Çalışmanın temel amacı ortaöğretime devam etmekte olan öğrencilerin acil uzaktan eğitimde matematik dersine dair zihinsel imgelerini metaforlar yardımıyla tespit etmeye çalışmaktır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desen tercih edilmiştir. Çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan bir özel okulda öğrenimlerine devam etmekte olan 77 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu, kolay örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma verilerini toplamak için “Acil uzaktan eğitimde matematik dersi …gibidir/benzerdir. Çünkü ….” ifadesinin yazılı olduğu yarı yapılandırılmış formlar kullanılmıştır. Araştırmaya gönüllü katılan öğrencilere çevrimiçi olarak anket formu ulaştırılmış ve acil uzaktan eğitimde matematik dersine dair metafor oluşturmaları istenmiştir. Araştırmanın verilerini oluşturacak bu metaforlar sistemli bir şekilde incelenmiş, kategori ve kavramsal kategorilerine ayrılarak içerik analizine göre değerlendirilmiştir. Acil uzaktan eğitimde matematik dersi için oluşturan 50 geçerli metafor araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Bu veriler ortak özellikleri doğrultusunda yedi kavramsal kategori içerisinde toplanmıştır. Katılımcıların olumlu olarak zevkli, olumsuz olarak güçlük, eksiklik, verimsizlik, çaba, arayış ve gereklilik metaforlar belirledikleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |