This study aimed to investigate the effect of “Big Math for Little Kids” curriculum on mathematical
development of 61-72 month-old children attending kindergartens. This experimental study had a pre-test – post-test
design. The sample of the study was composed of a total of 42 61-72 month-old children attending kindergartens of
the randomly selected primary schools. In the study, "Progress in Maths 6 Test" was used to collect data. As a result
of this study, it was found out that average Progress in Maths 6 Test scores of children in the experimental group
were significantly higher than those of the ones in the control group.
Bu araştırma, anasınıfına devam eden 61-72 aylık çocukların matematik gelişimine “Küçük Çocuklar için Büyük Matematik” programının etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneme modelinde olup kontrol gruplu ön-test – son-test modeli uygulanmıştır. Araştırma örneklemini tesadüfî örnekleme ile seçilmiş iki ilköğretim okulunun anasınıfına devam eden 61-72 aylık toplam 42 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada verilerin toplanmasında Matematik Gelişimi 6 testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubundaki çocukların Matematik Gelişimi 6 Testi puan ortalamalarının kontrol grubundaki çocukların puan ortalamalarından anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur.
Other ID | JA94BM22SB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 4 |