Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 6, 87 - 101, 25.06.2020

Abstract

References

  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 2 (21), 82-108.
  • Aslan, S. (2013). Birleştirilmiş Sınıfarda Görev Yapan Öğretmenlerin ‘Öğretmen’ Kavramı ile İlgili Algılarının Metaforik İncelenmesi. Turkish Studies, 8 (6), 43-59.
  • Bilir, A. (2008). Birleştirilmiş Sınıflı Köy İlköğretim Okullarında Öğretim Gerçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(2), 1-22.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim 3.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cobham, C., A. (1992). Jackson County Teachers and the Combined Classroom Experience: A Naturalistic Dnquiry of Combination Classroom Teachers. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED352110.pdf , (Erişim Tarihi: 13.04.2020).
  • Çınar, İ. (2004). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 31-45.
  • Denzin, N. K. (2005). The Landscape of Qualitative Research: Theories and Issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Döş, İ. ve Sağır, M. (2013). Birleştirilmiş Sınıflı İlkokulların Yönetim Sorunları, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (2).
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • Elma, C. (2013). Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yönetim ve Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 75-87.
  • Erdem, R. A. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim (Geliştirilmiş 5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İzci, E. (2008). İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretime İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 25, 111-122.
  • İzci E., Duran H. ve Taşar H. (2010). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarına Algılarına Göre ve Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerini İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 19-35.
  • İlter İ. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online, 14 ( 4), 1450-1468.
  • Kitzinger, J. (1994). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participant. Sociology of Health and Illness, 16 (1), 103–121.
  • Karakuş, F. (2016). Öğretmen Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni Olmaya Yönelik Yeterlik Algıları. Turkish Studies, 11(19), 491-510.
  • Karcı C. ve Vural A. R. (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Zorunlu İngilizce Dersinin Yürütülmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 10(2), 593-607.
  • Köksal, K. (2005). Türkiye’nin Gerçeği Birleştirilmiş Sınıflı Okullar. Türkiye Sosyal Araştırmlar Dergisi, 9(3), 177.
  • Köksal, K. (2006). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş Sınıfların Yönetimi ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayın Dağıtım.
  • Kuzey, M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Mathot G.B. (2001). A handbook for teachers of multigrade classes. UNESCO
  • MEB (2005); Milli Eğitim İstatistikleri (2004-2005), Ankara.
  • MEB (2012); Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları; 07.09.2012 tarihli 151 nolu karar,https://www.memurlar.net/common/news/documents/288521/25105720_14043746_birlestirilmis_snflar_haf_ders_prg.pdf (Erişim Tarihi:13.09.2020).
  • MEB (2014); Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları; 30.04.2014 tarihli 15 nolu karar,https://www.memurlar.net/common/news/documents/470984/06014646_birletirilmisnflar.pdf (Erişim Tarihi:13.09.2020)
  • Ocakcı E. ve Samancı O. (2019). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterlilikleri ve Sınıf Yönetimi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620.
  • Öztürk, N. (2007). Cumhuriyetin Başlangıcından Günümüze Birleştirilmiş Sınıflar Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 28-35.
  • Sağ R. ve Sezer R. (2012). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerini Mesleki Eğitim İhtiyaçları. İlköğretim Online, 11 (2), 491-503.
  • Sidekli S., Coşkun İ. ve Aydın Y. (2015). Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf. Trakya Üniversitesi Sosya Bilimler Dergisi, 17 (1), 311-331.
  • Stewart, D. W. and Shamdasani, P. N. (2014). Focus Groups: Theory and Practice. Newbury Third Edition, Sage.
  • Summak S. M., Summak Gören E. A. ve Gelebek S. M. (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmenlerin Bakış Açısından Olası Çözüm Önerileri (Kilis İli Örneği). Gazientep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3), 1221-1238.
  • Şahin, E. A. (2003). Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 166-175.
  • Taşdemir, M. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretim Öğretmen El Kitabı. Ankara: Gözden Geçirilmiş 4. Basım, Ocak Yayınları.
  • Taşdemir M. (2014). Birleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti ve Metaforlar. Turkish Studies, 9 (2), 1459-1475.
  • Utku, G. ve Kan, O. (2020). Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (1), 170-195.
  • Yıldız, M. ve Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2020, Volume: 7 Issue: 6, 87 - 101, 25.06.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin, birleştirilmiş sınıf uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunda yer alan katılımcılar 2015-2016 eğitim öğretim yılında Zonguldak ili Kdz. Ereğli ilçesine bağlı birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapmakta olan altı sınıf öğretmenidir. Çalışma, nitel desende tasarlanmış olup video kaydı aracılığıyla veri toplama tekniği olarak odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre katılımcılar; eğitim-öğretim süresince zamanı planlamada, öğrencilerdeki bireysel farklılıklarda ve başarı düzeylerinde sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca birleştirilmiş sınıflarda kullanılan ders kitaplarının ve programlarının müstakil sınıflarla aynı olmasının da sorun oluşturduğunu ifade etmişlerdir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim konusunda hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerin yetersiz olduğunu, birleştirilmiş sınıflarla ilgili öğretim ve idari boyutlarda rehberliğe ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında; birleştirilmiş sınıflı okullarda öğrenciler arasında işbirliğinin ve hoşgörünün etkili olduğunu, akran öğretiminin de yapıldığını ifade etmişlerdir.

References

  • Aksoy, N. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim-Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 2 (21), 82-108.
  • Aslan, S. (2013). Birleştirilmiş Sınıfarda Görev Yapan Öğretmenlerin ‘Öğretmen’ Kavramı ile İlgili Algılarının Metaforik İncelenmesi. Turkish Studies, 8 (6), 43-59.
  • Bilir, A. (2008). Birleştirilmiş Sınıflı Köy İlköğretim Okullarında Öğretim Gerçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(2), 1-22.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim 3.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cobham, C., A. (1992). Jackson County Teachers and the Combined Classroom Experience: A Naturalistic Dnquiry of Combination Classroom Teachers. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED352110.pdf , (Erişim Tarihi: 13.04.2020).
  • Çınar, İ. (2004). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 31-45.
  • Denzin, N. K. (2005). The Landscape of Qualitative Research: Theories and Issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Döş, İ. ve Sağır, M. (2013). Birleştirilmiş Sınıflı İlkokulların Yönetim Sorunları, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (2).
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 33-57.
  • Elma, C. (2013). Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yönetim ve Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 75-87.
  • Erdem, R. A. (2008). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim (Geliştirilmiş 5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İzci, E. (2008). İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretime İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 25, 111-122.
  • İzci E., Duran H. ve Taşar H. (2010). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarına Algılarına Göre ve Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerini İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 19-35.
  • İlter İ. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online, 14 ( 4), 1450-1468.
  • Kitzinger, J. (1994). The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participant. Sociology of Health and Illness, 16 (1), 103–121.
  • Karakuş, F. (2016). Öğretmen Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni Olmaya Yönelik Yeterlik Algıları. Turkish Studies, 11(19), 491-510.
  • Karcı C. ve Vural A. R. (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Zorunlu İngilizce Dersinin Yürütülmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 10(2), 593-607.
  • Köksal, K. (2005). Türkiye’nin Gerçeği Birleştirilmiş Sınıflı Okullar. Türkiye Sosyal Araştırmlar Dergisi, 9(3), 177.
  • Köksal, K. (2006). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş Sınıfların Yönetimi ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayın Dağıtım.
  • Kuzey, M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Mathot G.B. (2001). A handbook for teachers of multigrade classes. UNESCO
  • MEB (2005); Milli Eğitim İstatistikleri (2004-2005), Ankara.
  • MEB (2012); Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları; 07.09.2012 tarihli 151 nolu karar,https://www.memurlar.net/common/news/documents/288521/25105720_14043746_birlestirilmis_snflar_haf_ders_prg.pdf (Erişim Tarihi:13.09.2020).
  • MEB (2014); Birleştirilmiş Sınıflar Haftalık Ders Programları; 30.04.2014 tarihli 15 nolu karar,https://www.memurlar.net/common/news/documents/470984/06014646_birletirilmisnflar.pdf (Erişim Tarihi:13.09.2020)
  • Ocakcı E. ve Samancı O. (2019). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterlilikleri ve Sınıf Yönetimi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 604-620.
  • Öztürk, N. (2007). Cumhuriyetin Başlangıcından Günümüze Birleştirilmiş Sınıflar Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 28-35.
  • Sağ R. ve Sezer R. (2012). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerini Mesleki Eğitim İhtiyaçları. İlköğretim Online, 11 (2), 491-503.
  • Sidekli S., Coşkun İ. ve Aydın Y. (2015). Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf. Trakya Üniversitesi Sosya Bilimler Dergisi, 17 (1), 311-331.
  • Stewart, D. W. and Shamdasani, P. N. (2014). Focus Groups: Theory and Practice. Newbury Third Edition, Sage.
  • Summak S. M., Summak Gören E. A. ve Gelebek S. M. (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmenlerin Bakış Açısından Olası Çözüm Önerileri (Kilis İli Örneği). Gazientep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3), 1221-1238.
  • Şahin, E. A. (2003). Birleştirilmiş Sınıflar Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 166-175.
  • Taşdemir, M. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretim Öğretmen El Kitabı. Ankara: Gözden Geçirilmiş 4. Basım, Ocak Yayınları.
  • Taşdemir M. (2014). Birleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti ve Metaforlar. Turkish Studies, 9 (2), 1459-1475.
  • Utku, G. ve Kan, O. (2020). Birleştirilmiş Sınıflarda Metin İşleme Sürecinin Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (1), 170-195.
  • Yıldız, M. ve Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 1-14.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Muhammet Özdemir

Olcay Ozdemır

Metin Gül

Publication Date June 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 6

Cite

APA Özdemir, M., Ozdemır, O., & Gül, M. (2020). BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.