This study intends to provide sociological and methodological contributions which are focused on individual and society. to disaster studies, dominantly analyzed with natural sciences approach and classical disaster appaoraches, . In Turkey, disasters that are focused on earthquake studies and mainly focus on fullfilling necessities after earthquake and preparations to earthquakes are limitedly analyzed within sociological regards. Therefore, it is required to establish not only to earthquakes but also to all disasters’ literature and to focus on individual and individuals’”meaning” and reconstruction of “routine”. Within this regard, dealing with sociological aspect of disasters and phenomenological and ethnomethodological focusing on “meaning” and “reconstruction” process will make sociological aspect of disaster literature more robust.
Bu çalışma, afet çalışmalarını bu alana egemen olan doğa bilimleri açısından inceleyen ve afetlere yönelik klasik yaklaşımlara dayalı açıklamalara ek olarak, afet çalışmalarına birey ve toplum odaklı bakış açısıyla sosyolojik ve metodolojik katkılar sunmayı amaçlamaktadır. Türkiye’de temelde deprem ve sonrasında ihtiyaçların karşılanması ve depreme hazırlık bağlamında ele alınan afet çalışmaları, Türkçe literatürde sosyolojik açıdan sınırlı düzeyde tartışılmaktadır. Dolayısıyla, yalnızca deprem değil tüm afetlere yönelik bir yazın geliştirmek ve özellikle birey ve bireyin anlamlandırma ve “rutin olanı” yeniden inşa süreçlerine odaklanmak gereklidir. Bu bağlamda, afetlerin toplumsal boyutuna değinerek, toplumsal ve gündelik hayatın yani düzenin kesintiye uğramasına bağlı olarak toplumsal olanın, anlamların ve ilişkilerin yeniden inşa süreçlerine fenomenolojik ve etnometodolojik bakış açısıyla odaklanmak, afet yazınının sosyolojik boyutunu metodolojik anlamda daha güçlü kılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 22, 2021 |
Acceptance Date | January 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.