Bu
araştırmanın amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının örgüt kültürü algısını
ve bu algının çalışılan birime göre farklılık gösterip göstermediğini tespit
ederek, turizm yazınına ve konaklama işletmeleri yöneticilerine katkı
sunmaktır. Araştırmanın ana kütlesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki 5 yıldızlı
otellerde çalışanlardır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket
kullanılmıştır. Verilerin 20 Kasım 2017-15 Mart 2018’de toplandığı araştırmaya
246 kişi katılmıştır. Veri analizinde, açıklayıcı faktör analizi ve tek yönlü
ANOVA testi kullanılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda, “bürokratik”,
“toplumcu” ve “yenilikçi” olmak üzere üç boyut tespit edilmiştir. Araştırma
bulgularına göre, bu araştırma kapsamındaki çalışanlar, toplumcu ve yenilikçi kültüre
kıyasla, bürokratik örgüt kültürüne daha yüksek ortalama vermiştir. Tek yönlü
ANOVA testi sonucunda ise örgüt kültürü algısının çalışılan birime göre anlamlı
bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
The
purpose of this research is to contribute to the tourism literature and hotel
managers by determining the perception of the organizational culture of the
hotel employees and whether this perception differs according to the
department. The population of the research are employees working in 5-star
hotels in Southeastern Anatolia. Questionnaire was used as data collection tool
in the research. The data were collected between 20 November 2017-15 March 2018
and 246 people participated in the research. In the data analysis, exploratory
factor analysis and one way ANOVA test were used. As a result of explanatory
factor analysis, three dimensions were identified as "bureaucratic",
"community" and "innovative". According to research
findings, the average of bureaucratic culture is higher. As a result of the
one-way ANOVA test, it was found that the perception of organizational culture
did not show any significant difference according to the department.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 3, 2019 |
Acceptance Date | August 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.