BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YAPILAN REKLAMLARIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 781 - 794, 01.12.2017

Abstract

Gelişen internet teknolojileriyle beraber sosyal medya, insanların günlük hayatlarının içerisine hızlı bir giriş yapmış ve vazgeçilmez hale gelmiştir. Bu çerçevede firmalarda sosyal medyayı normal kullanıcılar gibi aktif olarak takip etmekte ve sosyal medyaya vermiş oldukları reklamlar ile tüketicinin satın alma davranışlarını etkilemeye çalışmaktadırlar. Bu çalışma kapsamında sosyal medya üzerinden yapılan reklamların tüketici satın alma niyetine etkileri hakkında bir inceleme ve değerlendirme sunulmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede çalışma hakkında teorik bilgi verildikten sonra sosyal medya üzerinden yapılan reklamların tüketici satın alma niyetine etkisini ölçebilmek için 500 öğrenciye yönelik yapılan anket çalışmasının analiz sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma sonucunda ise sosyal medya üzerinden yapılan reklamların tüketicilerin satın alma niyetini olumlu etkilediği gözlemlenmiştir. Sosyal medyaya verilen reklamlarda tüketicilerin reklamlardan algıladığı bilgilendirme, eğlence, güvenilirlik ve rahatsız edicilik faktörlerine göre satın alma niyetine etkisi incelenmiştir. Bilgilendirme, eğlence ve güvenilirliğin tüketici satın alma niyetini pozitif etkilediği, rahatsız edicilik faktörünün ise negatif etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu faktörlerin hangisinin daha fazla satın alma niyetine etkisi olduğunu anlayabilmek için karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu sonuca göre ise en fazla sosyal medya faktörlerinden eğlence faktörünün tüketicilerin satın alma niyetini etkilediği tespit edilmiştir

References

  • Akhtar N., Tahir M., Asghar, Z. (2016). “Impact of Social Media Marketing on Consumer PurchaseIntention” International Review Of SocialSciences, 9, 385-394.
  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S., Yıldırım E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
  • Altunışık R., Özdemir Ş., Torlak Ö. (2011). Pazarlamaya Giriş,Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
  • Barutçu S.,Tomaş M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü” Journal Of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 9, 5-23.
  • Bekaroğlu, Ş. B. (2011). “Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı”,Akademik Araştırmalar Dergisi,13, 145-165.
  • Büyükaslan, A., Kırık, M.A. (2015).Sosyal Medya Araştırmaları – I Sosyalleşen Birey,Çizgi Yayınevi, Konya
  • Dao, T. V. W., Le A. N. H., Cheng S. M. J., Chen D. C. (2014). Social Media Advertising Value Thecase of transitionaleconomies in SoutheastAsia, International Journal Of Advertising, 33, 271-294.
  • Ducoffe H. R. (1996). Advertising Value andAdvertising on the Web, Journal of AdvertisingResearch, 36, 21-35.
  • Eröz S. S. Doğdubay, M. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”,Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27, 133-157.
  • İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri. (2016). Dijital Ajanslar Web Site. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2016/
  • Erişim tarihi:20.04.2016.
  • Mangold G. W.,Faulds J. D. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of ThePromotionMix”, Business Horizons, 52, 357-365.
  • Murillo E.,Merino M., Nşñez A. (2016). Theadvertisingvalue of TwitterAds: a studyamongMexicanMillennials, RevistaBrasileira De Gestão De Negócios, 18, 436- 456.
  • Peltekoğlu, Balta, F. (2012). Kavram Ve Kuramlarıyla Reklam,Beta Basım, İstanbul.
  • Polat B., Tokgöz C., (2014). “Twitter User BehaviorsInTurkey: A Content Analysis On TurkishTwitterUsers”, MediterraneanJournal of SocialSciences, 5, 244-251.
  • Safko, L. (2010).TheSocial Media BibleTactics, Tools, AndStrategiesFor Business Success Second Edition, John WileyandSonsInc, New Jersey.
  • Safko, L.,Brake, D. K. (2009). TheSocial Media BibleTactics, Tools, AndStrategiesFor Business Success, John Wiley&SonsInc, New Jersey.
  • Topsümer, F. Elden, M. (2015). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Topsümer, F. Elden, M., Yurdakul, N. (2014). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 781 - 794, 01.12.2017

Abstract

References

  • Akhtar N., Tahir M., Asghar, Z. (2016). “Impact of Social Media Marketing on Consumer PurchaseIntention” International Review Of SocialSciences, 9, 385-394.
  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S., Yıldırım E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
  • Altunışık R., Özdemir Ş., Torlak Ö. (2011). Pazarlamaya Giriş,Sakarya Yayıncılık, Adapazarı.
  • Barutçu S.,Tomaş M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü” Journal Of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 9, 5-23.
  • Bekaroğlu, Ş. B. (2011). “Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı”,Akademik Araştırmalar Dergisi,13, 145-165.
  • Büyükaslan, A., Kırık, M.A. (2015).Sosyal Medya Araştırmaları – I Sosyalleşen Birey,Çizgi Yayınevi, Konya
  • Dao, T. V. W., Le A. N. H., Cheng S. M. J., Chen D. C. (2014). Social Media Advertising Value Thecase of transitionaleconomies in SoutheastAsia, International Journal Of Advertising, 33, 271-294.
  • Ducoffe H. R. (1996). Advertising Value andAdvertising on the Web, Journal of AdvertisingResearch, 36, 21-35.
  • Eröz S. S. Doğdubay, M. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”,Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27, 133-157.
  • İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri. (2016). Dijital Ajanslar Web Site. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2016/
  • Erişim tarihi:20.04.2016.
  • Mangold G. W.,Faulds J. D. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of ThePromotionMix”, Business Horizons, 52, 357-365.
  • Murillo E.,Merino M., Nşñez A. (2016). Theadvertisingvalue of TwitterAds: a studyamongMexicanMillennials, RevistaBrasileira De Gestão De Negócios, 18, 436- 456.
  • Peltekoğlu, Balta, F. (2012). Kavram Ve Kuramlarıyla Reklam,Beta Basım, İstanbul.
  • Polat B., Tokgöz C., (2014). “Twitter User BehaviorsInTurkey: A Content Analysis On TurkishTwitterUsers”, MediterraneanJournal of SocialSciences, 5, 244-251.
  • Safko, L. (2010).TheSocial Media BibleTactics, Tools, AndStrategiesFor Business Success Second Edition, John WileyandSonsInc, New Jersey.
  • Safko, L.,Brake, D. K. (2009). TheSocial Media BibleTactics, Tools, AndStrategiesFor Business Success, John Wiley&SonsInc, New Jersey.
  • Topsümer, F. Elden, M. (2015). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Topsümer, F. Elden, M., Yurdakul, N. (2014). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

M. Asıf Yoldaş This is me

Haydar Özaydın This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Yoldaş, M. A., & Özaydın, H. (2017). SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YAPILAN REKLAMLARIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 781-794.