BibTex RIS Cite

AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 262 - 278, 25.02.2013

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’de profesyonel (mesleki) müzik eğitimi veren Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde ud eğitimi veren bayan ud eğitimcilerinin, ud eğitiminde ne kadar etkili oldukları, bayanların ve erkeklerin ud eğitiminde ne tür farklılıklar olduğu, uyguladıkları yöntem ve teknikleri, öğrencilerin bakış açılarını (bayan ud eğitimcilerine karşı), ud eğitimi üzerine düşünceleri, ud eğitimindeki eksiklikler, ud eğitiminin yöntemleri, kullanılan kaynaklar ve çevrenin bayan ud eğitimcilerine bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır.

References

  • Adar, Ç. ve Türkmen, U. (2009). Türkiye’de Türk müziği nazariyatı ve solfej dersine yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarının incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(1), 57-72.
  • Adar, Ç. (2008), Türkiye’de Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (YL), Afyon
  • Ak, A.S. (2002). Türk Mûsikîsi Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara Bilgin, N. (1984). Müzik İletişim Ekolojisi ve Müzik Tüketim Alanının Programlanması. 1. Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İzmir
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara
  • Morgül, M. (2001). Müzik Nasıl Öğretilir? Yurt Renkleri Yayın Evi, Ankara
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Somakçı, P. (1999). Türk Müziği Nazariyat ve Solfeji, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul
  • Tarlabaşı, B. (2001). Eğitim sistemimizde müzik eğitimimizin yeri ve amaçları. Müzikte 2000 Sempozyumu, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara
  • Tezcan, M. (1992). Eğitim Sosyolojisi, Zirve Ofset, Ankara
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi, (2. Baskı) Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (1977), Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeleryaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • URL-1 (2012). http://www.muzikegitimcileri.net/ erişim tarihi: 2012.
Year 2013, Volume: 2 Issue: 1, 262 - 278, 25.02.2013

Abstract

References

  • Adar, Ç. ve Türkmen, U. (2009). Türkiye’de Türk müziği nazariyatı ve solfej dersine yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarının incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(1), 57-72.
  • Adar, Ç. (2008), Türkiye’de Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (YL), Afyon
  • Ak, A.S. (2002). Türk Mûsikîsi Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara Bilgin, N. (1984). Müzik İletişim Ekolojisi ve Müzik Tüketim Alanının Programlanması. 1. Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu’nda Sunulmuş Bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İzmir
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara
  • Morgül, M. (2001). Müzik Nasıl Öğretilir? Yurt Renkleri Yayın Evi, Ankara
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Somakçı, P. (1999). Türk Müziği Nazariyat ve Solfeji, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul
  • Tarlabaşı, B. (2001). Eğitim sistemimizde müzik eğitimimizin yeri ve amaçları. Müzikte 2000 Sempozyumu, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara
  • Tezcan, M. (1992). Eğitim Sosyolojisi, Zirve Ofset, Ankara
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi, (2. Baskı) Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (1977), Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeleryaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • URL-1 (2012). http://www.muzikegitimcileri.net/ erişim tarihi: 2012.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Çağhan Adar

Publication Date February 25, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Adar, Ç. (2013). AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 262-278.
AMA Adar Ç. AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. June 2013;2(1):262-278.
Chicago Adar, Çağhan. “AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no. 1 (June 2013): 262-78.
EndNote Adar Ç (June 1, 2013) AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 1 262–278.
IEEE Ç. Adar, “AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 262–278, 2013.
ISNAD Adar, Çağhan. “AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/1 (June 2013), 262-278.
JAMA Adar Ç. AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013;2:262–278.
MLA Adar, Çağhan. “AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 1, 2013, pp. 262-78.
Vancouver Adar Ç. AGSL Ud Eğitimine Yönelik Kadın Ud Eğitimcilerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013;2(1):262-78.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)