Research Article
BibTex RIS Cite

İzometrik Video Oyunlarında Sanatsal Yaklaşımlar

Year 2023, Volume: 29 Issue: 50, 75 - 83, 31.03.2023
https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22164

Abstract

Zaxxon ile başlayan izometrik oyun grafikleri, jetonlu oyun makinası oyunlarından günümüze kadar birçok oyunda grafik tarz olarak tercih edilmiştir. Başlangıçta döneminin teknolojik kısıtlamalarından
doğan izometrik oyun grafikleri, gerçekçi oyun grafiklerine rağmen halen oyunlarda kullanılmaktadır. Oluşturma yöntemleri açısından sağladığı kolaylıkların yanı sıra izometrik grafikler el boya-ması dokular, illüstrasyon tarzları ile oluşturulmuş oyun bileşenleriyle oyunun oynanış mekaniklerine katkı sağlayan sanatsal yönden zengin oyun grafiklerinin geliştirilebilmesine imkan tanımaktadır. Bu sayede küçük ölçekli oyun stüdyoları teknoloji ve iş gücü eksikliklerini sanatsal yönden zengin konsept tasarım ile tamamlayarak büyük ölçekli oyun stüdyolarının geliştirdiği oyunlarla yarışabilmektedir. Buna göre, oyunun sahip olduğu görsel dilin bilinçli hazırlanmasının oyunun başarısı için önem taşıdığı sonucuna ulaşılmaktadır. Bu çalışma, izometrik grafiklere sahip oyunların sanatsal anlatım diline odaklanmakta, dijital el boyaması yöntemi ile oluşturulan izometrik oyun grafiklerinin özgün grafik tarzlarını örneklerle sunmaktadır. Ayrıca üç boyutlu oyun grafikleri ve izometrik el boyaması oyun grafikleri arasında kıyaslama yapabilmek amacıyla özgün bir uygulama çalışması gerçekleştirilerek, sanatsal yaklaşımların oyunun görsel diline ve oynanış özelliklerine sağladığı katkının ortaya konması hedeflenmiştir.

References

  • Armutcı, B. (2022). Karakterin 3B modellenmiş görünümü (solda) ve izometrik perspektiften çizilmiş dijital illüstrasyonu (sağda) [Tasarım]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Armutcı, B. (2022). Karakterin farklı açılardan görünümü [Tasarım]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Armutcı, B. (2022). Yapılan dijital boyama çalışmasının istatistik bilgileri [Fotograf]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Barclay, G. J. (1986). Protecting Historic Architecture and Museum Collections from Natural Disasters. Butterworth Heinemmann Publishing.
  • Bedtime Digital Games. (2022). Figment. Bedtime.io. https ://be dtime .io/f​igmen t/
  • Birch, N. (2020, Mayıs 14). Tsushima’ın hayaleti oyunundan oyun içi görünüm [Fotoğraf]. https ://wc cftec h.com /ghos t-of- tsush ima-n ew-ga mepla y-202 0/
  • Camba, J. D., Otey, J., & Whiteacre, M. (2014). Design Graphics for Engineering Communication. SDC Publications.
  • Escher, M. C. (1953). Escher’in “Relativity” isimli çalışması [Gravür Baskı]. BYU Museum of Art. https ://mo a.byu .edu/ m-c-e scher s-rel ativi ty/
  • Ghost of Tsushima. (2022, Aralık). Ghost of Tsushima/Awards. https ://gh ostof tsush ima.f andom .com/ wiki/ Ghost of_T sushi ma/Aw ards
  • Grace, L. (2018, Haziran 19). 1978 yılında piyasaya sürülen Space Invaders oyunu. https ://ww w.smi thson ianma g.com /scie nce-n ature /orig inalspace-inva ders- icon- 1970s -Amer ica-1 80969 393/
  • Jotun. (2015, Eylül 22). Jotun. https ://th under lotus games .com/ jotun /
  • Kent, S. L. (2001). The Ultimate History of Video Games. Three Rivers Press.
  • Lowry, B. (2017, Kasım). The major differences between 'indie' and 'AAA' video ga-mes. https ://ww w.win dowsc entra l.com /indi e-vs- aaa-which- type- game- you
  • Metacritic. (2018, Haziran). FIGMENT Switch Bedtime Digital Games. https ://ww w.met acrit ic.co m/gam e/swi tch/f​igmen t
  • Pedro, C. (2014, Şubat). Tomb Raider oyununun karakteri Lara Croft’un eskiden yeniye oyunlardaki görünümü [Fotograf]. https ://ww w.dev ianta rt.co m/ped ro-cr oft/a rt/Th e-Evo lutio n-466 01412 7
  • Perron, B., & Wolf, M. J. P. (2009). The video game theory reader 2. Routledge.
  • Pixels. (2015, Temmuz 24). Pixels. https://www.imdb.com/title/tt2120120/Q*bert Rebooted. (2015, Şubat 17). Q*bert Rebooted. https://store.playstation. com/en-us/product/UP2135-CUSA01280_ 00- QBERTR EB O O TEDPS4
  • Sony Interactive Entertainment. (2021). Ghost of Tsushima Director's Cut. https ://ww w.pla ystat ion.c om/en -tr/g ames/ ghost -of-t sushi ma/
  • Sony Playstation. (2022, Aralık). Ghost of Tsushima Director's Cut. https ://ww w.pla ystat ion.c om/en -tr/g ames/ ghost -of-t sushi ma/
  • Steam. (2015, Eylül 29). Jotun: Valhalla Edition oyun içi görünümü [Fotoğraf]. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 32358 0/Jot un_Valhall a_Edi tion/ ?l=tu rkish
  • Steam. (2015, Eylül 29). Jotun: Valhalla Edition tarafından kazanılan oyun ödülleri. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 32358 0/Jot un_Valhall a_Edi tion/ ?l=tu rkish
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment Oyunu Tarafından Kazanılan Oyun Ödülleri. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 49354 0/Fig ment/
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment the game izometrik müzikal macera oyunu. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 49354 0/Fig ment/
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment oyununun ilk seviyesinden bir görüntü [Fotoğraf]. https ://cd n.clo udfla re.st eamst atic. com/s teamc ommun ity/p ublic /imag es/it ems/3 23580 /3a84 cceca ba5f3 83085 1a2ea 2a0463e2a9 1b659 b.jpg
  • Sucker punch. (2020, Temmuz 17). Sucker Punch Production. https://www.suckerpunch.com/category/games/ghostoftsushima/
  • TAFA Original. (2002, Nisan 21). Zaxxon oyunu tanıtımı için kullanılan broşür [Fotoğraf]. https ://fl yers. arcad e-mus eum.c om/?p age=f​lyer&db=vi deodb &id=2 710&i mage= 3
  • Vincent, J. (2008, Şubat 28). Q*bert oyun seviyesi [Fotograf]. https ://www.the verge .com/ tldr/ 2018/ 2/28/ 17062 338/a i-age nt-at ari-q -bert-crac ked-b ug-ch eat
  • Wreck it Ralp. (2012, Şubat 13). Wreck it Ralp. https://www.imdb.com/title/tt1772341/?ref_=nv_sr_srsg_0
  • Yayalar, H. (2021). Dijital Oyunlar 1.0 Oynanış ve Anlam. Nobel Akademik Yayıncılık.Vincent, J. (2008, Şubat 28). Q*bert oyun seviyesi [Fotograf].https ://www.theverge.com/ tldr/ 2018/ 2/28/ 17062 338/a i-age nt-at ari-q -bert -crac ked-bug-cheat

Artistic Approaches in Isometric Video Games

Year 2023, Volume: 29 Issue: 50, 75 - 83, 31.03.2023
https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22164

Abstract

Starting with Zaxxon, isometric game graphics have been preferred as a graphic style in many games from coin-operated game machine games to today. Initially, isometric game graphics, born from the technological limitations of the period, are still used in games despite realistic game graphics. In addition to the convenience it provides in terms of creation methods, isometric graphics allow the development of artistically rich game graphics that contribute to the gameplay mechanics of the game with game components created with hand-painted textures and illustration styles. In this way, small-scale game studios can compete with games developed by largescale game studios by completing their technology and workforce deficiencies with an artistically rich concept design. Accordingly, it is concluded that the conscious preparation of the visual language of the game is important for the success of the game. This study focuses on the artistic expression language of games with isometric graphics and presents the original graphic styles of isometric game graphics created by digital hand-painted method with examples. In addition, anoriginal application study was carried out in order to make a comparison between three-dimensional game graphics and isometric hand-painted game graphics, and it was aimed to reveal the contribution of artistic approaches to the visual language and gameplay features of the game.

References

  • Armutcı, B. (2022). Karakterin 3B modellenmiş görünümü (solda) ve izometrik perspektiften çizilmiş dijital illüstrasyonu (sağda) [Tasarım]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Armutcı, B. (2022). Karakterin farklı açılardan görünümü [Tasarım]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Armutcı, B. (2022). Yapılan dijital boyama çalışmasının istatistik bilgileri [Fotograf]. B. Armutcı Kişisel arşivi.
  • Barclay, G. J. (1986). Protecting Historic Architecture and Museum Collections from Natural Disasters. Butterworth Heinemmann Publishing.
  • Bedtime Digital Games. (2022). Figment. Bedtime.io. https ://be dtime .io/f​igmen t/
  • Birch, N. (2020, Mayıs 14). Tsushima’ın hayaleti oyunundan oyun içi görünüm [Fotoğraf]. https ://wc cftec h.com /ghos t-of- tsush ima-n ew-ga mepla y-202 0/
  • Camba, J. D., Otey, J., & Whiteacre, M. (2014). Design Graphics for Engineering Communication. SDC Publications.
  • Escher, M. C. (1953). Escher’in “Relativity” isimli çalışması [Gravür Baskı]. BYU Museum of Art. https ://mo a.byu .edu/ m-c-e scher s-rel ativi ty/
  • Ghost of Tsushima. (2022, Aralık). Ghost of Tsushima/Awards. https ://gh ostof tsush ima.f andom .com/ wiki/ Ghost of_T sushi ma/Aw ards
  • Grace, L. (2018, Haziran 19). 1978 yılında piyasaya sürülen Space Invaders oyunu. https ://ww w.smi thson ianma g.com /scie nce-n ature /orig inalspace-inva ders- icon- 1970s -Amer ica-1 80969 393/
  • Jotun. (2015, Eylül 22). Jotun. https ://th under lotus games .com/ jotun /
  • Kent, S. L. (2001). The Ultimate History of Video Games. Three Rivers Press.
  • Lowry, B. (2017, Kasım). The major differences between 'indie' and 'AAA' video ga-mes. https ://ww w.win dowsc entra l.com /indi e-vs- aaa-which- type- game- you
  • Metacritic. (2018, Haziran). FIGMENT Switch Bedtime Digital Games. https ://ww w.met acrit ic.co m/gam e/swi tch/f​igmen t
  • Pedro, C. (2014, Şubat). Tomb Raider oyununun karakteri Lara Croft’un eskiden yeniye oyunlardaki görünümü [Fotograf]. https ://ww w.dev ianta rt.co m/ped ro-cr oft/a rt/Th e-Evo lutio n-466 01412 7
  • Perron, B., & Wolf, M. J. P. (2009). The video game theory reader 2. Routledge.
  • Pixels. (2015, Temmuz 24). Pixels. https://www.imdb.com/title/tt2120120/Q*bert Rebooted. (2015, Şubat 17). Q*bert Rebooted. https://store.playstation. com/en-us/product/UP2135-CUSA01280_ 00- QBERTR EB O O TEDPS4
  • Sony Interactive Entertainment. (2021). Ghost of Tsushima Director's Cut. https ://ww w.pla ystat ion.c om/en -tr/g ames/ ghost -of-t sushi ma/
  • Sony Playstation. (2022, Aralık). Ghost of Tsushima Director's Cut. https ://ww w.pla ystat ion.c om/en -tr/g ames/ ghost -of-t sushi ma/
  • Steam. (2015, Eylül 29). Jotun: Valhalla Edition oyun içi görünümü [Fotoğraf]. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 32358 0/Jot un_Valhall a_Edi tion/ ?l=tu rkish
  • Steam. (2015, Eylül 29). Jotun: Valhalla Edition tarafından kazanılan oyun ödülleri. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 32358 0/Jot un_Valhall a_Edi tion/ ?l=tu rkish
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment Oyunu Tarafından Kazanılan Oyun Ödülleri. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 49354 0/Fig ment/
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment the game izometrik müzikal macera oyunu. https ://st ore.s teamp owere d.com /app/ 49354 0/Fig ment/
  • Steam. (2017, Eylül 22). Figment oyununun ilk seviyesinden bir görüntü [Fotoğraf]. https ://cd n.clo udfla re.st eamst atic. com/s teamc ommun ity/p ublic /imag es/it ems/3 23580 /3a84 cceca ba5f3 83085 1a2ea 2a0463e2a9 1b659 b.jpg
  • Sucker punch. (2020, Temmuz 17). Sucker Punch Production. https://www.suckerpunch.com/category/games/ghostoftsushima/
  • TAFA Original. (2002, Nisan 21). Zaxxon oyunu tanıtımı için kullanılan broşür [Fotoğraf]. https ://fl yers. arcad e-mus eum.c om/?p age=f​lyer&db=vi deodb &id=2 710&i mage= 3
  • Vincent, J. (2008, Şubat 28). Q*bert oyun seviyesi [Fotograf]. https ://www.the verge .com/ tldr/ 2018/ 2/28/ 17062 338/a i-age nt-at ari-q -bert-crac ked-b ug-ch eat
  • Wreck it Ralp. (2012, Şubat 13). Wreck it Ralp. https://www.imdb.com/title/tt1772341/?ref_=nv_sr_srsg_0
  • Yayalar, H. (2021). Dijital Oyunlar 1.0 Oynanış ve Anlam. Nobel Akademik Yayıncılık.Vincent, J. (2008, Şubat 28). Q*bert oyun seviyesi [Fotograf].https ://www.theverge.com/ tldr/ 2018/ 2/28/ 17062 338/a i-age nt-at ari-q -bert -crac ked-bug-cheat
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section Research Articles
Authors

Bayram Armutcı 0000-0001-8112-3560

Publication Date March 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 29 Issue: 50

Cite

APA Armutcı, B. (2023). İzometrik Video Oyunlarında Sanatsal Yaklaşımlar. Art Vision, 29(50), 75-83. https://doi.org/10.5152/ArtVis.2023.22164