Çizgi Roman estetiği, görsel öğelerin metinler ile birleştirilerek anlatıldığı edebi bir türdür. Genellikle seri halinde yayımlanır ve birçok farklı türü bulunmaktadır. Karakterlerin ve hikayelerin gelişimini takip etmek için sıralı panellerden oluşur. Bu panellerde çizimler, konuşma balonları ve anlatıcı metinlere yer verilir. Will Eisner, 1985 yılında çıkardığı kitabında çizgi roman kavramını; Ardışık Sanat (Sequential Art) olarak adlandırmıştır. Çizgi roman, çocuklardan yetişkinlere kadar her yaştan insana hitap eder ve genellikle popüler kültürün bir parçası olarak kabul edilir. Edebi tür olarak gelişen çizgi roman estetiği, süreç içerisinde farklı uygulama alanlarında yer almıştır. Bu uygulamalardan biri de özellikle genç tüketicileri hedefleyen ürünler için etkili bir pazarlama stratejisi olarak görülen ambalaj tasarımlarıdır. Markalar, ambalaj tasarımında çizgi roman estetiğini kullanarak, görsel olarak çekici, hareketli, eğlenceli, tüketici ile pozitif bağ kuran bir iletişim amaçlamaktadır. Ayrıca çizgi roman tekniğinde var olan tipografik ve imgesel anlatım; ürünün içeriği, özellikleri ve faydaları hakkında tüketiciye yaratıcı anlatımlar sunabilir. Bu araştırma kapsamında farklı sektörlere ait markaların ambalaj tasarımlarında çizgi roman estetiğini nasıl kullandığı, hedef kitle ile nasıl bir iletişim sağladığı açığa çıkarılmaya çalışılacaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak çizgi roman estetiğinin ambalaj tasarımında nasıl bir rol oynadığı açıklığa kavuşturulmaya çalışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 3 |