Bu çalışmanın amacı, tüketici mobil öz yeterliliğinin ve çevrimiçi tüketici yorumlarının çevrimiçi satın alma niyetine olan etkisini belirlemektir. Yapılan bu çalışma ile çevrimiçi tüketici yorumlarının çevrimiçi satın alma niyetine olan etkisinde mobil öz yeterliliğin düzenleyici rolü araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örneklem yöntemiyle çevrimiçi olarak 450 katılımcıya ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin geçerlilik ve güvenilirlikleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yardımıyla test edilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilebilmesi amacıyla yapısal eşitlik modeli analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda, tüketici mobil öz yeterliliğinin ve çevrimiçi tüketici yorumlarının, çevrimiçi satın alma niyeti üzerindeki anlamlı etkisi ortaya konulmuştur. Buna ek olarak, çevrimiçi tüketici yorumlarına kıyasla, tüketici mobil öz yeterliliğin çevrimiçi satın alma niyeti üzerindeki etkisinin daha fazla olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulgularına göre, çevrimiçi tüketici yorumlarının çevrimiçi satın alma niyeti üzerindeki etkisinde, tüketici mobil öz yeterliliğin düzenleyici rolüne ilişkin anlamlı bir etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguların literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The aim of this study is to determine the effect of consumer mobile self-efficacy and online consumer reviews on online purchase intention. With this study, moderator role of mobile self-efficacy in the effect of online consumer reviews on online purchase intention was investigated. For the research, 450 participants were reached with the convenience sampling method. The validity and reliability of the obtained data were tested with explanatory and confirmatory factor analysis. Structural equation model analysis was applied for research hypotheses. The significant effect of mobile self-efficacy and online consumer reviews on purchase intention was revealed. Compared to consumer reviews, the effect of mobile self-efficacy on purchase intention was found to be greater. According to the findings of the study, it was determined that there was no significant effect on the moderating role of consumer mobile self-efficacy in the effect of online consumer reviews on online purchasing intention. The results of the study are considered to contribute to the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makalesileri |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Submission Date | April 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 4 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.