Başlık tuhaf görünebilir ama bu çalışmanın “görme engelli birinin fizikçi olabilme ihtimali” isimli makalenin devamı olduğunun söylenirse başlık biraz daha anlamlı hale gelebilir. Adı geçen makalede tamamen görme engelli olan birinin fizikçi olabilme olasılığı üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Bu değerlendirme sonunda olasılığın ne kadar küçük olduğu bulunmuştur. Küçük olasılığa rağmen fizik bölümünü bitirip fizikçi olmuş olan görme engelli bir öğrenci yeni bir araştırma problemine yol açmıştır; bu öğrenci nasıl fizikçi olabildi? Bu çalışmanın amacı, temel bilimlerden fizik bölümünü bitirip fizikçi olmuş bir görme engellinin başarılı olma durumunu inceleyerek başarıyı gerçekleştiren unsurların/fonksiyonun içeriğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda incelenen kişi ile yapılan görüşme bulgu olarak alınmış ve bu bulgular ayrıştırılarak anlamlandırılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre görme engelli öğrenciyi fizikçi yapan unsurlar; kendini tanıması, başarıya odaklanması, öğrenme ortamının esnekliği ve erişilebilirliğidir. Bu unsurların sağlandığı durumlarda görme engellilerin de fizikçi olabileceğini savunulmakta ve görme engelli öğrencilerinde fizikçi olabilmesi için bu unsurların/fonksiyonun sağlanmaya çalışılması önerilmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |