Research Article
BibTex RIS Cite

Drama ile Bütünleştirilmiş STEM Uygulamaları: STEM+drama

Year 2022, Volume: 10 Issue: 2, 665 - 679, 30.08.2022
https://doi.org/10.18506/anemon.1096761

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf matematik öğretiminde drama ile bütünleştirilmiş STEM uygulamalarının (STEM+drama) kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini ve uygulama deneyimlerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninin kullanıldığı araştırma, 22 ortaokul 7. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla gönüllü 8 öğrenciyle odak grup görüşmesi ve süreç boyunca gözlemler yapılmış; elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre; ortaokul matematik öğretiminde soyut kavramların daha ilgi çekici, zevkli ve eğlendirici biçimde somutlaştırılması ve eğlenerek öğrenme boyutlarında STEM+drama uygulamalarının etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca elde edilen veriler ışığında öğrencilerin STEM+drama uygulamalarıyla matematik dersinde kendilerini aktif hissettikleri ve bu uygulamaların diğer derslerde de olmasını istedikleri söylenebilir. Uygulanan programla öğrencilerin merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklendiği, sosyal ve akademik yönden geliştikleri, ilgi ve motivasyonlarının arttığı gözlenmiştir. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve sonuçlar doğrultusunda gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner, T., & Özdemir, S.(2015). STEM eğitimi Türkiye raporu “Günün modası mı yoksa gereksinim mi?” İstanbul Aydın Üniversitesi, STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu2015.pdf adresinden alınmıştır.
  • Alacaci C. (2014). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed). (63-95). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem akademi.
  • Altan, E. B., Yamak, H., & Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde FETEM eğitimi uygulamaları: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232. https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256292
  • Ann Burke, L. C. E., Wessels, A., & Mc Avella, A. (2018). Using theater and drama to expose and expand the epistemic insights of youth regarding the nature of science. Research in Science Education,, 48(6), 1151–1169. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9782-z
  • Asigigan, S. I., & Samur, Y. (2021). The effect of gamified STEM practices on students’ intrinsic motivation, critical thinking disposition levels, and perception of problem-solving skills. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 9(2), 332-352. https://doi.org/10.46328/ijemst.1157
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2015). Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) public service announcement (PSA) development activity. Journal of Inquiry Based Activities, 5(2), 60–69. https://ated.info.tr/ojs-3.2.1-3/index.php/ated/article/view/53
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S., Mesutoğlu, C., & Ocak, C. (2016). Moving STEM beyond schools: Students’ perceptions about an out-of-school STEM education program. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 9-19. https://doi.org/10.18404/ijemst.71338
  • Biber, A., Tuna, A., & Aktaş, O. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 152-162. https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/21474/230175
  • Bircan, M. A. (2019). Stem eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin STEM’ e yönelik tutumlarına, 21. yüzyıl becerilerine ve matematik başarılarına etkisi. Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin matematik kaygısı ve matematik motivasyonuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Borrow, J., & Russo, P. (2015). A blueprint for public engagement appraisal: Supporting research careers. Cornell University, 1–17. https://arxiv.org/abs/1510.02017v1
  • Braund, M. (2015). Drama and learning science: an empty space? British Educational Research Journal, 41(1), 102-121 https://doi.org/10.1002/berj.3130
  • Braund, M., & Reiss, M. J. (2019). The ‘great divide’: How the arts contribute to science and science education. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 19(3), 219–236. https://doi.org/10.1007/s42330-019-00057-7
  • Ceylan, Ö. (2019). STEM odaklı matematik uygulamalarının 11.sınıf öğrencilerinin matematik tutum ve bilgileri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Charalambous, C. Y., & Pitta-Pantazi, D. (2007). Drawing on a theoretical model to study students’ understandings of fractions. Educational Studies in Mathematics, 64(3), 293–316. https://doi.org/10.1007/s10649-006-9036-2
  • Christensen, R., Knezek, G., & Tyler - Wood, T. (2015). Alignment of hands-on STEM engagement activities with positive STEM dispositions in secondary school students. Journal of Science Education and Technology, 24(6), 898-909. https://doi.org/10.1007/s10956-015-9572-6
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
  • Çavaş, P., Ayar, A., & Gürcan, G. (2020). Türkiye’de STEM eğitimi üzerine yapılan araştırmaların durumu üzerine bir çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 823-854. https://doi.org/10.33711/yyuefd.751853
  • Çilengir Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken STEM programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Çorlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). FeTeMM Eğitimi ve Alan Öğretmeni Eğitimine Yansımaları. Eğitim ve Bilim, 39(171), 8-10. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2142/651
  • Daymaz, B. (2019). Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin matematik Başarı, motivasyon ve STEM kariyer alanlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Dorion, K. R. (2009). Science through drama: A multiple case exploration of the characteristics of drama activities used in secondary science lessons. International Journal of Science Education, 31(16), 2247–2270. https://doi.org/10.1080/09500690802712699
  • Erçetin, E. E. (2021). STEM odaklı matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve STEM mesleklerine olan ilgilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y., & Soylu, C. (2013). Öğretmen adaylarının kesirlerde ilgili pedagojik alan bilgilerinin öğrenci hataları açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 719-735.
  • Graham, N. J., & Brouillette, L. (2016). Using arts integration to make science learning memorable in the upper elementary grades: A quasi-experimental study. Journal For Learning Through The Arts, 12(1), 1–17. https://doi.org/10.21977/D912133442
  • Green, K., Trundle, K. C., & Shaheen, M. (2018). Integrating the arts into science teaching and learning: a literature review. Journal For Learning Through The Arts, 14(1), 1–26. https://doi.org/10.21977/D914140829
  • Gülhan, F., & Şahin, F. (2016). Fen-teknoloji-mühendislik-matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 602- 620. https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/3447
  • Gümüş, H. G. (2017). Matematik öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Hangün, M. E. (2019). Robot programlama eğitiminin öğrencilerin matematik başarısına, matematik kaygısına, programlama öz yeterliğine ve STEM tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Hendrix, R., Eick, C., & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 823-846. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9292-1
  • Herdem, K., & Ünal, İ. (2018). STEM eğitimi üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48 (48), 145-163. https://doi.org/10.15285/maruaebd.345486
  • Herrmann, S. D., Adelman, R. M., Bodford, J. E., Graudejus, O., Okun, M. A., & Kwan, V. S. Y. (2016). The effects of a female role model on academic performance and persistence of women in STEM courses. Basic and Applied Social Psychology, 38 (5), 258-268. https://doi.org/10.1080/01973533.2016.1209757
  • Işık, C. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kesirlerde çarpma ve bölmeye yönelik kurdukları problemlerin kavramsal analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41 (41), 231-243. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7797/102107
  • Işık, C., & Kar, T. (2012). 7. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama işlemine kurdukları problemlerin analizi. İlköğretim Online, 11(4), 1021-1035. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8587/106703
  • James, H. R. (2016). Reinventing the STEAM engine for art design education, Art Education, 69(4), 4-7. https://doi.org/10.1080/00043125.2016.1176848.
  • Klaassen, R. G. (2018). Interdisciplinary education: A case study. European Journal of Engineering Education, 43(6), 842–859. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1442417
  • Knezek, G., Christensen, R., Tyler-Wood, T., & Periathiruvadi, S. (2013). Impact of environmental power monitoring activities on middle school student perceptions of STEM. Science Education International, 24(1), 98-123.
  • Kopcha, T. J., McGregor, J., Shin, S., Qian, Y., Choi, J., Hill, R., Mativo, J., & Choi, I. (2017). Developing an integrative STEM curriculum for robotics education through educational design research. Journal of Formative Design in Learning, 1, 31-44. https://doi.org/10.1007/s41686-017-0005-1
  • Kolovou, M., & Kim, N. J. (2020). Effects of implementing an integrative drama-inquiry learning model in a science classroom. The Journal of Educational Research, 113(3), 191–203. https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1771673
  • Krueger, R. A., & Casey, M. A. (2000). Focus groups: A practical guide for applied research (3 rd. Ed.). Sage publications.
  • Land, M. H. (2013). Full STEAM ahead: The benefits of integrating the arts into STEM. Procedia Computer Science, 20, 547-552. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.09.317
  • Mc Gregor, D. (2012). Dramatising science learning: Findings from a pilot study to re-invigorate elementary science pedagogy for five-to seven-year olds. International Journal of Science Education, 34(8), 1145–1165. https://doi.org/10.1080/09500693.2012.660751
