Araştırmanın amacı, öğretmenlerin yönetimin demokratiklik
düzeyiyle ilgili görüşlerinin belirlenmesidir.
Bağımsız değişkenlerimiz cinsiyet, kıdem, konusu demokrasi olan eğitim, eğitim
durumu ve okul türüdür.
Araştırmada
sıralı açıklayıcı karma desen kullanılmıştır.
Balıkesir’de, bulunduğu okulda en
az bir eğitim yılı görev yapmış olan 101 öğretmene ulaşılmış, Zencirci (2003)
tarafından geliştirilen "Yönetimin Demokratik Düzeyini Saptama"
ölçeği uygulanarak nicel veriler toplanmıştır. Bu ölçek üç alt testten
oluşmaktadır. Bunlar, Katılım, Özgürlük ve özerkliktir. Veriler SPSS 24
Programıyla analiz edilmiş okul türleri arasında ve öğrenim durumu farklı
öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Okul türleri arasındaki
anlamlı farklılıkla ilgili yönetimi daha demokratik bulan gruba yarı açık uçlu
görüşme formu uygulanarak görev yaptıkları okul türündeki yönetim tutumları ve
diğer faktörler ile ilgili nitel veriler toplanmış ve betimlenmiştir. Farklı eğitim durumuna sahip öğretmenlerin
arasındaki anlamlı farkla ilgili açık uçlu görüşme formu uygulanarak görüşleri
alınmış, betimlenmiştir. Elde edilen veriler sonucunda yönetimi daha demokratik
bulan okul türündeki durum tespit edilerek diğer okul türlerinde uygulanması ve
Eğitim durumu farklı öğretmenlerin farklı görüşleri betimlenerek durum tespiti
yapılmış, önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |