Reklamcılar
özellikle son yıllarda hazırladıkları reklamlarda halk kültürü unsuru olan “masal”
içeriğini daha çok kullanmaya başlamıştır. Vahşi rekabet pazarında markalar
olumlu imaj oluşturmak, bilinçaltına ileti bombardımanı yapmak, istenilen
düşünceleri ekmek, ürün ve hizmet satmak için “masalların gücüne” ihtiyaç
duymaktadır. En tanınmış markalar Kırmızı Başlıklı Kız’dan, Pamuk Prenses ve
Yedi Cüceler’e, Külkedisi’nden, Rapunzel’e
kadar birçok masalın iyi ve kötü karakterlerini, konularını, mesajlarını, mekânlarını
ya da metaforlarını kullanmaktadır. İzleyicileri
gülümseten, hoş bir rüyaya daldıran, düşündüren masal konseptli televizyon
reklamları ise büyük ilgi çekmektedir. Bir ürünün tanıtımını ve satışını yapmaya
başlayan masal kahramanları, artık popüler marka yüzlerinin yerini almıştır. Masalın
ve reklamın içeriğinde masum görüntünün altında toplumun ideolojik söylemlerini
yansıtan yapısı ise oldukça düşündürücüdür. Bu çalışmanın amacı televizyon
reklamlarında bilinçli olarak kullanılan masalların neden ve niçin
kullanıldığını açıklamaya çalışmaktır. Ayrıca tüketicinin masal konulu
senaryolara olan ilgisi Grimm Masalları üzerinden çözümlenmeye çalışılarak, bu
ilginin alt metini anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma televizyon
reklamlarında masalların nasıl ve ne amaçla kullanıldığını ortaya koymak ve
reklamlarda masal kullanma popülerliğini irdelemeye yönelik olduğu için önem
teşkil etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |