Bu çalışmanın nihai amacı, insan kaynakları uygulamaları ve örgüt içi iletişimdeki farklılıkları araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için turizm sektörü seçilmiş ve Güney Kıbrıs ve Kuzey Kıbrıs'taki beş yıldızlı oteller arasında bir araştırma yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, durum çalışması yöntemi uygulanmış ve telefon görüşmeleri ile birincil veriler toplanmıştır. Bu çalışmanın evreni Kıbrıs'taki tüm oteller olarak belirlenmiş ancak zaman ve para kısıtları nedeniyle Güney ve Kuzey Kıbrıs'tan sadece üçer beş yıldızlı otel, uygunluklarına göre seçilmiştir. Sonuçlara göre, Güney Kıbrıs otelleri arasında İK yönetimi genellikle işletmenin bir bölümü olarak değil, stratejik bir işlev olarak değerlendirilirken, Kuzey Kıbrıs otelleri arasında genellikle personel yönetiminin yeni bir adı olarak değerlendirilmektedir. Genel olarak sonuçlar, toplumların ekonomik ve siyasi koşullarının insan kaynakları uygulamalarını etkilediğini göstermektedir. Aslında sonuçlar, Güney Kıbrıs otellerinin insan kaynakları uygulamaları ve örgüt içi iletişim açısından Kuzey Kıbrıs otellerinden çok daha iyi bir konumda olduklarını göstermiştir. İK uygulamaları ve örgüt içi iletişimdeki farklılıklar, Güney Kıbrıs otellerine, Kuzey Kıbrıs otellerine karşı rekabet avantajı sağlayabilecek açık bir avantaj olabilir. Bu nedenle, Kuzey Kıbrıs otelleri hemen İK uygulamaları ve iletişim sistemini iyileştirmeli ve insan kaynaklarını rekabetçi bir silah olarak kullanmaya başlamalıdırlar.
The ultimate aim of this study is to investigate the differences in human resource practices and internal communication within organizations. In order to achieve this goal, the tourism sector has been selected, and a research has been conducted among five-star hotels in both South Cyprus and North Cyprus. In line with this objective, a case study method has been applied, and primary data has been collected through telephone interviews. The population of this study was determined to be all hotels in Cyprus; however, due to time and financial constraints, only three five-star hotels from both South and North Cyprus were selected based on their suitability. According to the results, human resource management is generally evaluated as a strategic function rather than a department within the business among South Cyprus hotels, whereas among North Cyprus hotels, personnel management is often perceived as a new name for the same function. Overall, the results indicate that the economic and political conditions of societies influence human resource practices. Indeed, the results have shown that South Cyprus hotels are in a much better position than North Cyprus hotels in terms of human resource practices and internal communication. The differences in HR practices and internal communication could represent a clear advantage for South Cyprus hotels over North Cyprus hotels. Therefore, North Cyprus hotels should immediately improve their HR practices and communication systems and begin utilizing human resources as a competitive weapon.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism Sociology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2025 |
Submission Date | April 5, 2024 |
Acceptance Date | December 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 2 Issue: 1 |