  • Merriam, S. B. (2015). In S. Turan (Ed.), Qualitative research: A guide to pattern and practice. Nobel Publishing.
  • National Science Teaching Association. [NSTA] (2011). Quality science education and 21st-Century skills. https://www.nsta.org/nstas-official-positions/quality-science-education-and-21st-century-skills adresinden 14.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Öcal, E., Kartal, A., & Deniz Yılmaz, D. (2021). Middle-school students’ journey from stage to science: science on stage. International Journal of Science Education, 43(15), 2516-2533. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1972489
  • Öner, A. T., & Capraro, R.M. (2016). Is STEM academy designation synonymous with higher student achievement? Education and Science, 41(185), 1-17. http://doi.org/10.15390/eb.2016.3397
  • Özsoy, N. (2017). STEM ve yaratıcı drama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 633-644. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59420/853407
  • Özsoy, N., & Özyer, S. (2018). Creative drama and example of activity plan in STEM. European Journal of Education Studies, 4(4), 213-222. https://doi.org/10.5281/zenodo.1210590
  • Patton, M. Q. (2014). In M. Bütün, & S. B. Demir (Eds.), Qualitative research and evaluation methods. Pegem Academy Publishing.
  • Quang, L. X., Hoang, L. H., Chuan, V. D., Nam, N. H., Anh, N. T. T., & Nhung, V. T. H. (2015). Integrated science, technology, engineering and mathematics (STEM) education through active experience of designing technical toys in Vietnamese schools. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 11(2), 1- 12. https://doi.org/10.9734/BJESBS/2015/19429
  • Saldana, J. (2019). In A. T. Akcan, & S. N. Şad (Eds.), Handbook for qualitative researchers. Pegem Academy Publishing.
  • Siew, N. M. (2018). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 9, 11-22.
  • Stinson, K., Harkness, S. S., Meyer, H., & Stallworth, J. (2010). Mathematics and science integration: Models and characterizations. School Science and Mathematics, 109(3), 153-161. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2009.tb17951.x
  • Şahin, A., Ayar, M.C., & Adıgüzel, T. (2014). Stem related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(1), 309-322. https://doi.org/10.12738/estp.2014.1.1876
  • Şireci, A. (2021). Matematik dersinde STEM uygulamalarının ders başarısı ve derse ilişkin tutuma etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Tseng, K. H., Chang, C. C., Lou, S. J., & Chen, W. P. (2013). Attitudes towards science, technology, engineering and mathematics (STEM) in a project-based learning (PBL) environment. International Journal of Technology and Design Education, 23, 87-102. https://doi.org/10.1007/s10798-011-9160-x
  • Ünal, E. (2019). STEM eğitimi almış ortaokul matematik öğretmenlerinin STEM odaklı etkinliklerin kullanışlılığına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Walan, S. (2020). Pre-service teachers’ reflections when drama was integrated in a science teacher education program. Journal of Biological Education, 1–14. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1776751
  • Walan, S. (2021). The dream performance – a case study of young girls’ development of interest in STEM and 21st century skills, when activities in a makerspace were combined with drama. Research in Science & Technological Education, 39(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1647157
  • Wang, H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 1-13. https://doi.org/10.5703/1288284314636
  • Wang, X. (2013). Why students choose STEM majors: Motivation, high school learning, and postsecondary context of support. American Educational Research Journal, 50(5), 1081-1121. https://doi.org/10.3102%2F0002831213488622
  • Wilson, H. E. (2018). Integrating the arts and STEM for gifted learners. Roeper Review, 40(2), 108-120. https://doi.org/10.1080/02783193.2018.1434712
  • Wyss, V. L., Heulskamp, D., & Siebert, C. J. (2012). Increasing middle school student interest in STEM careers with videos of scientists. International Journal of Environmental & Science Education, 7 (4), 501-522.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. https://doi.org/10.17152/gefd.15192
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Qualitative research methods in the social sciences (10th edition). Seçkin Publishing.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ecjse/issue/4899/67132
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 183-210. https://doi.org/10.17244/eku.310143
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 47-54. https://doi.org/10.18506/anemon.471037
  • Yılmaz, A., Gülgün, C., & Çağlar, A. (2017). Teaching with STEM applications for 7th class students unit of" Force and Energy": Let's make a parachute, water jet, catapult, intelligent curtain and hydraulic work machine (bucket machine) activities. Journal of Current Researches on Educational Studies, 7(1), 97-116.

STEM Activities Integrated with Drama: STEM+drama

Year 2022, Volume: 10 Issue: 2, 665 - 679, 30.08.2022
https://doi.org/10.18506/anemon.1096761

Abstract

This study aimed to determine secondary school students’ views of STEM activities integrated with drama (STEM+drama) in seventh-grade math teaching. The study adopted phenomenology, which is a qualitative research design. The sample consisted of 22 seventh-grade students. Data were collected using a semi-structured interview form. A focus group discussion was held with eight participants. Observations were made throughout the process. The data were analyzed using inductive content analysis. STEM+drama activities turned abstract math concepts into interesting and fun representations and helped participants enjoy learning them. STEM+drama activities made participants feel actively engaged in their own learning. Participants suggested that similar activities be integrated into other courses. STEM+drama activities stimulated participants and made them more enthusiastic about searching, questioning, and learning. STEM+drama activities also
helped them develop social and academic skills and improve their interests and motivation. The results were discussed in light of the literature, and recommendations were made for further research.

References

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M.S., Öner, T., & Özdemir, S.(2015). STEM eğitimi Türkiye raporu “Günün modası mı yoksa gereksinim mi?” İstanbul Aydın Üniversitesi, STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu2015.pdf adresinden alınmıştır.
  • Alacaci C. (2014). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed). (63-95). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem akademi.
  • Altan, E. B., Yamak, H., & Kırıkkaya, E. B. (2016). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde FETEM eğitimi uygulamaları: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232. https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256292
  • Ann Burke, L. C. E., Wessels, A., & Mc Avella, A. (2018). Using theater and drama to expose and expand the epistemic insights of youth regarding the nature of science. Research in Science Education,, 48(6), 1151–1169. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9782-z
  • Asigigan, S. I., & Samur, Y. (2021). The effect of gamified STEM practices on students’ intrinsic motivation, critical thinking disposition levels, and perception of problem-solving skills. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 9(2), 332-352. https://doi.org/10.46328/ijemst.1157
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2015). Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) public service announcement (PSA) development activity. Journal of Inquiry Based Activities, 5(2), 60–69. https://ated.info.tr/ojs-3.2.1-3/index.php/ated/article/view/53
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S., Mesutoğlu, C., & Ocak, C. (2016). Moving STEM beyond schools: Students’ perceptions about an out-of-school STEM education program. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 9-19. https://doi.org/10.18404/ijemst.71338
  • Biber, A., Tuna, A., & Aktaş, O. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 152-162. https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/21474/230175
  • Bircan, M. A. (2019). Stem eğitimi etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin STEM’ e yönelik tutumlarına, 21. yüzyıl becerilerine ve matematik başarılarına etkisi. Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin matematik kaygısı ve matematik motivasyonuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Borrow, J., & Russo, P. (2015). A blueprint for public engagement appraisal: Supporting research careers. Cornell University, 1–17. https://arxiv.org/abs/1510.02017v1
  • Braund, M. (2015). Drama and learning science: an empty space? British Educational Research Journal, 41(1), 102-121 https://doi.org/10.1002/berj.3130
  • Braund, M., & Reiss, M. J. (2019). The ‘great divide’: How the arts contribute to science and science education. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 19(3), 219–236. https://doi.org/10.1007/s42330-019-00057-7
  • Ceylan, Ö. (2019). STEM odaklı matematik uygulamalarının 11.sınıf öğrencilerinin matematik tutum ve bilgileri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Charalambous, C. Y., & Pitta-Pantazi, D. (2007). Drawing on a theoretical model to study students’ understandings of fractions. Educational Studies in Mathematics, 64(3), 293–316. https://doi.org/10.1007/s10649-006-9036-2
  • Christensen, R., Knezek, G., & Tyler - Wood, T. (2015). Alignment of hands-on STEM engagement activities with positive STEM dispositions in secondary school students. Journal of Science Education and Technology, 24(6), 898-909. https://doi.org/10.1007/s10956-015-9572-6
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
  • Çavaş, P., Ayar, A., & Gürcan, G. (2020). Türkiye’de STEM eğitimi üzerine yapılan araştırmaların durumu üzerine bir çalışma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 823-854. https://doi.org/10.33711/yyuefd.751853
  • Çilengir Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken STEM programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Çorlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). FeTeMM Eğitimi ve Alan Öğretmeni Eğitimine Yansımaları. Eğitim ve Bilim, 39(171), 8-10. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2142/651
  • Daymaz, B. (2019). Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin matematik Başarı, motivasyon ve STEM kariyer alanlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Dorion, K. R. (2009). Science through drama: A multiple case exploration of the characteristics of drama activities used in secondary science lessons. International Journal of Science Education, 31(16), 2247–2270. https://doi.org/10.1080/09500690802712699
  • Erçetin, E. E. (2021). STEM odaklı matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve STEM mesleklerine olan ilgilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y., & Soylu, C. (2013). Öğretmen adaylarının kesirlerde ilgili pedagojik alan bilgilerinin öğrenci hataları açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 719-735.
  • Graham, N. J., & Brouillette, L. (2016). Using arts integration to make science learning memorable in the upper elementary grades: A quasi-experimental study. Journal For Learning Through The Arts, 12(1), 1–17. https://doi.org/10.21977/D912133442
  • Green, K., Trundle, K. C., & Shaheen, M. (2018). Integrating the arts into science teaching and learning: a literature review. Journal For Learning Through The Arts, 14(1), 1–26. https://doi.org/10.21977/D914140829
  • Gülhan, F., & Şahin, F. (2016). Fen-teknoloji-mühendislik-matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 602- 620. https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/3447
  • Gümüş, H. G. (2017). Matematik öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Hangün, M. E. (2019). Robot programlama eğitiminin öğrencilerin matematik başarısına, matematik kaygısına, programlama öz yeterliğine ve STEM tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Hendrix, R., Eick, C., & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 823-846. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9292-1
  • Herdem, K., & Ünal, İ. (2018). STEM eğitimi üzerine yapılan çalışmaların analizi: Bir meta-sentez çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48 (48), 145-163. https://doi.org/10.15285/maruaebd.345486
  • Herrmann, S. D., Adelman, R. M., Bodford, J. E., Graudejus, O., Okun, M. A., & Kwan, V. S. Y. (2016). The effects of a female role model on academic performance and persistence of women in STEM courses. Basic and Applied Social Psychology, 38 (5), 258-268. https://doi.org/10.1080/01973533.2016.1209757
  • Işık, C. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kesirlerde çarpma ve bölmeye yönelik kurdukları problemlerin kavramsal analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41 (41), 231-243. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7797/102107
  • Işık, C., & Kar, T. (2012). 7. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama işlemine kurdukları problemlerin analizi. İlköğretim Online, 11(4), 1021-1035. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8587/106703
  • James, H. R. (2016). Reinventing the STEAM engine for art design education, Art Education, 69(4), 4-7. https://doi.org/10.1080/00043125.2016.1176848.
  • Klaassen, R. G. (2018). Interdisciplinary education: A case study. European Journal of Engineering Education, 43(6), 842–859. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1442417
  • Knezek, G., Christensen, R., Tyler-Wood, T., & Periathiruvadi, S. (2013). Impact of environmental power monitoring activities on middle school student perceptions of STEM. Science Education International, 24(1), 98-123.
  • Kopcha, T. J., McGregor, J., Shin, S., Qian, Y., Choi, J., Hill, R., Mativo, J., & Choi, I. (2017). Developing an integrative STEM curriculum for robotics education through educational design research. Journal of Formative Design in Learning, 1, 31-44. https://doi.org/10.1007/s41686-017-0005-1
  • Kolovou, M., & Kim, N. J. (2020). Effects of implementing an integrative drama-inquiry learning model in a science classroom. The Journal of Educational Research, 113(3), 191–203. https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1771673
  • Krueger, R. A., & Casey, M. A. (2000). Focus groups: A practical guide for applied research (3 rd. Ed.). Sage publications.
  • Land, M. H. (2013). Full STEAM ahead: The benefits of integrating the arts into STEM. Procedia Computer Science, 20, 547-552. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.09.317
  • Mc Gregor, D. (2012). Dramatising science learning: Findings from a pilot study to re-invigorate elementary science pedagogy for five-to seven-year olds. International Journal of Science Education, 34(8), 1145–1165. https://doi.org/10.1080/09500693.2012.660751
  • Merriam, S. B. (2015). In S. Turan (Ed.), Qualitative research: A guide to pattern and practice. Nobel Publishing.
  • National Science Teaching Association. [NSTA] (2011). Quality science education and 21st-Century skills. https://www.nsta.org/nstas-official-positions/quality-science-education-and-21st-century-skills adresinden 14.11.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Öcal, E., Kartal, A., & Deniz Yılmaz, D. (2021). Middle-school students’ journey from stage to science: science on stage. International Journal of Science Education, 43(15), 2516-2533. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1972489
  • Öner, A. T., & Capraro, R.M. (2016). Is STEM academy designation synonymous with higher student achievement? Education and Science, 41(185), 1-17. http://doi.org/10.15390/eb.2016.3397
  • Özsoy, N. (2017). STEM ve yaratıcı drama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 633-644. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59420/853407
  • Özsoy, N., & Özyer, S. (2018). Creative drama and example of activity plan in STEM. European Journal of Education Studies, 4(4), 213-222. https://doi.org/10.5281/zenodo.1210590
  • Patton, M. Q. (2014). In M. Bütün, & S. B. Demir (Eds.), Qualitative research and evaluation methods. Pegem Academy Publishing.
  • Quang, L. X., Hoang, L. H., Chuan, V. D., Nam, N. H., Anh, N. T. T., & Nhung, V. T. H. (2015). Integrated science, technology, engineering and mathematics (STEM) education through active experience of designing technical toys in Vietnamese schools. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 11(2), 1- 12. https://doi.org/10.9734/BJESBS/2015/19429
  • Saldana, J. (2019). In A. T. Akcan, & S. N. Şad (Eds.), Handbook for qualitative researchers. Pegem Academy Publishing.
  • Siew, N. M. (2018). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 9, 11-22.
  • Stinson, K., Harkness, S. S., Meyer, H., & Stallworth, J. (2010). Mathematics and science integration: Models and characterizations. School Science and Mathematics, 109(3), 153-161. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2009.tb17951.x
  • Şahin, A., Ayar, M.C., & Adıgüzel, T. (2014). Stem related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(1), 309-322. https://doi.org/10.12738/estp.2014.1.1876
  • Şireci, A. (2021). Matematik dersinde STEM uygulamalarının ders başarısı ve derse ilişkin tutuma etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Tseng, K. H., Chang, C. C., Lou, S. J., & Chen, W. P. (2013). Attitudes towards science, technology, engineering and mathematics (STEM) in a project-based learning (PBL) environment. International Journal of Technology and Design Education, 23, 87-102. https://doi.org/10.1007/s10798-011-9160-x
  • Ünal, E. (2019). STEM eğitimi almış ortaokul matematik öğretmenlerinin STEM odaklı etkinliklerin kullanışlılığına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Walan, S. (2020). Pre-service teachers’ reflections when drama was integrated in a science teacher education program. Journal of Biological Education, 1–14. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1776751
  • Walan, S. (2021). The dream performance – a case study of young girls’ development of interest in STEM and 21st century skills, when activities in a makerspace were combined with drama. Research in Science & Technological Education, 39(1), 23-43. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1647157
  • Wang, H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 1-13. https://doi.org/10.5703/1288284314636
  • Wang, X. (2013). Why students choose STEM majors: Motivation, high school learning, and postsecondary context of support. American Educational Research Journal, 50(5), 1081-1121. https://doi.org/10.3102%2F0002831213488622
  • Wilson, H. E. (2018). Integrating the arts and STEM for gifted learners. Roeper Review, 40(2), 108-120. https://doi.org/10.1080/02783193.2018.1434712
  • Wyss, V. L., Heulskamp, D., & Siebert, C. J. (2012). Increasing middle school student interest in STEM careers with videos of scientists. International Journal of Environmental & Science Education, 7 (4), 501-522.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. https://doi.org/10.17152/gefd.15192
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Qualitative research methods in the social sciences (10th edition). Seçkin Publishing.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ecjse/issue/4899/67132
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2017). STEM uygulamaları ve tam öğrenmenin etkileri üzerine deneysel bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 183-210. https://doi.org/10.17244/eku.310143
  • Yıldırım, B., & Selvi, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 47-54. https://doi.org/10.18506/anemon.471037
  • Yılmaz, A., Gülgün, C., & Çağlar, A. (2017). Teaching with STEM applications for 7th class students unit of" Force and Energy": Let's make a parachute, water jet, catapult, intelligent curtain and hydraulic work machine (bucket machine) activities. Journal of Current Researches on Educational Studies, 7(1), 97-116.
There are 69 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Erdinç Öcal 0000-0001-6940-4036

Publication Date August 30, 2022
Acceptance Date May 26, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Öcal, E. (2022). STEM Activities Integrated with Drama: STEM+drama. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 665-679. https://doi.org/10.18506/anemon.1096761

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.