Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sanat ve yaratıcılık kavramlarına ilişkin görüşlerini belirlenmektir. Araştırma nitel araştırmaya dayalı tipik durum deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çalışmaya gönüllü olarak destek veren 40 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, okul öncesi öğretmenlerin sanat ve yaratıcılık kavramlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi için geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi ve betimsel analiz yaklaşımı bir arada kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen verilere göre okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme ortamında sanat ve yaratıcılıkla ilgili faaliyetler olarak, öğrencilerine en çok resim çizme ve boyama etkinlikleri yaptırdıkları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri, öğrenme ortamında uyguladıkları sanatsal faaliyetlerin çocukların yaratıcılıkları üzerinde çoğunlukla, kendi bireysel yeteneklerinin farkına varmalarını sağladığını ifade etmişlerdir.
The research aims to determine the views of preschool teachers on the concepts of art and creativity. The research was conducted in a standard case pattern grounded on qualitative research. The study group of the research consists of 40 preschool teachers who voluntarily support the study. In the research, the interview form created to analyze the opinions of preschool teachers about the concepts of art and creativity was employed as the data collection tool. Content analysis and descriptive analysis approaches were employed together in examining the obtained data. According to the data collected from the research findings, it was concluded that preschool teachers mostly preferred the drawing and painting activities for their students, associated with art and creativity in the learning environment. Preschool teachers said that the artistic activities they present in the learning environment chiefly assist children in achieving their abilities in their creativity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2020 |
Acceptance Date | March 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.