20. yüzyılda modernizm anlayışı doğrultusunda geçmiş yaşamın ve kültürün reddi, bilimsel faaliyetlerin hız kazanması, psikoloji ve pedagoji alanındaki yeni gelişmelerin yanı sıra gelecekte devletin bekasının devamlılığını sağlayacak olan çocuğun eğitimi konusundaki yaklaşımların çeşitlenmesi, bu dönemde çocuk edebiyatının bağımsız bir kimlik kazanma sürecini hızlandırır. Dünya genelinde edebiyatla paralel gelişim gösteren çocuk edebiyatı, çağdaş araştırmacı ve yazarların tanımıyla çocuğun zevk, beğeni ve yaş kriterine uygun eserlerin toplamıdır.
Çocuk edebiyatı, geçmişten günümüze kadar gerek kapsamı gerek içeriği gerekse önemi açısından büyük tartışmalara neden olmaktadır. Geleceğin varisi olan çocuğun, toplumların istekleri doğrultusunda yetiştirilip hedeflenen ideal tiplere dönüştürülmesinde aile ve okul kurumundan sonra en etkili araç olarak kabul edilmektedir. Ayrıca çocuğun ana dilini öğrenmesi, zihinsel ve psikolojik gelişimi, kültürel ve edebi zevkinin oluşması, insanlarla sosyal ilişkiler kurması gibi birçok konuda sağladığı fayda ile çocuk eğitiminde etkili bir disiplindir. Ancak çocuk edebiyatının sahip olduğu bu güç, 20. yüzyıl gibi yakın bir süreçte dile getirilse de keşfi, önceki çağlara dayanmaktadır. Literatüre dayalı ve tarihsel yöntem ile hazırlanan bu çalışmanın amacı, ülkemizde neredeyse hiçbir çalışmanın olmadığı Rus çocuk edebiyatının, resmi bir kimlik kazanmadan önce Rusya’nın devletleşme ve yazılı kültüre geçiş yıllarından 20. yüzyıla kadar gelişim sürecini ele almak, her çağda yaşadığı değişimi tarihsel bir perspektiften ve genel hatlarıyla yansıtmaktır.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Saygılarımla...
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7 |