Bu
araştırmada öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini
belirlemek amaçlanmaktadır. Ayrıca bu düzeylerin cinsiyet, yaş, öğrenim türü,
bölüm ve akademik başarı gibi değişkenlere göre farklılaşma durumu da
incelenmiştir. Betimsel bir saha taraması olarak desenlenen bu çalışmada
veriler Bolat (2017) tarafından geliştirilen ‘Eğitim Programı Okuryazarlığı
Ölçeği’ aracılığıyla 210 öğretmen adayından toplanmıştır. Çalışmanın
katılımcıları bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören
dördüncü sınıf öğretmen adayları ile aynı fakültede pedagojik formasyon eğitimi
alan öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada veriler betimsel
istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi
yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada ortaya çıkan temel bulgular
şöyledir: öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeyi ölçek
toplamında 3.72 olarak belirlenmiştir; öğretmen adayları ‘okuma’ boyutunda
‘yazma’ boyutuna göre daha başarılıdır; öğretmen adaylarının eğitim programı
okuryazarlığı düzeyleri ölçek toplamında cinsiyet, yaş ve öğrenim türü
değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmazken bölüm ve akademik başarı
değişkenlerine göre farklılaşmaktadır. Araştırma sonuçlarının öğretmen
adaylarının eğitim programı okuryazarlığı düzeylerini ortaya koymanın yanı sıra
alanda yeni bir kavram olan eğitim programı okuryazarlığını ön plana çıkarması
önemli görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Submission Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.