BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi

Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 510 - 538, 12.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel fen konularındaki kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla sınıf öğretmeni adaylarının, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi Vücudumuz Bilmecesini Çözelim, Maddeyi Tanıyalım ve Kuvvet ve Hareket ünitelerinde yer alan temel fen kavramları hakkındaki kavram yanılgıları incelenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören, birinci sınıfta 82, ikinci sınıfta 114, üçüncü sınıfta 117 ve dördüncü sınıfta 102 öğretmen adayı olmak üzere toplam 415 öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Uyanık (2014) tarafından geliştirilen Kavram Yanılgısı Belirleme Testi kullanılmıştır. Veriler, SPSS 21.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü ANOVA ve çoklu karşılaştırma testlerinden Tamhane’s T2 testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının kavram yanılgısı belirleme testi ortalama puanlarının, hem birinci hem de ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının puanlarından istatsitiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, en fazla kavram yanılgısına birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları tespit edilmiştir. Üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının temel fen konularındaki kavram yanılgılarının, birinci ve ikinci sınıftakilere göre daha az olduğu belirlenmiştir. 

Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 510 - 538, 12.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Gökhan Uyanık

Mehmet Koray Serin This is me

Publication Date December 12, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Uyanık, G., & Serin, M. K. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 510-538.
AMA Uyanık G, Serin MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. December 2016;5(2):510-538.
Chicago Uyanık, Gökhan, and Mehmet Koray Serin. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (December 2016): 510-38.
EndNote Uyanık G, Serin MK (December 1, 2016) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 2 510–538.
IEEE G. Uyanık and M. K. Serin, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 510–538, 2016.
ISNAD Uyanık, Gökhan - Serin, Mehmet Koray. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (December 2016), 510-538.
JAMA Uyanık G, Serin MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:510–538.
MLA Uyanık, Gökhan and Mehmet Koray Serin. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2016, pp. 510-38.
Vancouver Uyanık G, Serin MK. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Temel Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):510-38.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)