Kurumsal itibar; paydaşların kuruma yönelik değerlendirmeleri ve o kurumun sahip olduklarına yönelik dışardan yapılan gözlem ve algıların bütününü ifade etmektedir. Kurumun vizyonu, misyonu, liderlik anlayışı, ürün ve hizmetleri, finansal performansı ve paydaşlarla olan duygusal bağı o kurumun itibarını oluşturur. Kurumun sahip olduğu bu değerleri yüksek görünürlük sağlayarak ve medya mecralarını bu anlamda sıkça kullanmak kurum itibarının kalıcılığını sağlamasında büyük önem taşır. Bu bağlamda günümüz iletişim ve teknoloji çağında, üretmek ürettiğini yayın yoluyla paylaşmak ve başkasının ürettiğinden haberdar olmak son derece önemli ve etkilidir. Tüm dünyanın ve ülkemizin küresel çapta mücadele verdiği, covid-19 salgını ile birlikte şirketler markaları nezdinde hem mevcut durumlarını korumayı hem de bu kriz sürecini en iyi şekilde yönetebilmeyi amaçlamaktadır. Mevcut iletişim çalışmalarını kriz sürecine göre düzenleyen bazı büyük markalar, sosyal medyada kullandıkları içerikleri bu sürece göre yeniden tasarlayarak, farkındalığı arttırmayı ve tüketici odaklı içerikler üretmeyi ve pozitif yönde bir etkileşim sağlamayı hedeflemektedir. Araştırma kapsamında, Deloitte Danışmanlık ekibinin, Marketing Türkiye adı altında “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” üzerine hazırladığı rapora göre dijital etkileşim sürecini pozitif yönde etkileyen Instagram paylaşım platformu tercih edilmiştir. Bu çalışmada, Capital Dergisi tarafından 19 yıldır gerçekleştirilen “iş dünyasının en beğenilen şirketleri” araştırmasında, 2019 yılı sonuçlarına göre en beğenilen ilk üç marka olan Koç Holding, Arçelik ve Eczacıbaşı’nın salgın öncesi ve salgın süreci kapsamında, Instagram hesaplarından paylaştıkları içerikleri tüketiciye sunarken, bu içeriklere ne oranda ve ne şekilde yer verdiklerine yönelik bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 6 |