Year 2020, Volume 31 , Issue 2, Pages 149 - 160 2020-08-06

The Comparison of Destination Marketing Organizations’ Social Media Performance
Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması

Doğuş KILIÇARSLAN [1] , Tahir ALBAYRAK [2]


In contrast to the use of social media as an alternative marketing/promotion channel by Destination Marketing Organisations (DMOs), number of the studies about social media performance of destinations are limited. In this study, performances of the top 10 cities in Europe, according to visitor numbers, are compared at Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram. Findings indicate that London is more active at Facebook, Twitter, and Instagram than other destinations. Istanbul and Antalya destinations which are visited by the greatest number of tourists in Turkey position at the latest ranks in these platforms. When compared to other platforms, Youtube is rarely used by DMOs. Moreover, there is a significant relationship between Facebook, Twitter, and Instagram performances and destination visitor numbers.
Sosyal medya, Destinasyon Pazarlama Organizasyonları (DPO) tarafından alternatif bir pazarlama/tanıtım kanalı olarak kullanılmasına karşın, destinasyonların sosyal medya performansını ele alan araştırmalar kısıtlı sayıdadır. Bu çalışmada, ziyaretçi sayısı açısından Avrupa’da ilk 10 sırada yer alan şehirlere ait DPO’ların Facebook, Youtube, Instagram ve Twitter performansı kıyaslanmıştır. Bulgular Avrupa’nın en çok ziyaret edilen 10 destinasyonu içerisinde Londra’nın Facebook, Twitter ve Instagram’da diğer destinasyonlara kıyasla daha aktif olduğunu ortaya koymaktadır. Türkiye’nin en fazla turist çeken destinasyonları olan İstanbul ve Antalya, bu üç platformda son sıralarda yer almaktadır. Diğer platformlara kıyasla Youtube’un DPO’lar tarafından çok fazla kullanılmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca Facebook, Twitter ve Instagram performansı ile destinasyonların ziyaretçi sayısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
  • Aghaei, S., Nematbakhsh, M. A. ve Farsani, H. K. (2012). Evolution of the World Wide Web: From WEB 1.0 TO WEB 4.0, International Journal of Web & Semantic Technology, 3(1): 1- 10.
  • Brown, R. (2018). The Impact of Social Media on Travel Inspiration, http://www.olapic.com/resources/the-impact-of-social-media-on-travel-inspiration_blog p1aw-f1tr-v1th-t1sm/, Erişim tarihi: 3 Ağustos 2018.
  • Buhalis, D. ve Law, R. (2008). Progress in Information Technology and Tourism Management: 20 Years on and 10 Years After the Internet the State of Etourism Research, Tourism Management, 29(4): 609–623.
  • Dreamgrow.com İnternet Sitesinden Alınan Elektronik Referans. (2018). https://www.dreamgrow.com/top-15-most-popular-social-networking-sites, Erişim tarihi: 25 Şubat 2018.
  • Euromonitor.com internet sitesinden alınan elektronik referans. (2017). http://go.euromonitor.com/Top_100_City_Destinations_WTM_Form_Download.html#download-link, Erişim tarihi: 11 Nisan 2018.
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social Media as a Destination Marketing Tool: Its Use by National Tourism Organisations, Current Issues in Tourism, 16(3): 211-239.
  • Java, A., Song, X., Finin, T. ve Tseng, B. (2007). Why We Twitter: Understanding Microblogging Usage and Communities, 9th WebKDD and 1st SNA-KDD 2007 Workshop On Web Mining And Social Network Analysis (ss. 56-65). ABD: San Jose, Kaliforniya.
  • Johnson, B. (2011). Visit Britain to Cut Jobs and Refocus, https://www.marketingweek.com/2011/02/09/visitbritain-to-cut-jobs-and-refocus, Erişim tarihi: 15 Ocak 2018.
  • Kabadayi, S. ve Price, K. (2014). Consumer - Brand Engagement on Facebook: Liking and Commenting Behaviors, Journal of Research in Interactive Marketing, 8 (3): 203-223.
  • Kaplan, A. ve Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1): 59-68.
  • Lu, Y., Chen, Z. ve Law, R. (2018). Mapping the Progress of Social Media Research in Hospitality and Tourism Management from 2004 to 2014, Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2): 102-118.
  • Lund, N. F., Cohen, S. A. ve Scarles, C. (2018). The Power of Social Media Storytelling in Destination Branding, Journal of Destination Marketing & Management, 8: 271-280.
  • Milwood, P., Marchiori, E. ve Zach, F. (2013). A Comparison of Social Media Adoption and Use in Different Countries: The Case of the United States and Switzerland, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2): 165-168.
  • Munar, A. M. (2012). Social Media Strategies and Destination Management, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(2): 101-120.
  • Roque, V. ve Raposo, R. (2016). Social Media As A Communication And Marketing Tool in Tourism: An Analysis Of Online Activities From International Key Player DMO, Anatolia An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 27 (1): 58-70.
  • Ružić, D. ve Biloš, A. (2010). Social Media in Destination Marketing Organisations (DMOs), Conference: Tourism & Hospitality Industry 2010, New Trends in Tourism and Hospitality Management, Hırvatistan: Opatija.
  • Schegg, R., Liebrich, A., Scaglione, M. ve Ahmad, S. F. (2008). An Exploratory Field Study of Web 2.0 in Tourism. İçinde P. O’Connor, W. Höpken, ve U. Gretzel (Editörler), Information and Communication Technologies in Tourism 2008 (ss. 152-163). Viyana: Springer.
  • Stankov, U., Lazić, L. ve Dragićević, V. (2010). The Extent of Use of Basic Facebook User-generated Content by the National Tourism Organizations in Europe, European Journal of Tourism Research, 3(2): 105-113.
  • Statista.com İnternet Sitesinden Alınan Elektronik Referans. (2018). https://www.statista.com/statistics/185454/technology-used-to-plan-leisure-travel-in-the-us-2011, Erişim tarihi: 3 Ağustos 2018.
  • Uşaklı, A., Koç, B. ve Sönmez, S. (2017). How 'Social' are Destinations? Examining European DMO Social Media Usage, Journal of Destination Marketing & Management, 6: 136–149.
  • Wearesocial.com internet sitesinden alınan elektronik referans. (2018). https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview, Erişim tarihi: 3 Ağustos 2018. Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search, Tourism Management, 31(2): 179-188.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0001-8861-6851
Author: Doğuş KILIÇARSLAN
Institution: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ, TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ
Country: Turkey


