This exploratory study examined the introduction and use of Edublogs as a collaborative
communication tool in three university graduate courses to enhance the development of transition plans for students
with disabilities. Participants were enrolled in one of three courses that addressed Transition and Legal Issues in
Special Education. Pre-and-post surveys were given to determine participants’ knowledge, feelings, and experiences
with the use of Edublogs, as well as their attitudes before and after the introduction and use of Edublogs. Results
indicated that participants’ attitudes varied minimally; however, post-survey comments revealed more familiarity
and comfort with the use of this Web 2.0 technology in collaborating with students, colleagues and families to
enhance participation in transition meetings for students with disabilities with minimal barriers related to time and
location.
Bu keşfedici çalışma engelli öğrenciler için geçiş planlarının gelişimini güçlendirmek için üç üniversitedeki
lisansüstü derslerde Edublog’ları iş birlikçi bir iletişim aracı olarak kullanımını ve tanıtımını incelemiştir.
Katılımcılar Özel Eğitim’de Geçiş ve Yasal Meselelere değinen üç dersten birine kayıtlıdırlar. Katılımcıların
Edubloglar hakkında bilgi, düşünce ve deneyimlerini belirlemek aynı zamanda Edublogların kullanımı ve tanıtımı
öncesinde ve sonrasındaki tutumlarını belirlemek üzere ön-test ve son-test verilmiştir. Sonuçlar katılımcıların
tutumlarının minimum düzeyde değiştiğini göstermiştir. Buna rağmen, Web 2.0 teknolojisine aşinalık ve
kullanımdaki rahatlık öğrencilerle, iş arkadaşlarıyla ve ailelerle iş birliği içerisinde çalışarak zaman ve mekan
kısıtlaması olmaksızın engelli öğrenciler için geçiş toplantılarındaki katılımı artırmaktadır.
Other ID | JA85TK77VE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Submission Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 8 Issue: 2 |