Çocukların küçük kas geliştirmini desteklemekten estetik duyarlılığı artırmaya kadar geniş bir yelpazede katkı sağlayan sanat eğitimi, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılığını destekleyen, duyusal ve bilişsel gelişimlerini güçlendiren temel bir öğrenme alanıdır. Araştırmanın amacı; erken yaşlardan itibaren çocuklarla sanat çalışması yapan eğitimcilere bu çalışmaların nasıl ve ne şekilde daha verimli ve çocukların yararına yapılabileceğine dair bir yol haritası oluşturmaktır. Araştırmada nitel desenlerden olgubilim kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilip uzman görüşleri doğrultusunda son hali verilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılarak çocuklarla sanat çalışmaları yapan iki katılımcı ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan betimsel analiz sonucu kod ve temalar oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular küçük yaş grubu çocuklarla sanat çalışmaları yürüten katılımcıların sürece dair deneyimlerine yönelik: (1) sanatın tanımı ve işlevi, (2) çocuklarla uygulama süreci, (3) çocukların gelişim ve öğrenmesine katkısı (4) sanat çalışmalarını değerlendirme ve (5) uygulayıcılara öneriler temaları altında sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre erken çocukluk döneminde sanatsal etkinliklerin çocukların ilgi, ihtiyaç ve isteklerine göre planlanması gerektiği vurgulanmıştır.
Art education, which contributes to a wide range of activities from supporting children's fine motor development to increasing aesthetic sensitivity, is a basic learning area that supports children's creativity and strengthens their sensory and cognitive development in the preschool period. The purpose of the research is to create a roadmap for educators engaged in art activities with children from an early age on how these activities can be conducted more effectively for the benefit of children. The study uses a qualitative design, employing phenomenology. Data was collected through in-depth interviews with two participants engaged in art activities with children, using a semi-structured interview form developed by the researcher and refined based on expert opinions. Descriptive analysis was conducted, and codes and themes were generated from the results. The findings were presented under the themes of: (1) the definition and function of art, (2) the implementation process with children, (3) its contribution to the children's development and learning, (4) evaluation process, and (5) recommendations for practitioners. According to the results obtained from the research, it is emphasized that artistic activities in early childhood should be planned according to the interests, needs, and desires of children.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2025 |
Submission Date | November 25, 2024 |
Acceptance Date | March 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 18 Issue: 2 |