Akademik Platform
Eğitim ve Değişim Dergisi (APJEC)((Academic Platform Journal
of Education and Change),
bütün teorik/uygulamalı bilimler ve eğitim bilimleri alanlarında yayın yapan
hakemli bir dergidir. APJEC dergisi, güncel akademik araştırma
sonuçlarının ve eğitimde yeni yaklaşımların paylaşılması amacıyla özgün
araştırma makalelerini ve derleme makalelerini yayınlamaktadır. Bu
bağlamda, APJEC dergisi tüm dünyadaki eğitim paydaşları,
ülkeler, akademisyen, araştırmacılar arasında köprü oluşturarak dünya genelinde
bilimsel bir ortamın oluşturulması hususunda önemli bir rol oynamaktadır.
Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi’nin iki temel ilkesi vardır. Birincisi, eğitim
bilimleri alanlarında en ilgi çekici araştırmaları yayınlamaktır. İkincisi ise
dergiye sunulan çalışmalar için hızlı bir gözden geçirme ve yayınlama süresi
sağlamak ve makaleleri araştırma, öğretim ve referans amaçlı ücretsiz bir
şekilde yaymaktır.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, alanındaki en son gelişmeleri güncel olarak takip
etmekte olup, okuyucuların ve uluslararası bilimsel toplulukların dergide
yayınlanan makalelere anında ve kalıcı olarak erişimi web sitesi (www.apjec.net) üzerinden, dergi
süreçleri de Dergipark'ta bulunan https://dergipark.org.tr/tr/pub/apjec adresinden doğrudan gerçekleşmektedir.
Yayıncılık etiği ve yayın etiğine uygunsuz
bildirimi, ağırlıklı olarak “Etik Çalışma Kuralları ve Derginin Editörleri için
En İyi Uygulama Kılavuzları’nı (the Code of Conduct and Best-Practice
Guidelines) esas almaktadır (Yayın Etiği Komitesi, 2011). Bu kılavuz
yazarların birbirlerine ve dergiye karşı zorunlulukları ve uyulması gereken
kuralları içermektedir.
Kapsam
APJEC dergisi yılda 2 sayı olarak, Haziran ve Aralık aylarında yayınlanmaktadır.
Seçkin bilimsel komite üyeleri, sisteme yüklenen makaleleri titiz bir şekilde
ele almak ve değerlendirmek için geniş bir bilimsel alandan seçilmiştir. APJEC
dergisi yalnızca özgün bilimsel çalışmaları kabul etmektedir. Bilimsel
çalışmada üretilen bilgi, yeni olmalı, yeni bir metot önermeli veya var olan
literatüre yeni bir boyut kazandırmalıdır.
Derginin konu kapsamı aşağıdaki gibidir; (Bu konularla sınırlı değildir)
• Akademik yükselme ve
atama
• Çok kültürlü eğitim
• Düşünme eğitimi
• Edebiyat
• Eğitim psikolojisi
• Eğitim teknolojisi
• Eğitim ve kültür
• Eğitim Yönetimi ve
planlaması
• Endüstri 4.0 ve eğitim
• İlköğretimde program,
öğrenme ve öğretim
• Kritik ve analitik
düşünme
• Okul öncesi eğitimde
program, öğrenme ve öğretim
• Ortaöğretimde program,
öğrenme ve öğretim
• Öğretim tasarımı
• Öğretmen eğitimi
• Ölçme ve değerlendirme
• Özel eğitim
• Özel öğretim
• Psikoloji eğitimi
• Psikolojik danışma ve
rehberlik
• Yaşam boyu öğrenme
• Yetişkin eğitimi
• Yüksek öğretim
• Yüksek öğretimde
kariyer
• Yüksek eğitimde
program, öğrenme ve öğretim
• Beden ve spor eğitimi
• Biyoloji eğitimi
• Coğrafya eğitimi
• Çevre eğitimi
• Din eğitimi
• Felsefe eğitimi
• Fen eğitimi
• Fizik eğitimi
• Kimya eğitimi
• Matematik eğitimi
• Mesleki teknik eğitim
• Müzik eğitimi
• Sağlık eğitimi
• Sanat eğitimi
• Sosyal bilgiler eğitimi
• Sosyoloji eğitimi
• Tarih eğitimi
• Temel Eğitim
• Türkçe eğitimi
• İlk okuma yazma eğitimi
• Uzaktan eğitim
• Yabancı dil eğitimi
- Kitap kritiği çalışmaları
Yayınlanmak için dergiye
sunulan makaleler, iki veya eğer gerekliyse üç hakeme değerlendirilmek üzere
gönderilir. Nihai kabul ve ret kararı editör kurulu tarafından alınır.
Yazarlara yayını değerlendiren hakemler hakkında herhangi bilgi verilmez.
Benzer bir şekilde hakemler yazarlar hakkında bilgilendirilmez. Derginin yayın
kalitesine uygun olmayan yayınlar, açıklama yapılmadan reddedilebilir.
Sunulan yayın hakkında herhangi bir bilgi editörler ve alan editörleri
tarafından, sorumlu yazar dışında herhangi birine açıklanamaz. Hakemlik
sürecinde elde edilen gizli olmayan bilgi veya fikirler şahsi çıkar için
kullanılamaz.
Tamamen orijinal olan eserleri göndermek ve başkalarının çalışmalarına uygun
şekilde atıfta bulunmak ve / veya sözlerini alıntılamak yazarların
sorumluluğundadır. Bir yazar kendi yayınlanmış çalışmasında önemli bir hata
veya yanlışlık bulduğunda, yazarın dergi editörünü veya yayıncısını derhal
bilgilendirmesi ve bir hata bildirim formuyla makaleyi geri çekmesi veya
düzeltmesi için editörle işbirliği yapması zorunludur.
Period Months
June
December