Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİNİN MARKALARIN İTİBARINA OLAN ETKİSİ: COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE KOÇ, ECZACIBAŞI VE ARÇELİK’İN INSTAGRAM PAYLAŞIM ANALİZİ

Year 2020, Volume: 7 Issue: 6, 422 - 435, 25.06.2020

Abstract

Kurumsal itibar; paydaşların kuruma yönelik değerlendirmeleri ve o kurumun sahip olduklarına yönelik dışardan yapılan gözlem ve algıların bütününü ifade etmektedir. Kurumun vizyonu, misyonu, liderlik anlayışı, ürün ve hizmetleri, finansal performansı ve paydaşlarla olan duygusal bağı o kurumun itibarını oluşturur. Kurumun sahip olduğu bu değerleri yüksek görünürlük sağlayarak ve medya mecralarını bu anlamda sıkça kullanmak kurum itibarının kalıcılığını sağlamasında büyük önem taşır. Bu bağlamda günümüz iletişim ve teknoloji çağında, üretmek ürettiğini yayın yoluyla paylaşmak ve başkasının ürettiğinden haberdar olmak son derece önemli ve etkilidir. Tüm dünyanın ve ülkemizin küresel çapta mücadele verdiği, covid-19 salgını ile birlikte şirketler markaları nezdinde hem mevcut durumlarını korumayı hem de bu kriz sürecini en iyi şekilde yönetebilmeyi amaçlamaktadır. Mevcut iletişim çalışmalarını kriz sürecine göre düzenleyen bazı büyük markalar, sosyal medyada kullandıkları içerikleri bu sürece göre yeniden tasarlayarak, farkındalığı arttırmayı ve tüketici odaklı içerikler üretmeyi ve pozitif yönde bir etkileşim sağlamayı hedeflemektedir. Araştırma kapsamında, Deloitte Danışmanlık ekibinin, Marketing Türkiye adı altında “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” üzerine hazırladığı rapora göre dijital etkileşim sürecini pozitif yönde etkileyen Instagram paylaşım platformu tercih edilmiştir. Bu çalışmada, Capital Dergisi tarafından 19 yıldır gerçekleştirilen “iş dünyasının en beğenilen şirketleri” araştırmasında, 2019 yılı sonuçlarına göre en beğenilen ilk üç marka olan Koç Holding, Arçelik ve Eczacıbaşı’nın salgın öncesi ve salgın süreci kapsamında, Instagram hesaplarından paylaştıkları içerikleri tüketiciye sunarken, bu içeriklere ne oranda ve ne şekilde yer verdiklerine yönelik bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir.

Supporting Institution

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ

References

  • Akyazı Erhan (2018) “Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma” Journal of Tourism Theory and Research, Cilt: 4(2), 2018
  • Bulunmaz Barış (2015) “Yeni İletişim Teknolojileriyle Değişen Medya Yayıncılığı: Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Sunumu” Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi
  • Fombrun J. Charles (2018) “Reputation”
  • Kadıbeşegil Salim (2013) “İtibar Yönetimi”
  • Tekbıyık Gökçe Saliha (2017) “Dijital İçerik Yönetiminde Görsel Kullanımının Marka İletişimine Etkisi” İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Anabilim Dalı Medya ve İletişim Sistemleri Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi
  • Yüce Alpaslan, Taşdemir N. Havva (2019) “Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü: Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research Cilt: 12 Sayı: 63 Nisan 2019
  • İnternet Erişimi
  • https://www.edvido.com/ Erişim Tarihi: 15.04.2020
  • https://www.huseyinsayin.com/covid-19-pandemi-surecinde-marka-yonetimi/ Erişim Tarihi: 20.05.2020
  • https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/consulting/articles/kuresel-covid-19-salgininin-turkiyede-farkli-kategorilere-etkileri.html Erişim Tarihi: 22.05.2020
  • https://www.capital.com.tr/capital-tv/tum-videolar/is-dunyasinin-en-begenilen-sirketleri-1 bolum Erişim Tarihi: 28.05.2020
Year 2020, Volume: 7 Issue: 6, 422 - 435, 25.06.2020

Abstract

References

  • Akyazı Erhan (2018) “Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma” Journal of Tourism Theory and Research, Cilt: 4(2), 2018
  • Bulunmaz Barış (2015) “Yeni İletişim Teknolojileriyle Değişen Medya Yayıncılığı: Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Sunumu” Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi
  • Fombrun J. Charles (2018) “Reputation”
  • Kadıbeşegil Salim (2013) “İtibar Yönetimi”
  • Tekbıyık Gökçe Saliha (2017) “Dijital İçerik Yönetiminde Görsel Kullanımının Marka İletişimine Etkisi” İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Anabilim Dalı Medya ve İletişim Sistemleri Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi
  • Yüce Alpaslan, Taşdemir N. Havva (2019) “Kurumsal İtibarı Sağlamada Sosyal Medyanın Etkin Rolü: Kurumsal İtibar Lideri Firmaların Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research Cilt: 12 Sayı: 63 Nisan 2019
  • İnternet Erişimi
  • https://www.edvido.com/ Erişim Tarihi: 15.04.2020
  • https://www.huseyinsayin.com/covid-19-pandemi-surecinde-marka-yonetimi/ Erişim Tarihi: 20.05.2020
  • https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/consulting/articles/kuresel-covid-19-salgininin-turkiyede-farkli-kategorilere-etkileri.html Erişim Tarihi: 22.05.2020
  • https://www.capital.com.tr/capital-tv/tum-videolar/is-dunyasinin-en-begenilen-sirketleri-1 bolum Erişim Tarihi: 28.05.2020
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sıla Tanışık

Publication Date June 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 6

Cite

APA Tanışık, S. (2020). SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİNİN MARKALARIN İTİBARINA OLAN ETKİSİ: COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE KOÇ, ECZACIBAŞI VE ARÇELİK’İN INSTAGRAM PAYLAŞIM ANALİZİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 422-435.