Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf matematik öğretiminde drama ile bütünleştirilmiş STEM uygulamalarının (STEM+drama) kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini ve uygulama deneyimlerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninin kullanıldığı araştırma, 22 ortaokul 7. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla gönüllü 8 öğrenciyle odak grup görüşmesi ve süreç boyunca gözlemler yapılmış; elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre; ortaokul matematik öğretiminde soyut kavramların daha ilgi çekici, zevkli ve eğlendirici biçimde somutlaştırılması ve eğlenerek öğrenme boyutlarında STEM+drama uygulamalarının etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca elde edilen veriler ışığında öğrencilerin STEM+drama uygulamalarıyla matematik dersinde kendilerini aktif hissettikleri ve bu uygulamaların diğer derslerde de olmasını istedikleri söylenebilir. Uygulanan programla öğrencilerin merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklendiği, sosyal ve akademik yönden geliştikleri, ilgi ve motivasyonlarının arttığı gözlenmiştir. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve sonuçlar doğrultusunda gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
This study aimed to determine secondary school students’ views of STEM activities integrated with drama (STEM+drama) in seventh-grade math teaching. The study adopted phenomenology, which is a qualitative research design. The sample consisted of 22 seventh-grade students. Data were collected using a semi-structured interview form. A focus group discussion was held with eight participants. Observations were made throughout the process. The data were analyzed using inductive content analysis. STEM+drama activities turned abstract math concepts into interesting and fun representations and helped participants enjoy learning them. STEM+drama activities made participants feel actively engaged in their own learning. Participants suggested that similar activities be integrated into other courses. STEM+drama activities stimulated participants and made them more enthusiastic about searching, questioning, and learning. STEM+drama activities also
helped them develop social and academic skills and improve their interests and motivation. The results were discussed in light of the literature, and recommendations were made for further research.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2022 |
Acceptance Date | May 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.