BibTex RIS Cite

Analysis of 4th and 5th Graders’ Perceptions of Social Studies

Year 2012, Volume: 5 Issue: 4, 500 - 511, 01.12.2012

Abstract

Education firstly begins in family, and continues with formal education as a fact which should be
continued through life. But, the basic foundations of education need to be taken into consideration to be efficient.
Hence, primary schools considering basic foundations of education shape our children’s future. Students’ positive
attitudes toward a course might affect their success in that course. One of the important goals of social studies course
is to grow effective and productive citizens. Children during the first years of their lives by effective teaching of
social studies will later take place in society as responsible and sensitive citizens. In learning, students’ interests and
needs, readiness levels, attitudes and values are important in terms of their attaining course objectives.This study aims
to determine 4th and 5th graders’ attitudes toward social studies course and whether those differ on several variables.
It is a survey research design. The sample of this descriptive study consists of three schools in Afyonkarahisar,
Turkey.

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi

Year 2012, Volume: 5 Issue: 4, 500 - 511, 01.12.2012

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ve tutumlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada survey yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, betimsel bir çalışmadır. Sınırlandırılmış evren yöntemiyle Afyonkarahisar il merkezindeki okullar, üç alt evrene ayrılmış ve ölçek, bu okullardaki 272 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonrası yapılan analizlerde öğrencilerin cinsiyet, sınıf, anne-baba eğitim durumu ve aile gelir düzeyi bakımından tutum ölçeğine verilen cevaplar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA63MN69SS
Journal Section Articles
Authors

Barış Çiftçi This is me

Mehmet Tamer Kaya This is me

Publication Date December 1, 2012
Submission Date December 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Çiftçi, B., & Kaya, M. T. (2012). Analysis of 4th and 5th Graders’ Perceptions of Social Studies. Journal of Theoretical Educational Science, 5(4), 500-511.