Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE AHŞABIN ÖNEMİ

Year 2019, Volume: 6 Issue: 12, 275 - 284, 03.01.2020

Abstract

Ahşap, sürdürülebilir ormancılık yaklaşımıyla yetiştirilen ağaçlardan temin edilen kaynağı yenilenebilir tükenmez bir doğal malzemedir. Doğası gereği sahip olduğu anatomik yapısı ve kimyasal bileşimi ile fiziksel özellikleri ve mekanik özellikleri çerçevesinde değişik amaçlarla farklı şekillerde kullanılabilen çok yönlü ve işlevsel bir malzeme olan ahşap, insanlığın ilerlemesinde ve medeniyetin gelişmesinde öncü rol oynamıştır. İnsanlar tarih boyunca ihtiyaçlarının karşılanmasında ve gereksinimlerinin giderilmesinde ahşabı yaygın olarak kullanmışlardır ve geniş bir yelpazede ahşaptan faydalanmışlardır. Bu bağlamda, uygarlık gelişimine büyük katkı sağlayan ahşap, geçmişten günümüze tüm kültürlerde aynı veya benzer şekilde kullanılmak suretiyle hem bir malzeme olarak popüler bir rağbet görmüştür hem de bir varlık olarak ortak bir kabul numunesi hüviyetiyle kanıksanmıştır. Çünkü ahşap, insanların ihtiyaçlarını karşılamak ve gereksinimlerini gidermek üzere envai çeşit eşyalarla araç-gereçlerin imalatı kapsamında kullanılan bir malzeme olduğu gibi, insanların duygu ve düşünceleri ile tutum ve davranışlarını etkileyen bir varlıktır. Dolayısıyla, doğal ve organik bir malzeme olan ve değerli bir varlık olan ahşap, birbirleriyle iletişim halinde bulunan insanların yaşama dair görüş ve algı ile algısal eylem ve bilişsel farkındalık perspektifinde birbirlerinden etkilenmelerinde öne çıkan ve farklı kültürlere sahip toplumlar arasında ya da aynı kültürün farklı kuşakları arasında bir iletişim kurulmasını sağlayarak etkileşimin gerçekleşmesine aracılık eden bir konumdadır. Buna göre, ahşabın tüm mevcudiyetiyle seçkin bir kültürlerarası etkileşim aracı olduğuna atfen kaleme alınan bu yazı, “kültürlerarası etkileşimde ahşabın önemi” temasını merkeze almak suretiyle, kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi bağlamında, ahşapsever yaklaşım esas alınarak hazırlanmıştır.

References

  • Adorno, T.W. (2014). Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi. (Çeviri: Gen, E., Ülner, N., Tüzel, M.). İstanbul: İletişim Yayınları. Basch, M.F. (1983). Empathic Understanding: A review of the concept and some theoretical considerations. Journal of American Psychoanalytic Association, 31: 101-126. Boas, F. (1940). Race, Language, and Culture. Chicago: University of Chicago Press. Bormann, E.G. (1980). Communication Theory. New York: Holt, Rinehart and Winston. Cheney, G., Munshi, D., May, S., Ortiz, E. (2011). Encountering Communication Ethics in the Contemporary World: Principles, People, and Contexts. In: The Handbook of Communication Ethics (Ed. G. Cheney, S. May, D. Munshi), pp. 1-14. New York: Routledge. Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dubberly, H., Pangaro, P., Haque, O. (2009). What is interaction? Are there different types? ACM Interactions, January-February 2009, XVI (1): 1-10 (http://www.dubberly.com/ wpcontent/uploads/2009/01/ddo_article_whatisinteraction.pdf). Erem, T., Tek, Ö.B., Gegez, A.E., Börü, M.D. (2000). Global Pazarlarda Pazarlama Stratejilerinin Tasarım ve Uygulanmasında Kültürel Etkileşimin Rolü. 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, Antalya, 16-18 Kasım 2000. (http://www.econturk.org/Turkiyeekonomisi/deniz4.pdf ) (15.11.2012). Fardon, R. (2003). Counterworks: Managing the Diversity of Knowledge. London: Routledge. Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures. New York: Basic Books. Gleeson, P., Wakefield, N. (1968). Language and Culture. Columbus: Charles E. Merrill Publishing Company. Hall, E.T. (1959). The Silent Language. New York: Doubleday & Company, Inc. Hickson, M., Stacks, D.W. (1993). Nonverbal Communication: Studies and Applications. Dubuque: Wm. C. Brown Communication Inc. Holton, R., Nasson, W.R. (2009). World Civilizations And History Of Human Development (Encyclopedia of Life Support Systems). Oxford: EOLSS Publishers Co. Ltd. Jackson, J. (2014). Introducing Language and Intercultural Communication. London: Routledge. Kramsch, C. (1998). Language and Culture. Oxford: Oxford University Press. Mora, N. (2011). Kültürlerarası İletişim Bağlamında İnsana Dair Duygular ve Ritüeller. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Samovar, L.A., Porter, R.E., McDaniel, E.R., Roy, C.S. (2012). Communication Between Cultures. Boston: Wadsworth Publishing. Sargut, S. (2010). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. Ankara: İmge Yayınları. Sawyer, R. (2011). The Impact of New Social Media on Intercultural Adaptation. Senior Honors Projects: Paper 242 (http://digitalcommons.uri.edu/srhonorsprog/242). Spencer-Oatey, H., Franklin, P. (2009). Intercultural Interaction: A Multidisciplinary Approach to Intercultural Communication. London: Palgrave Macmillan. Tubbs, S. (2009). Human Communication: Principles and Contexts. Boston: McGraw-Hill. Usta, İ. (2014). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir nesne olarak kabul edilip özümsenmesi” (Ahşap Doğaldır). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2014 (224-225): 12-25. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Güzeldir). Mesleki Bilimler Dergisi 2015, 4 (2): 39-54. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Vazgeçilmez bir Tutkudur). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2015 (228-229): 19-32. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabın Evrenselliği). Selçuk-Teknik Dergisi, Özel Sayı-1 (UMK-2015): 185-212. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabın Önemi). Orman’dan Endüstriye, Ağustos/Eylül/Ekim 2015: 15-19. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Kültürü). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2015 (236-237): 12-20. Usta, İ. (2015). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Good). The 46th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (10-14 May 2015, Viña del Mar, Chile), Document No: IRG/WP 15–40694. Usta, İ. (2015). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Beautiful and Versatile Material). The 27th International Conference Research For Furniture Industry (17-18 September 2015, Ankara, Turkey), Proceedings Book: 318-325. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşapsever Olmak). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2016 (240-241): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Lifli ve Gözenekli Yapısıyla Ahşap Mükemmeldir). Yapı Dünyası, Temmuz/Ağustos 2016 (244-245): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Geleceğin Malzemesidir). Yapı Dünyası, Eylül/Ekim 2016 (246-247): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Medeniyettir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2016 (248-249): 15-23. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Life). The 47th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (15-19 May 2016, Lisbon, Portugal), Document No: IRG/WP 16–40719. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (WoodLover Approach). The 47th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (15-19 May 2016, Lisbon, Portugal), Document No: IRG/WP 16–40720. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Valuable). Muğla Journal of Science and Technology, 2016 (2) 2: 139-149. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Katıksız bir Dosttur). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat 2017 (250-251): 17-25. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Sürdürülebilir ve Yenilenebilir Malzemedir). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2017 (252-253): 8-14. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap ile Yaratıcılıkta Sınır Yoktur). Mesleki Bilimler Dergisi, 2017 (6) 3: 588-599. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap hemen her şey için Tercih Edilen bir Malzemedir). İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 2017 (6) 3: 61-72. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Her Şeydir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2017 (260-261): 9-14. Usta, İ. (2017). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is a Symbol of Civilization). The 48th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (04-08 June 2017, Ghent, Belgium), Document No: IRG/WP 17–40776. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Soyut ve Somut Etkileyicilik Performansıyla Olağanüstüdür). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat/Mart/Nisan 2018 (262-263-264-265): 9-18. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabı Tanımak Gerekir). Yapı Dünyası, Mayıs/Haziran/Temmuz/Ağustos 2018 (266-267-268-269): 8-13. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Organik bir Malzemedir). 5. Uluslararası Mobilya Kongresi (01-04 Kasım 2018, Eskişehir, Türkiye), Bildiri Kitabı: 514-524. Usta, İ. (2018). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is the Material of Endless Possibilities). The 49th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (29 April-03 May 2018, Johannesburg, South Africa), Document No: IRG/WP 18–40837. Usta, İ. (2018). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (The Discovery of Wood is not Over Yet). The International Forest Products Congress [ORENKO 2018] (26-29 September 2018, Trabzon, Turkey), Proceedings Book: 94-100. https://en.wikipedia.org/wiki/Culture (Erişim: 28.04.2017). https://en.wikipedia.org/wiki/Intercultural_communication (Erişim: 28.04.2017). https://en.wikipedia.org/wiki/Wood (Erişim: 28.04.2017).
Year 2019, Volume: 6 Issue: 12, 275 - 284, 03.01.2020

Abstract

References

  • Adorno, T.W. (2014). Kültür Endüstrisi - Kültür Yönetimi. (Çeviri: Gen, E., Ülner, N., Tüzel, M.). İstanbul: İletişim Yayınları. Basch, M.F. (1983). Empathic Understanding: A review of the concept and some theoretical considerations. Journal of American Psychoanalytic Association, 31: 101-126. Boas, F. (1940). Race, Language, and Culture. Chicago: University of Chicago Press. Bormann, E.G. (1980). Communication Theory. New York: Holt, Rinehart and Winston. Cheney, G., Munshi, D., May, S., Ortiz, E. (2011). Encountering Communication Ethics in the Contemporary World: Principles, People, and Contexts. In: The Handbook of Communication Ethics (Ed. G. Cheney, S. May, D. Munshi), pp. 1-14. New York: Routledge. Dökmen, Ü. (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dubberly, H., Pangaro, P., Haque, O. (2009). What is interaction? Are there different types? ACM Interactions, January-February 2009, XVI (1): 1-10 (http://www.dubberly.com/ wpcontent/uploads/2009/01/ddo_article_whatisinteraction.pdf). Erem, T., Tek, Ö.B., Gegez, A.E., Börü, M.D. (2000). Global Pazarlarda Pazarlama Stratejilerinin Tasarım ve Uygulanmasında Kültürel Etkileşimin Rolü. 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, Antalya, 16-18 Kasım 2000. (http://www.econturk.org/Turkiyeekonomisi/deniz4.pdf ) (15.11.2012). Fardon, R. (2003). Counterworks: Managing the Diversity of Knowledge. London: Routledge. Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures. New York: Basic Books. Gleeson, P., Wakefield, N. (1968). Language and Culture. Columbus: Charles E. Merrill Publishing Company. Hall, E.T. (1959). The Silent Language. New York: Doubleday & Company, Inc. Hickson, M., Stacks, D.W. (1993). Nonverbal Communication: Studies and Applications. Dubuque: Wm. C. Brown Communication Inc. Holton, R., Nasson, W.R. (2009). World Civilizations And History Of Human Development (Encyclopedia of Life Support Systems). Oxford: EOLSS Publishers Co. Ltd. Jackson, J. (2014). Introducing Language and Intercultural Communication. London: Routledge. Kramsch, C. (1998). Language and Culture. Oxford: Oxford University Press. Mora, N. (2011). Kültürlerarası İletişim Bağlamında İnsana Dair Duygular ve Ritüeller. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Samovar, L.A., Porter, R.E., McDaniel, E.R., Roy, C.S. (2012). Communication Between Cultures. Boston: Wadsworth Publishing. Sargut, S. (2010). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. Ankara: İmge Yayınları. Sawyer, R. (2011). The Impact of New Social Media on Intercultural Adaptation. Senior Honors Projects: Paper 242 (http://digitalcommons.uri.edu/srhonorsprog/242). Spencer-Oatey, H., Franklin, P. (2009). Intercultural Interaction: A Multidisciplinary Approach to Intercultural Communication. London: Palgrave Macmillan. Tubbs, S. (2009). Human Communication: Principles and Contexts. Boston: McGraw-Hill. Usta, İ. (2014). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir nesne olarak kabul edilip özümsenmesi” (Ahşap Doğaldır). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2014 (224-225): 12-25. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Güzeldir). Mesleki Bilimler Dergisi 2015, 4 (2): 39-54. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Vazgeçilmez bir Tutkudur). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2015 (228-229): 19-32. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabın Evrenselliği). Selçuk-Teknik Dergisi, Özel Sayı-1 (UMK-2015): 185-212. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabın Önemi). Orman’dan Endüstriye, Ağustos/Eylül/Ekim 2015: 15-19. Usta, İ. (2015). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Kültürü). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2015 (236-237): 12-20. Usta, İ. (2015). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Good). The 46th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (10-14 May 2015, Viña del Mar, Chile), Document No: IRG/WP 15–40694. Usta, İ. (2015). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Beautiful and Versatile Material). The 27th International Conference Research For Furniture Industry (17-18 September 2015, Ankara, Turkey), Proceedings Book: 318-325. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşapsever Olmak). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2016 (240-241): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Lifli ve Gözenekli Yapısıyla Ahşap Mükemmeldir). Yapı Dünyası, Temmuz/Ağustos 2016 (244-245): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Geleceğin Malzemesidir). Yapı Dünyası, Eylül/Ekim 2016 (246-247): 8-16. Usta, İ. (2016). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Medeniyettir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2016 (248-249): 15-23. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Life). The 47th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (15-19 May 2016, Lisbon, Portugal), Document No: IRG/WP 16–40719. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (WoodLover Approach). The 47th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (15-19 May 2016, Lisbon, Portugal), Document No: IRG/WP 16–40720. Usta, İ. (2016). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is Valuable). Muğla Journal of Science and Technology, 2016 (2) 2: 139-149. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Katıksız bir Dosttur). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat 2017 (250-251): 17-25. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Sürdürülebilir ve Yenilenebilir Malzemedir). Yapı Dünyası, Mart/Nisan 2017 (252-253): 8-14. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap ile Yaratıcılıkta Sınır Yoktur). Mesleki Bilimler Dergisi, 2017 (6) 3: 588-599. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap hemen her şey için Tercih Edilen bir Malzemedir). İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 2017 (6) 3: 61-72. Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Her Şeydir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2017 (260-261): 9-14. Usta, İ. (2017). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is a Symbol of Civilization). The 48th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (04-08 June 2017, Ghent, Belgium), Document No: IRG/WP 17–40776. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Soyut ve Somut Etkileyicilik Performansıyla Olağanüstüdür). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat/Mart/Nisan 2018 (262-263-264-265): 9-18. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşabı Tanımak Gerekir). Yapı Dünyası, Mayıs/Haziran/Temmuz/Ağustos 2018 (266-267-268-269): 8-13. Usta, İ. (2018). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Organik bir Malzemedir). 5. Uluslararası Mobilya Kongresi (01-04 Kasım 2018, Eskişehir, Türkiye), Bildiri Kitabı: 514-524. Usta, İ. (2018). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (Wood is the Material of Endless Possibilities). The 49th Annual Meeting of the International Research Group on Wood Protection (29 April-03 May 2018, Johannesburg, South Africa), Document No: IRG/WP 18–40837. Usta, İ. (2018). Depictions on Wood: Acceptation and Internalization of Wood, which is an intercultural interaction tool, as “A Valuable Object” (The Discovery of Wood is not Over Yet). The International Forest Products Congress [ORENKO 2018] (26-29 September 2018, Trabzon, Turkey), Proceedings Book: 94-100. https://en.wikipedia.org/wiki/Culture (Erişim: 28.04.2017). https://en.wikipedia.org/wiki/Intercultural_communication (Erişim: 28.04.2017). https://en.wikipedia.org/wiki/Wood (Erişim: 28.04.2017).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İlker Usta

Publication Date January 3, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 12

Cite

APA Usta, İ. (2020). KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE AHŞABIN ÖNEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(12), 275-284.