Turkey from the 1950s to today. Categories including scope, definitions, goals and
principles of and improvements in early childhood education were investigated. Using document analysis technique,
15 legal documents including laws, legislations, regulations, and nine five-year strategic development plans were
analyzed. Results showed that the Ministry of Health and Social Support (General Administration of Social Services
and Child Protection, after 1980s) and the Ministry of Education have administered and regulated rules and
procedures of public and private childcare facilities which were varied in their functions and principles aligning with
those of the two ministries. Developmental plans regarding early childhood education were disorganized,
disconnected and inconsistent with the preceding and subsequent ones.
Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet tarihinde, 1950'li yıllardan başlayarak, okul öncesi eğitimin ülkenin kalkınma ve eğitim planlarındaki yerini ve okul öncesi dönemdeki çocukların bakım ve eğitimine yönelik yasal düzenlemeleri incelemektir. Okul öncesi eğitimin kapsamı, tanımları, amaçları, ilkeleri ve okul öncesi eğitimde gelişmeler gibi kategoriler saptanmış ve bu konularda yapılmış düzenlemeler ve değişikler ele alınmıştır. Doküman analizi metodu kullanılarak toplam 15 kanun, kanun hükmünde kararname ve yönetmelik ile dokuz tane beş yıllık kalkınma planı çalışmaya dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda okula başlamamış ve çalışma saatlerinde ailesi tarafından bakımı sağlanamayacak olan çocuklara yönelik hizmetler, Milli Eğitim Bakanlığı ya da Sosyal Sigortalar Yardım Bakanlığı (1980’den sonra Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü) tarafından düzenlenmiş ve çocukların bakım ve eğitimleri bu iki bakanlığa bağlı kamu veya özel kurum ve kuruluşları tarafından yapılmıştır. Bu hizmetler genellikle eş zamanlı yürütülmüş olsa bile bu iki kurumun temel amaçlarındaki ve ilkelerindeki farklılıklar ile toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda bu kurumlara bağlı kuruluşlar da hedef ve ilkelerinde farklılık göstermişlerdir. Kalkınma planlarında okul öncesi eğitimi ile ilgili stratejik, istikrarlı ve bir önceki planın üzerine inşa edilen planlara yer verilmediği ortaya çıkmıştır.
Other ID | JA38GG84DR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Submission Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 5 Issue: 4 |