1970’lerden itibaren araştırmacılar, firmaların neden temettü ödemeleri gerektiği konusu üzerine yoğunlaşmış ve yaptıkları çalışmalarda firmaların temettü ödeme kararlarına dair farklı önerilerde bulunmuşlardır. Bu teorilerin bir kısmında, temettü kararları ve piyasanın buna karşın tepkisi, davranışsal finansa yani yatırımcılar veya yöneticilerin rasyonel davranışlarından sapma durumuna dayandırılırken; diğer kısmı ise firmalardaki davranışsal olmayan kurumsal yönetim üzerine yoğunlaşmıştır. Çalışmada, kar payı teorileri davranışsal ve davranışsal olmayan teoriler bazında ele alınmış ve devamında söz konusu teorilerin Türkiye’deki uygulanış biçimine yönelik literatür değerlendirilmesi yapılmıştır. Türkiye’de kar payı teorileri üzerine yapılan çalışmaların sonuçları yabancı literatürde de olduğu gibi ciddi farklılıklar göstermektedir. Genel olarak elde edilen bulgular, Türkiye’deki firmaların kar payı dağıtım kararlarının sinyalizasyon, ömür döngüsü ve müşteri etkisi teorileri etrafında şekillendiğini göstermektedir. Ancak, yapılan çalışmalarda kar payı dağıtım kararlarına ilişkin net bir kanıya varılamamakla birlikte kar payı bilmecesinin devam ettiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |