Bu çalışmada, liselerde okutulan Türkiye Cumhuriyeti ve Atatürkçülük adlı
ders kitaplarında yer alan Çanakkale Savaşları konusu incelenmiştir. Çalışmanın
amacı; i. Dünya Savaşı'nda, Osmanlı'nın son yıllarında ve Türkiye Cumhuriyeti'nin
kuruluşunda önemli yer tutan, o yılları ve hâlâ günümüzü etkileyen bir savaşın
müfredat programlarında ve derslerde konu olarak nasıl ele alındığını, yazarların
bu savaşı nasıl değerlendirdiğini ortaya koymaktır. Ayrıca bazı kitaplardaki
konunun içerik yazılışında ve görsellik boyutunda görülen eksiklikleri,
UNESCO'nun ve Avrupa Birliği'nin tarih anlayışına uygunluğunu, "olayda küçük
düşürme, alaya alma ve hakaret etme" gibi söylemlerin olup olmadığını saptamak,
yazımların düzeltilmesini sağlamak ve ders kitapları aracılığıyla bu ilişkilerin
dostluğu, işbirliğini ve barışın nasıl sağlanabileceği konusunda önerilerde
bulunmaktır.
Çalışmada Türk liselerinde okutulmuş ve okutulmakta olan 12 adet ders kitabı
incelenmiştir. Bu araştırma literatür incelemesi yöntemiyle yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Submission Date | January 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 40 |
Journal of Atatürk Yolu is licensed under CC BY-NC-ND 4.0