Örgütsel özdeşleşme ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiyi inceleyen birçok çalışma olmasına rağmen meta analiz yöntemi ile ulusal literatürde bu iki değişkenin incelendiği bir yayına rastlanmaması çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, örgütsel özdeşleşme ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiyi meta analiz yöntemi ile incelemektir. Bu amaçla 2010-2020 yılları arasında ulusal alanda yayınlanan örgütsel özdeşleşme ve işten ayrılma niyeti ilişkisini inceleyen ve araştırmaya dahil edilme ölçütlerine uyan, Pearson korelasyon katsayısına sahip 32 çalışma meta analize dahil edilmiştir. Çalışmada etki büyüklüğü, yayın yanlılığı, heterojenlik testleri ve moderatör rol analizleri CMA 3.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Rastgele etkiler modeline göre elde edilen sonuçta örgütsel özdeşleşme ile işten ayrılma niyeti arasındaki etki büyüklüğü orta düzeyde negatif yönlü bir korelasyon (r = -0,353) göstermiştir. Örgütsel özdeşleşme ile işten ayrılma niyeti ilişkisinde çalışılan sektörün moderatör rol oynadığı ve kamu sektöründe çalışanların örgütsel özdeşleşme durumları ile işten ayrılma niyeti ilişkileri (r:-0,265) negatif yönlü ve zayıf düzeyde etki büyüklüğüne sahipken, özel sektör çalışanlarında bu etki büyüklüğü (r:-411) daha yüksek ve orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak, bulgular, gelecekteki araştırmalara rehberlik etmeye yardımcı olan işten ayrılma niyetini belirlemede örgütsel özdeşleşmenin önemi hakkında ampirik kanıtlar sağlamıştır.
This study aims to examine the relationship between organizational identification and turnover intention with the meta-analysis method. For this purpose, 32 studies with Pearson correlation coefficient, which examined the relationship between organizational identification and turnover intention, and met the inclusion criteria of the study, published in the national area between 2010 and 2020, were included in the meta-analysis. In the study, effect size, publication bias, heterogeneity tests and moderator role analyzes were performed with the CMA 3.0 program. As a result of the Random Effects Model, the effect size between organizational identification and turnover intention showed a moderate negative correlation (r = -0.353). While the sector played a moderator role in the relationship between organizational identification and turnover intention, and the relationship between organizational identification and turnover intention (r:-0,265) in public sector employees, this effect size was negative and weak in the private sector employees (r:-411) were found to be higher and moderate. The findings provided empirical evidence about the importance of organizational identification in determining turnover intention, which helps guide future research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Economics and Administrative Sciences |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | August 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.