The studies on the subjects related to gifted
students in the thesis studies in our country started at the beginning of 1990s
and the number of thesis studies in this field has increased recently. In this
research, 128 doctoral dissertations and master's theses which are made in the
field of gifted students and are registered in YÖK (National Thesis Center)
database between 1990-2016 were investigated. This research aims to make a
comparative analysis of these theses made in the field of gifted students. This
research was designed as a qualitative study. Data were analyzed by content
analysis technique. Research questions are about the thesis's publication
university and department, publication year, its method and subject matter.
According to the results of the research, Gazi, Hacettepe and Karadeniz Teknik
Universities are the pioneers in publishing these theses. These theses are
usually from the fields of education, psychology and special education.
Quantitative research method is generally used in these theses. In the theses,
BİLSEMs are used extensively, the studies mainly focus on the primary and
secondary school education and they are usually conducted with students as
sample. The dissemination of thesis studies on gifted students at education
levels apart from elementary and secondary school, studying in disciplines
other than education and psychology, and increasing the thesis studies for
diagnosis and model development are among the suggestions.
Ülkemizde üstün yeteneklilerle ilgili konuların, tez çalışmalarında araştırılmasına yönelik çalışmalara 1990’lı yılların başlarında başlanılmış günümüzde ise bu alanda yapılan lisansüstü tezler artış göstermiştir. Üstün yetenekliler alanında yapılan ve 1990-2016 yılları arasında bulunan, YÖK(Ulusal Tez Merkezi) veri tabanında kayıtlı olan tezlerin incelenmesine yönelik olarak yapılan bu araştırmada 128 doktora ve yüksek lisans tezi incelenmiştir. Bu araştırma üstün yetenekliler alanında yapılan bu tezlerin karşılaştırmalı analizini yapmayı amaçlamaktadır. Tezlerin analiz edilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden belge/doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Verilerin incelenmesinde doküman analizi yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın verileri betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Tezlerin hangi Üniversitelerden ve hangi bölümlerden çıktığı, kaç yılında basıldığı, yöntemi ve konusu gibi bilgiler araştırmanın bulgularını oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre bu tezlerin yayınlanmasında Gazi, Hacettepe ve Karadeniz Teknik Üniversite’lerinin öncü olduğu, tezlerin genellikle eğitim öğretim, psikoloji ve özel eğitim alanlarından çıktığı, yöntem olarak genelde nicel araştırma yönteminin benimsendiği, yapılan çalışmalarda BİLSEM’lerin yoğun kullanıldığı, çalışmaların daha çok İlkokul ve ortaokul kademesine odaklandığı ve örneklem olarak genelde öğrencilerle çalışıldığı görülmüştür. Üstün yeteneklilerle ilgili tez çalışmalarının ilkokul ve ortaokul dışındaki eğitim kademelerine yaygınlaştırılması, eğitim ve psikoloji alanları dışındaki alanlarda da çalışılması, tanılama ve model geliştirmeye yönelik tez çalışmalarının arttırılması öneriler arasında yer almıştır.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Application Date
: November 15, 2017
|
Bibtex | @research article { akukeg353279,
journal = {Journal of Theoretical Educational Science},
issn = {1308-1659},
eissn = {1308-1659},
address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar},
publisher = {Afyon Kocatepe University},
year = {2018},
volume = {11},
pages = {411 - 430},
doi = {10.30831/akukeg.353279},
title = {Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi},
key = {cite},
author = {Kardeş, Servet and Akman, Berrin and Yazıcı, Dila Nur}
} |
APA | Kardeş, S , Akman, B , Yazıcı, D . (2018). Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi . Journal of Theoretical Educational Science , 11 (3) , 411-430 . DOI: 10.30831/akukeg.353279 |
MLA | Kardeş, S , Akman, B , Yazıcı, D . "Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi" . Journal of Theoretical Educational Science 11 (2018 ): 411-430 <https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/38124/353279> |
Chicago | Kardeş, S , Akman, B , Yazıcı, D . "Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi". Journal of Theoretical Educational Science 11 (2018 ): 411-430 |
RIS | TY - JOUR T1 - Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi AU - Servet Kardeş , Berrin Akman , Dila Nur Yazıcı Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.30831/akukeg.353279 DO - 10.30831/akukeg.353279 T2 - Journal of Theoretical Educational Science JF - Journal JO - JOR SP - 411 EP - 430 VL - 11 IS - 3 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - doi: 10.30831/akukeg.353279 UR - https://doi.org/10.30831/akukeg.353279 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi %A Servet Kardeş , Berrin Akman , Dila Nur Yazıcı %T Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi %D 2018 %J Journal of Theoretical Educational Science %P 1308-1659-1308-1659 %V 11 %N 3 %R doi: 10.30831/akukeg.353279 %U 10.30831/akukeg.353279 |
ISNAD | Kardeş, Servet , Akman, Berrin , Yazıcı, Dila Nur . "Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi". Journal of Theoretical Educational Science 11 / 3 (July 2018): 411-430 . https://doi.org/10.30831/akukeg.353279 |
AMA | Kardeş S , Akman B , Yazıcı D . Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi. Journal of Theoretical Educational Science. 2018; 11(3): 411-430. |
Vancouver | Kardeş S , Akman B , Yazıcı D . Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi. Journal of Theoretical Educational Science. 2018; 11(3): 411-430. |
IEEE | S. Kardeş , B. Akman and D. Yazıcı , "Üstün Yetenekliler Alanında Yapılmış Tezlerin Analizi", Journal of Theoretical Educational Science, vol. 11, no. 3, pp. 411-430, Jul. 2018, doi:10.30831/akukeg.353279 |