Bu çalışmada eğitim örgütlerinde
öğretmenlerin, örgüt içerisinde whistblowing (bilinenleri açığa çıkarma)
davranışları sonucunda yaşayabilecekleri etik ikilemlere ilişkin görüşlerini
ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
deseni çerçevesinde yapılandırılan bu çalışmanın çalışma grubunu amaçlı
örnekleme yoluyla seçilen 34 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmanın verileri ise
varsayımsal olarak oluşturulmuş kısa hikâyeler olarak adlandırılan Vignette
tekniği ile elde edilmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından yazılan kısa
hikayeler öğretmenlere uygulanmış ve veriler bu kısa hikayeler aracılığıyla
elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Bulgular doğrultusunda elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenlerin
etik çatışması yaratan etik ikilem durumlarında örgüt yararına olacağına
inandıkları için çoğunlukla whistleblowing davranışlarını gösterecekleri sonucu
ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 6 |