Year 2012, Volume 5 , Issue 4, Pages 500 - 511 2012-12-01

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi
Analysis of 4th and 5th Graders’ Perceptions of Social Studies

Barış Çiftçi [1] , Mehmet Tamer Kaya [2]


Bu araştırma, ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ve tutumlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada survey yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, betimsel bir çalışmadır. Sınırlandırılmış evren yöntemiyle Afyonkarahisar il merkezindeki okullar, üç alt evrene ayrılmış ve ölçek, bu okullardaki 272 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonrası yapılan analizlerde öğrencilerin cinsiyet, sınıf, anne-baba eğitim durumu ve aile gelir düzeyi bakımından tutum ölçeğine verilen cevaplar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Education firstly begins in family, and continues with formal education as a fact which should be continued through life. But, the basic foundations of education need to be taken into consideration to be efficient. Hence, primary schools considering basic foundations of education shape our children’s future. Students’ positive attitudes toward a course might affect their success in that course. One of the important goals of social studies course is to grow effective and productive citizens. Children during the first years of their lives by effective teaching of social studies will later take place in society as responsible and sensitive citizens. In learning, students’ interests and needs, readiness levels, attitudes and values are important in terms of their attaining course objectives.This study aims to determine 4th and 5th graders’ attitudes toward social studies course and whether those differ on several variables. It is a survey research design. The sample of this descriptive study consists of three schools in Afyonkarahisar, Turkey.
Other ID JA63MN69SS
Journal Section Articles
Authors

Author: Barış Çiftçi

Author: Mehmet Tamer Kaya

Dates

Publication Date : December 1, 2012

Bibtex @ { akukeg314049, journal = {Kuramsal Eğitimbilim Dergisi}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe University}, year = {2012}, volume = {5}, pages = {500 - 511}, doi = {}, title = {İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Çiftçi, Barış and Kaya, Mehmet Tamer} }
APA Çiftçi, B , Kaya, M . (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , 5 (4) , 500-511 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29347/314049
MLA Çiftçi, B , Kaya, M . "İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 (2012 ): 500-511 <https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29347/314049>
Chicago Çiftçi, B , Kaya, M . "İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 (2012 ): 500-511
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi AU - Barış Çiftçi , Mehmet Tamer Kaya Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Kuramsal Eğitimbilim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 500 EP - 511 VL - 5 IS - 4 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi %A Barış Çiftçi , Mehmet Tamer Kaya %T İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi %D 2012 %J Kuramsal Eğitimbilim Dergisi %P 1308-1659-1308-1659 %V 5 %N 4 %R %U
ISNAD Çiftçi, Barış , Kaya, Mehmet Tamer . "İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5 / 4 (December 2012): 500-511 .
AMA Çiftçi B , Kaya M . İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2012; 5(4): 500-511.
Vancouver Çiftçi B , Kaya M . İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2012; 5(4): 511-500.