Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM KONUSUNDA YAŞADIKLARI SORUNLAR

Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 66 - 77, 31.05.2020

Abstract

Bu tanımlayıcı araştırmada, Covid-19 pandemi döneminde hemşirelik öğrencilerinin yaşadıkları sorunların belirlenmesi amaçlandı.Örneklemi Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören hemşirelik bölümünde okuyan 516 öğrenci oluşturdu. Sosyodemograik veriler ve Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin eğitimle ilgili yaşadıkları sorunları ele alan ve bu sorunlara yönelik öğrencilerin çözüm önerilerinin sorgulandığı açık ve kapalı uçlu olmak üzere 21 sorudan oluşan bir anket kullanıldı. Anket http://www.surveey.com/ ‘a yüklenerek öğrencilere e-posta yoluyla ulaştırıldı. Verilerin analizinde sayı, yüzde, Ki-kare testi ve Fisher exact testi kullanıldı. Açık uçlu soruların yanıtları içerik analizi ile analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,80 ± 1,62 (18-37), %82,6’sı kadın, %30,4’ü 3.sınıf öğrencisiydi. Öğrencilerin çoğu hem teori hem de uygulamalı derslerinin uzaktan eğitim ile yetersiz olacağını, okulu dondurmayı düşünmedikleri ancak okulun uzayacağını düşündüklerini belirtti. Yaşanan sorunlar; “uzaktan eğitim alt yapısındaki sorunlar”, “eğitimin yüzyüze olmaması”, “imkân kısıtlılığı”, “pandeminin getirdiği duygudurum” ve “sınav kaygısı” olarak temalandırıldı. Çözüm önerileri ise; “uzaktan eğitim alt yapısının iyileştirilmesi”, “web tabanlı ek uygulamaların kullanılması”, “sınav yerine ödev verilmesi” ve hızlandırılmış program” olarak temalandırıldı. Bu süreçte teori dersleri için üniversitelerin uzaktan alt yapı sistemlerinin sürekli güncellenmesi, imkânı kısıtlı öğrenciler için fırsatlar yaratılması ve uygulamalı derslerin daha sonraki dönemde hızlandırılmış şekilde tekrar edilmesi önerilmektedir.

Thanks

Araştırmaya katılan öğrencilere teşekkür ederiz.

References

  • Brooks, S. K., Smith, L. E., Webster, R. K., Weston, D., Woodl, L., Hall, I., & Rubin, G. J. (2020). The impact of unplanned school closure on children’s social contact: rapid evidence review. Euro Surveilliance, 25(13). http://doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.13.2000188
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934. http://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Daily Sabah (2020).Turkey remains firm, calm as first coronavirus case confirmed. Retrieved April 16, 2020, from https://www.dailysabah.com/turkey/turkey-remains-firm-calm-as-first-coronavirus-case-confirmed/news
  • Domenico, L. Di, Pullano, G., Coletti, P., Hens, N., & Colizza, V. (2020). Expected impact of school closure and telework to mitigate COVID-19 epidemic in France. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.epicx-lab.com/uploads/9/6/9/4/9694133/inserm_covid-19-school-closure-french-regions_20200313.pdf
  • Hens, N., Ayele, G. M., Goeyvaerts, N., Aerts, M., Mossong, J., Edmunds, J. W., & Beutels, P. (2009). Estimating the impact of school closure on social mixing behaviour and the transmission of close contact infections in eight European countries. BMC Infectious Diseases, 9(187), 1-12. http://doi.org/10.1186/1471-2334-9-187
  • Huang, C., Wang, Y., Li, X., Ren, L., Zhao, J., Hu, Y., … Cao, B. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China. The Lancet, 395(10223), 497–506. http://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30183-5 Lee, J. (2020). Mental health effects of school closures during Covid-19. The Lancet Child and Adolescent Health, 395, 912–20.
  • Owusu-Fordjour, C., Koomson, C., & Hanson, D. (2020). The impact of Covid-19 on learning- the perspective of the Ghanaian student. European Journal of Education Studies, 7(3), 88–101. http://doi.org/10.5281/zenodo.3753586
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • She, J., Jiang, J., Ye, L., Hu, L., Bai, C., & Song, Y. (2020). 2019 novel coronavirus of pneumonia in Wuhan, China: Emerging attack and management strategies. Clinical and Translational Medicine, 9(1). http://doi.org/10.1186/s40169-020-00271-z
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., … Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 0(0), 1–8. http://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., & McAleer, M. (2020). Risk Management of COVID-19 by universities in China. Journal of Risk and Financial Management, 13(2), 36. http://doi.org/10.3390/jrfm13020036
  • World Health Organizations (WHO) announces COVID-19 outbreak a pandemic. (2020). Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/news/news/2020/3/who-announces-covid-19-outbreak-a-pandemic
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS Ertelenmesi Bas%C4%B1n A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx
  • YÖK (2020b). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • YÖK (2020c). YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. (2020). Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 66 - 77, 31.05.2020

