The purpose of present research is to investigate the effects of the information on tourism higher
education institutions’ websites on students’ school choice. Appropriate to the research model, 5-point Likert type
survey has been prepared. The data is collected from associate degree, undergraduate and graduate level students at
public universities in 6 provinces for the academic years of 2011-2012 and 2012-2013 through face to face to
interviews as well as email and social media with structured surveys. Obtained data have been analyzed via PASW
18.0 statistical software. The factor analysis, correlation analysis, ANOVA and regression analysis were used. All
variables are found to be positively correlated with each other. The results of regression analysis show that
institutional image and access to information are the determining factors of students’ school choice at every level
higher education. The impact of facilities and academic staff shows variety according to the level higher education.
Bu çalışmanın amacı turizm yükseköğretim kurumlarının internet sitelerinde yer alan bilgilerin öğrencilerin seçim kararları üzerindeki etkisini belirlemektedir. Araştırmanın modeline uygun 5’li Likert türü bir anket hazırlanmıştır. Veriler 2011-2012 ve 2012-2013 eğitim-öğretim yıllarında 6 farklı şehirde bulunan devlet üniversitelerinin turizm bölümlerinde okuyan Önlisans, Lisans ve Lisansüstü öğrenim düzeylerindeki öğrencilerden yüz yüze, e-posta ve sosyal medya aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler PASW 18.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Faktör analizi, korelasyon analizi, ANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmada 5 faktör grubu ve tüm grupların birbiriyle pozitif yönlü ilişkisi olduğu bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçları, öğrencilerin okul seçim kararları üzerinde kurumsal imaj ve bilgiye ulaşım faktörlerinin tüm öğrenim düzeylerinde etkili olduğunu, akademik kadro ve fiziki olanaklar faktörlerinin birbirinden farklı sonuçları olduğunu ortaya koymuştur.
Other ID | JA26ED62JR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 4 |