Orcid: 0000-0001-6961-0550
Author: Tahir ALBAYRAK
Institution: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ, TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : August 6, 2020

Bibtex @research article { atad777530, journal = {Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi}, issn = {1300-4220}, address = {}, publisher = {Detay Yayıncılık}, year = {2020}, volume = {31}, pages = {149 - 160}, doi = {10.17123/atad.777530}, title = {Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması}, key = {cite}, author = {Kılıçarslan, Doğuş and Albayrak, Tahir} }
APA Kılıçarslan, D , Albayrak, T . (2020). Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 31 (2) , 149-160 . DOI: 10.17123/atad.777530
MLA Kılıçarslan, D , Albayrak, T . "Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması" . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 31 (2020 ): 149-160 <https://dergipark.org.tr/en/pub/atad/issue/56296/777530>
Chicago Kılıçarslan, D , Albayrak, T . "Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 31 (2020 ): 149-160
RIS TY - JOUR T1 - Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması AU - Doğuş Kılıçarslan , Tahir Albayrak Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17123/atad.777530 DO - 10.17123/atad.777530 T2 - Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 149 EP - 160 VL - 31 IS - 2 SN - 1300-4220- M3 - doi: 10.17123/atad.777530 UR - https://doi.org/10.17123/atad.777530 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması %A Doğuş Kılıçarslan , Tahir Albayrak %T Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması %D 2020 %J Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi %P 1300-4220- %V 31 %N 2 %R doi: 10.17123/atad.777530 %U 10.17123/atad.777530
ISNAD Kılıçarslan, Doğuş , Albayrak, Tahir . "Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 31 / 2 (August 2020): 149-160 . https://doi.org/10.17123/atad.777530
AMA Kılıçarslan D , Albayrak T . Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2020; 31(2): 149-160.
Vancouver Kılıçarslan D , Albayrak T . Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2020; 31(2): 149-160.