Fizik dersinde, öğrencilerin en çok zorlandıkları konulardan birisinin problem çözme olduğu bilinmektedir. Araştırma özel durum deseninde yürütülmüştür. Trabzon ilinde çalışan, özel ders veren 6 fizik öğretmeniyle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlar yazılı hale getirildikten sonra, veriler tümevarım yöntemiyle analiz edilmiştir. 25-30 dakika süren mülakatlarda öğrencilerin anlamakta güçlük çektikleri konular ve problem çözerken yaptıkları hatalar, öğretmenlerin öğrencilere nasıl yardım sundukları, problem çözme sürecinde öğrencilere destek olabilecek bir materyalde olması gerekenlerin neler olduğu gibi sorulara yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular aracılığıyla öğrencilerin zorluk çektiği fizik konularının, öğretmenlere göre farklılık gösterdiği, öğrencilerin en çok bilgilerini ve grafikleri yorumlamada zorlandıkları, problem çözerken en çok işlem hatası yaptıkları, birim dönüşümlerini yapmayı ihmal ettikleri/unuttukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin öğrencilere problem çözerken sundukları yardımın öğrenci seviyesine göre farklılaştığı, genellikle benzer bir problemi çözme, konuyu kısaca hatırlatma, önemli yerlerin altını çizme, sorularla öğrenciyi çözüme yönlendirme, problem türlerinin çözüm kalıplarını açıklama gibi davranışlar sergileyerek onlara destek oldukları belirlenmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |