BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 143 - 150, 27.06.2012

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı; bilişim teknolojisi öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve sınıf, yaş, cinsiyet ve akademik başarı değişkenleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümüne devam etmekte olan 171 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır.  Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, güvenirlilik analizi,  tek yönlü varyans analizi testi yapılmış ve verilerin frekans, aritmetik ortalama ve standart sapmalara dayalı olarak veriler analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının problem çözme beceri düzeyleri ile akademik başarı, yaş, sınıf ve cinsiyet değişkenleri arasında bir ilişkinin olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır.

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 143 - 150, 27.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sinan Schreglmann

Sıddık Doğruluk

Publication Date June 27, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Schreglmann, S., & Doğruluk, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 143-150.
AMA Schreglmann S, Doğruluk S. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2012;1(2):143-150.
Chicago Schreglmann, Sinan, and Sıddık Doğruluk. “Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no. 2 (December 2012): 143-50.
EndNote Schreglmann S, Doğruluk S (December 1, 2012) Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 2 143–150.
IEEE S. Schreglmann and S. Doğruluk, “Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 143–150, 2012.
ISNAD Schreglmann, Sinan - Doğruluk, Sıddık. “Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/2 (December 2012), 143-150.
JAMA Schreglmann S, Doğruluk S. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:143–150.
MLA Schreglmann, Sinan and Sıddık Doğruluk. “Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 2, 2012, pp. 143-50.
Vancouver Schreglmann S, Doğruluk S. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(2):143-50.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)