Bu araştırmada 6 Şubat depreminden sonra geçilen uzaktan eğitimle ilgili olarak üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algılarının araştırılması ve deprem nedeniyle uzaktan eğitime geçildiği için öğrencilerin uzaktan eğitim algılarında bir farklılaşma olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel yöntemlerle gerçekleştirilmiştir ve araştırmada olgu bilim modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Üniversitesi Eskişehir Meslek Yüksekokulunda öğrenim göre 19 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları katılımcıların tamamının deprem nedeniyle geçilen zorunlu uzaktan eğitim öncesinde uzaktan eğitim tecrübesi olduğunu ve önceki tecrübenin çoğunlukla Covid-19 pandemisi nedeniyle geçilmiş olan uzaktan eğitim olduğunu göstermiştir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun önceki uzaktan eğitim tecrübeleri hakkında görüşlerinin olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların deprem nedeniyle yeniden zorunlu olarak uzaktan eğitime geçilmesine verdikleri tepkilerin de olumsuz olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, katılımcıların çoğunluğun uzaktan eğitime geçilmiş olmasından rahatsız olsalar dahi bu geçişin deprem nedeniyle olmasından dolayı anlayış gösterdikleri, empati kurdukları, insan hayatının daha önemli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Bulgular katılımcıların deprem nedeniyle uzaktan eğitime geçilmiş olmasına kısmen anlayış gösterseler dahi uzaktan eğitim hakkındaki olumsuz görüşlerinin belirgin bir biçimde değişmediğini göstermiştir. Bununla birlikte, önceki uzaktan eğitim tecrübesine göre deprem nedeniyle geçilmiş olan uzaktan eğitime ilişkin olumlu görüşlerinin daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların depremle geçilen uzaktan eğitim ile önceki uzaktan eğitim arasında belirgin bir farklılık hissettiği sonucuna ulaşılmıştır. En belirgin depremle geçilen uzaktan eğitimde daha hazırlıklı olunması ve altyapının daha sağlam olması olduğu saptanmıştır. Katılımcıların uzaktan eğitimle ilgili hem olumlu hem de olumsuz genel kanaatlere sahip oldukları, ancak olumsuz kanaatlerin ağırlıkta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 3 |