Abstract

References

  • Brooks, S. K., Smith, L. E., Webster, R. K., Weston, D., Woodl, L., Hall, I., & Rubin, G. J. (2020). The impact of unplanned school closure on children’s social contact: rapid evidence review. Euro Surveilliance, 25(13). http://doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.13.2000188
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934. http://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Daily Sabah (2020).Turkey remains firm, calm as first coronavirus case confirmed. Retrieved April 16, 2020, from https://www.dailysabah.com/turkey/turkey-remains-firm-calm-as-first-coronavirus-case-confirmed/news
  • Domenico, L. Di, Pullano, G., Coletti, P., Hens, N., & Colizza, V. (2020). Expected impact of school closure and telework to mitigate COVID-19 epidemic in France. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.epicx-lab.com/uploads/9/6/9/4/9694133/inserm_covid-19-school-closure-french-regions_20200313.pdf
  • Hens, N., Ayele, G. M., Goeyvaerts, N., Aerts, M., Mossong, J., Edmunds, J. W., & Beutels, P. (2009). Estimating the impact of school closure on social mixing behaviour and the transmission of close contact infections in eight European countries. BMC Infectious Diseases, 9(187), 1-12. http://doi.org/10.1186/1471-2334-9-187
  • Huang, C., Wang, Y., Li, X., Ren, L., Zhao, J., Hu, Y., … Cao, B. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China. The Lancet, 395(10223), 497–506. http://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30183-5 Lee, J. (2020). Mental health effects of school closures during Covid-19. The Lancet Child and Adolescent Health, 395, 912–20.
  • Owusu-Fordjour, C., Koomson, C., & Hanson, D. (2020). The impact of Covid-19 on learning- the perspective of the Ghanaian student. European Journal of Education Studies, 7(3), 88–101. http://doi.org/10.5281/zenodo.3753586
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • She, J., Jiang, J., Ye, L., Hu, L., Bai, C., & Song, Y. (2020). 2019 novel coronavirus of pneumonia in Wuhan, China: Emerging attack and management strategies. Clinical and Translational Medicine, 9(1). http://doi.org/10.1186/s40169-020-00271-z
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., … Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 0(0), 1–8. http://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., & McAleer, M. (2020). Risk Management of COVID-19 by universities in China. Journal of Risk and Financial Management, 13(2), 36. http://doi.org/10.3390/jrfm13020036
  • World Health Organizations (WHO) announces COVID-19 outbreak a pandemic. (2020). Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/news/news/2020/3/who-announces-covid-19-outbreak-a-pandemic
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) (2020a). Basın açıklaması. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS Ertelenmesi Bas%C4%B1n A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx
  • YÖK (2020b). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1. Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • YÖK (2020c). YÖK’ten hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar. (2020). Erişim tarihi: 16.04.2020 Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Meltem Kürtüncü 0000-0003-3061-5236

Aylin Kurt 0000-0002-5521-0828

Publication Date May 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Cite

APA Kürtüncü, M., & Kurt, A. (2020). COVID-19 PANDEMİSİ DÖNEMİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM KONUSUNDA YAŞADIKLARI SORUNLAR. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.