Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Sporcuların Zihinsel Antrenman Düzeylerinin Belirlenmesi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 219 - 228, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.753967

Abstract

Araştırmamızın amacı, spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören sporcuların cinsiyet, millilik, branş ve spor yılı değişkenlerine göre zihinsel antrenman düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel araştırma modellerinden tarama modelidir. Araştırmaya Akdeniz Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 180 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma amacına yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Yarayan ve İlhan (2018) tarafından Türk kültürüne uyarlaması yapılan zihinsel antrenman envanteri kullanılmıştır. Araştırmada iki grup arası farklılıkların anlamlılığını tespit edebilmek amacı ile bağımsız örneklem t-testi analizi ve ikiden fazla gruplar arasındaki anlamlılığı tespit edebilmek amacı ile tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, cinsiyet ve branş değişkenine göre zihinsel antrenman becerilerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sporcuların millilik ve spor yılı değişkenine göre zihinsel antrenman düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.

References

  • Anshel MH. 1990. Sport Psychology, from Theory to Practise. Publishers Scottsdale, Arizona.
  • Bompa T.O., Haff G.G., (2009). Periofization: Theory and Metodology of Training, Fifth Edition, Human Kinetics, IL. 57-58.
  • Güngör, N. B. & Çelik, O. B. (2020). The Effect of Attitude Towards Sport of Sports Science Faculty Students on Mental Well-Being, International Journal of Eurasian Education and Culture, Issue: 8, pp. (468-493).
  • Gülşen, D. B. A., Yıldız, A. B., Yılmaz, B., & Şahan, H. (2019). spor bilimleri fakültesindeki öğrencilerin kendinle konuşma ve zihinsel dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Bayköse, N., Şahin, F., Şahin, A., & Eryücel, M. E. (2019). Is Self Talk of Athletes One of the Determinants of Their Continuous Sportive Confidence Level?. Journal of Education and Training Studies, 7(2), 192-197.
  • Gülşen, D. B. A., Yıldız, A. B., Bayköse, N., & Eryücel, M. E. (2018). Bireysel ve takım sporu yapan spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kendinle konuşma düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi.
  • Yarayan, Y.E., Yıldız, A.B., Gülşen, D. B. A. (2018) elit düzeyde bireysel ve takım sporu yapan sporcuların zihinsel dayanıklılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Social Research. 11(57), 992-999.
  • Yarayan, Y. E., & İlhan, E. L. Sporda Zihinsel Antrenman Envanteri’nin (SZAE) Uyarlama Çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 205-218.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017). Does the undergraduate athletes‟ self talk levels affect imagery levels. Turkish Online Journal of Educational Technology, 867-871.
  • Yıldız, A. B., Gülşen, D. B. A., & Yılmaz, B. (2015). Sporcuların Optimal Performans Duygu Durumunun Yaşam Tatminleri Üzerindeki Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9.
  • Çelik, O. B. & Güngör, N. B. (2020). The Effects of the Mental Training Skills on the Prediction of the Sports Sciences Faculty Students' Anxiety Levels, International Journal of Eurasian Education and Culture, Issue: 9, pp. (888-929).
  • Özdal, M., Akcan, F., Abakay, U., & Dağlıoğlu, Ö. (2013). Video destekli zihinsel antrenman programının futbolda şut becerisi üzerine etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(2), 40-46.
  • Altıntaş, A., & Akalan, C. (2008). Zihinsel antrenman ve yüksek performans. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 39-43.
  • Hecker, J. E., Kaczor, L. M., “Application of imagery theory to sport psychology”, Journal of Sport and Exercise Psychology, 10, pp. 363-373, 1988
  • Konter, E., Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği, Bağırgan Yayınevi, s. 16, 41, Ankara, 1998.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 219 - 228, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.753967

Abstract

References

  • Anshel MH. 1990. Sport Psychology, from Theory to Practise. Publishers Scottsdale, Arizona.
  • Bompa T.O., Haff G.G., (2009). Periofization: Theory and Metodology of Training, Fifth Edition, Human Kinetics, IL. 57-58.
  • Güngör, N. B. & Çelik, O. B. (2020). The Effect of Attitude Towards Sport of Sports Science Faculty Students on Mental Well-Being, International Journal of Eurasian Education and Culture, Issue: 8, pp. (468-493).
  • Gülşen, D. B. A., Yıldız, A. B., Yılmaz, B., & Şahan, H. (2019). spor bilimleri fakültesindeki öğrencilerin kendinle konuşma ve zihinsel dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Bayköse, N., Şahin, F., Şahin, A., & Eryücel, M. E. (2019). Is Self Talk of Athletes One of the Determinants of Their Continuous Sportive Confidence Level?. Journal of Education and Training Studies, 7(2), 192-197.
  • Gülşen, D. B. A., Yıldız, A. B., Bayköse, N., & Eryücel, M. E. (2018). Bireysel ve takım sporu yapan spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kendinle konuşma düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi.
  • Yarayan, Y.E., Yıldız, A.B., Gülşen, D. B. A. (2018) elit düzeyde bireysel ve takım sporu yapan sporcuların zihinsel dayanıklılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Social Research. 11(57), 992-999.
  • Yarayan, Y. E., & İlhan, E. L. Sporda Zihinsel Antrenman Envanteri’nin (SZAE) Uyarlama Çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 205-218.
  • Şahin, A., Bayköse, N., & Civar Yavuz, S. (2017). Does the undergraduate athletes‟ self talk levels affect imagery levels. Turkish Online Journal of Educational Technology, 867-871.
  • Yıldız, A. B., Gülşen, D. B. A., & Yılmaz, B. (2015). Sporcuların Optimal Performans Duygu Durumunun Yaşam Tatminleri Üzerindeki Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9.
  • Çelik, O. B. & Güngör, N. B. (2020). The Effects of the Mental Training Skills on the Prediction of the Sports Sciences Faculty Students' Anxiety Levels, International Journal of Eurasian Education and Culture, Issue: 9, pp. (888-929).
  • Özdal, M., Akcan, F., Abakay, U., & Dağlıoğlu, Ö. (2013). Video destekli zihinsel antrenman programının futbolda şut becerisi üzerine etkisi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(2), 40-46.
  • Altıntaş, A., & Akalan, C. (2008). Zihinsel antrenman ve yüksek performans. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 39-43.
  • Hecker, J. E., Kaczor, L. M., “Application of imagery theory to sport psychology”, Journal of Sport and Exercise Psychology, 10, pp. 363-373, 1988
  • Konter, E., Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği, Bağırgan Yayınevi, s. 16, 41, Ankara, 1998.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Arşiv
Authors

Barbaros Serdar Erdoğan 0000-0001-6039-1494

Doğukan Batur Alp Gülşen 0000-0001-9434-619X

Publication Date June 28, 2020
Submission Date June 17, 2020
Acceptance Date June 22, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Erdoğan, B. S., & Gülşen, D. B. A. (2020). Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Sporcuların Zihinsel Antrenman Düzeylerinin Belirlenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 3(1), 219-228. https://doi.org/10.38021/asbid.753967

27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .

2624526366