Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 6, 1 - 16, 22.06.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.57441

Abstract

Sosyal gelişim açısından, çocuğun
bulunduğu ortamlara rahat bir şekilde uyum sağlaması, kendini daha cesur bir
şekilde ifade edebilmesi için müzik etkinliklerine başvurmanın önemli ölçüde
fayda sağladığı kesindir. Her çocuğun, özellikle kendisini en iyi ifade
edebileceği, müziksel etkinlik türünde, gurupla çalışması, onun
sosyalleşmesinde çok önemli bir yere sahip olacaktır. Örneğin, gurupla söyleme,
sesini kullanmayı ve denetlemeyi keşfedeceği, uyum becerisini geliştireceği,
işbirliğine dair disiplin kazanacağı türden bir etkinlikken; bireysel çalgı
çalması enerjisini olumlu yönlendirebileceği, kişisel doyum sağlayabileceği ve
ritim- melodi duygusunu geliştirebileceği türden bir etkinlik olarak
tanımlanmaktadır. Müzik dersinin amaçlarından birisi de zevki eğitmek, çocukta
estetik ve artistik zevk yaratmak gibi unsurlardır. Müzikte kalite ve
güzelliğin ne olduğunun duyurulması, bu unsurların duygusal gelişimle
bağlantılı olduğunu düşünürsek sağlıklı bir duygusal gelişim için müzik
eğitiminin önemini söylemiş oluruz. Araştırmanın problemini okul öncesi dönemde
müzik eğitiminin önemi nasıl olmalıdır? Sorusu oluşturmaktadır. Araştırma: okul
öncesi dönemde müzik eğitiminin önemini vurgulaması bakımından okul öncesi
eğitimcilerine ve müzik eğitimcilerine kaynak teşkil etmesi amaçlanmıştır.
Araştırma okul öncesi dönemde müzik eğitiminin değerini vurgulaması bakımından
önemelidir. Araştırmada verilerin toplanmasında betimsel analiz ve kaynak
tarama yöntemi kullanılmıştır.

References

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınlan
  • Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. (2003) Okul Öncesi Eğitim 1. 2. Baskı. İstanbul: Ya-pa Yayıncılık.
  • Arslan, A. (2005). Erken Çocuklukta Müziğin Önemi ve Şarkı Öğretimi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 2. İstanbul: Moıpa Yayıncılık.
  • Artan, İ, Balat, G.U. (2001). "Anaokuluna devam eden dört ve altı yaş grubu çocukların şarkı söyleme ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi”. Ankara: Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:9, Sayı:2
  • Bilir, Ş, Bal, S, artan, İ. (1993). Anaokuluna devam eden 5-7 yaş grubundaki ileri derecede işitme özürlü çocukların işitsel algı gelişimlerinin incelenmesi. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Gn. Md. Aile ve Toplum Dergisi.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1).
  • Ersoy, Ö. (2003). Müzik Etkinliklerinde Öğretmenin Rolü Müziğin Okulöncesi Eğitimde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kamacıoğlu, F. (1990). Müzik Eğitiminde Arayışlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi.
  • Karasar, N. (2006) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karşal, E. (2005). Matematik ve Müzik. Müzik ve Bilim Dergisi. Uluslar arası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi.
  • Kurudayıoğlu, A. G. M. (2003). Konuşma Eğimi ve Konuşma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları.
  • Morgül, M. (2001). İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir Ankara: Kök Yayınları.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı). (2002). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 31.05.2002 Tarih ve 270 Sayılı Kararı, Tebliğler Dergisi.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1991.) Okul Öncesi Eğitimi. M.E. B. Devlet Kitapları Ankara: Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları. Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayınları.
  • Öztürk, A. (2002). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sığırtmaç, A.D. (2005) Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Sun, M., Seyrek, H. (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). “Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi” Kapsamında Ana ve İlköğretim Okullarında “Müzik Yoluyla Çevre Eğitimi”. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Uçan, A. (2001) “Okulöncesi Müzik Eğitimi ve Programı”, Müzik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulutaş, 1., Ersoy, Ö. (2002). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Varol, N. (1997). Bilgisayar Destekli Eğitim.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
Year 2017, Volume: 3 Issue: 6, 1 - 16, 22.06.2017
https://doi.org/10.5578/amrj.57441

Abstract

References

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınlan
  • Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. (2003) Okul Öncesi Eğitim 1. 2. Baskı. İstanbul: Ya-pa Yayıncılık.
  • Arslan, A. (2005). Erken Çocuklukta Müziğin Önemi ve Şarkı Öğretimi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 2. İstanbul: Moıpa Yayıncılık.
  • Artan, İ, Balat, G.U. (2001). "Anaokuluna devam eden dört ve altı yaş grubu çocukların şarkı söyleme ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi”. Ankara: Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:9, Sayı:2
  • Bilir, Ş, Bal, S, artan, İ. (1993). Anaokuluna devam eden 5-7 yaş grubundaki ileri derecede işitme özürlü çocukların işitsel algı gelişimlerinin incelenmesi. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Gn. Md. Aile ve Toplum Dergisi.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1).
  • Ersoy, Ö. (2003). Müzik Etkinliklerinde Öğretmenin Rolü Müziğin Okulöncesi Eğitimde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kamacıoğlu, F. (1990). Müzik Eğitiminde Arayışlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi.
  • Karasar, N. (2006) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karşal, E. (2005). Matematik ve Müzik. Müzik ve Bilim Dergisi. Uluslar arası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi.
  • Kurudayıoğlu, A. G. M. (2003). Konuşma Eğimi ve Konuşma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları.
  • Morgül, M. (2001). İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir Ankara: Kök Yayınları.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı). (2002). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 31.05.2002 Tarih ve 270 Sayılı Kararı, Tebliğler Dergisi.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1991.) Okul Öncesi Eğitimi. M.E. B. Devlet Kitapları Ankara: Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları. Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayınları.
  • Öztürk, A. (2002). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sığırtmaç, A.D. (2005) Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Sun, M., Seyrek, H. (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). “Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi” Kapsamında Ana ve İlköğretim Okullarında “Müzik Yoluyla Çevre Eğitimi”. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Uçan, A. (2001) “Okulöncesi Müzik Eğitimi ve Programı”, Müzik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulutaş, 1., Ersoy, Ö. (2002). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Varol, N. (1997). Bilgisayar Destekli Eğitim.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kabataş

Publication Date June 22, 2017
Acceptance Date May 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Kabataş, M. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 1-16. https://doi.org/10.5578/amrj.57441
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.