Bu çalışmanın amacı George Orwell'in 1984 romanının sosyal psikolojik kavramlarla incelenmesidir. Çalışmada veriler nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sosyal psikolojinin sosyalleşme, sosyal biliş, sosyal etki ve uyma davranışı, tutum, grup dinamiği, benlik, iletişim ve propaganda kavramları öncelikle tanımlanmış ve bu kavramlar çerçevesinde bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları romandan alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. Çalışma sonucuna göre George Orwell'in 1984 romanının sosyal psikolojik kavramlarla incelenmesi için elverişli olduğu söylenebilir. Tartışma ve sonuç bölümünde ilgili literatür bağlamında mevcut çalışma değerlendirilmiştir. Son bölümde ise gelecekteki araştırmalara öneriler sunulmuştur.
The aim of this study is to analyze George Orwell's novel 1984 with social psychological concepts. In the study, data were collected by document analysis method, one of the qualitative research methods. The data were analyzed by content analysis method. The concepts of social psychology such as socialization, social cognition, social influence and conformity behavior, attitude, group dynamics, self, communication and propaganda were first defined and the findings were evaluated within the framework of these concepts. The findings of the study are presented with quotations from the novel. According to the results of the study, it can be said that George Orwell's 1984 is suitable for analyzing the novel with social psychological concepts. In the discussion and conclusion section, the current study is evaluated in the context of the relevant literature. In the last section, suggestions for future research are presented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychological Foundations of Education |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Early Pub Date | November 30, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | July 8, 2024 |
Acceptance Date | October 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 30 |