Review
BibTex RIS Cite

Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış

Year 2022, Volume: 33 Issue: 2, 97 - 101, 01.12.2022

Abstract

Gastronomi sözcüğü hayatımıza girdiğinden bu yana farklı disiplinlerde gıda bağlantılı yapıların gastro ön eki ile türetilen kavramlarla ifade edildiğini görmekteyiz. Gastrodiplomasi kavramı da bunlardan biri olarak 2000’li yılların başında ortaya çıkar ve kamu diplomasisi alanında gerçekleşen değişimlerin yön verdiği bir yapılanmayı yansıtır. Bazı ülkeler gıdayı ulusal kültürlerini tanıtmak, ulus markalarına ve imajlarına katkıda bulunmak, turistler için çekiciliği arttırmak, başka uluslarla ilişki tesis etmek gibi amaçlarla kamu diplomasisi çalışmalarında araç olarak kullanmaya başlarlar ve ortaya çıkan değer zincirinden yararlanmak isterler.

References

  • Anholt, S. (2003). Branding Places an Nations. İçinde R. Clifton, & J. Simmons (Editörler), The Economist, Brands and Branding (ss. 213-226). Londra: Profile Books Ltd.
  • BBC News Türkçe. (2022, Temmuz 27). BBC News Türkçe web Sitesi: www.bbc.com/turkce/articles, Erişim tarihi: 26 Ağustos 2022.
  • Brillat-Savarin, J.-A. (1970). The Physiology Of Taste. Londra: Penguin Books.
  • C l i n t o n , H . R . ( 2 0 1 2 ) . U S D e p a r t m e n t o f S t a t e . https://2009-2017.state.gov/secretary/20092013clinton/rm/2012/09/197537.htm, Erişim tarihi: 10 Şubat 2016.
  • Cull, N. J. (2009). Public Diplomacy: Lessons From The Past. Los Angeles: Figueroa Press.
  • Dinnie, K. (2008). Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Food as Ambassador Thailands Gastro-diplomacy. (2002). The Economist, https://www.economist.com/node/999687, Erişim tarihi: 10 Şubat 2016.
  • Nye, J. (2004). Soft Power:The Means To Succes In World Politics. NewYork: Public Affairs.
  • Pham, M. J. (2013). Food as Communication: A Case Study of South Korea’s Gastrodiplomacy, Journal of Internetional Service, 22 (1): 1-22.
  • Public Diplomacy Magazine. (2014). Public Diplomacy Magazine Web Sitesi: https://www.publicdiplomacymagazine.com/, Erişim Tarihi: 01 Şubat 2015.
  • Rockower, P. (2014). The State of Gastrodplomacy, The Public Diplomacy Magazine, 11: 13-16.
  • Rockower, P. (2020). The Guide of Gastrodiplomacy. İçinde N. Snow, & N. J. Cull (Editörler), Routledge Handbook of Public Diplomacy (ss. 205-212). New York: Routledge.
  • Samancı, Ö. (2020). Gastronomi: Disiplinler Arası Bir Buluşma, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 31 (1): 92-95.
  • Sokol, S. C. (2013). Culinary Diplomacy: Breaking Bread to Win Hearts and Minds, The Hague Journal of Diplomacy, 8: 163-183.
  • Soner, F. (2020). Gastrodiplomasi. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Zhang, J. (2015 ). The Foods of the Worlds : Mapping and Comparing Contemporary Gastrodiplomacy Campaigns, International Journal of Communication, 9: 568-591.
Year 2022, Volume: 33 Issue: 2, 97 - 101, 01.12.2022

Abstract

References

  • Anholt, S. (2003). Branding Places an Nations. İçinde R. Clifton, & J. Simmons (Editörler), The Economist, Brands and Branding (ss. 213-226). Londra: Profile Books Ltd.
  • BBC News Türkçe. (2022, Temmuz 27). BBC News Türkçe web Sitesi: www.bbc.com/turkce/articles, Erişim tarihi: 26 Ağustos 2022.
  • Brillat-Savarin, J.-A. (1970). The Physiology Of Taste. Londra: Penguin Books.
  • C l i n t o n , H . R . ( 2 0 1 2 ) . U S D e p a r t m e n t o f S t a t e . https://2009-2017.state.gov/secretary/20092013clinton/rm/2012/09/197537.htm, Erişim tarihi: 10 Şubat 2016.
  • Cull, N. J. (2009). Public Diplomacy: Lessons From The Past. Los Angeles: Figueroa Press.
  • Dinnie, K. (2008). Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Food as Ambassador Thailands Gastro-diplomacy. (2002). The Economist, https://www.economist.com/node/999687, Erişim tarihi: 10 Şubat 2016.
  • Nye, J. (2004). Soft Power:The Means To Succes In World Politics. NewYork: Public Affairs.
  • Pham, M. J. (2013). Food as Communication: A Case Study of South Korea’s Gastrodiplomacy, Journal of Internetional Service, 22 (1): 1-22.
  • Public Diplomacy Magazine. (2014). Public Diplomacy Magazine Web Sitesi: https://www.publicdiplomacymagazine.com/, Erişim Tarihi: 01 Şubat 2015.
  • Rockower, P. (2014). The State of Gastrodplomacy, The Public Diplomacy Magazine, 11: 13-16.
  • Rockower, P. (2020). The Guide of Gastrodiplomacy. İçinde N. Snow, & N. J. Cull (Editörler), Routledge Handbook of Public Diplomacy (ss. 205-212). New York: Routledge.
  • Samancı, Ö. (2020). Gastronomi: Disiplinler Arası Bir Buluşma, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 31 (1): 92-95.
  • Sokol, S. C. (2013). Culinary Diplomacy: Breaking Bread to Win Hearts and Minds, The Hague Journal of Diplomacy, 8: 163-183.
  • Soner, F. (2020). Gastrodiplomasi. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Zhang, J. (2015 ). The Foods of the Worlds : Mapping and Comparing Contemporary Gastrodiplomacy Campaigns, International Journal of Communication, 9: 568-591.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gastronomy Reviews
Authors

Fikret Soner 0000-0002-9434-4765

Publication Date December 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 33 Issue: 2

Cite

APA Soner, F. (2022). Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(2), 97-101. https://doi.org/10.17123/atad.1186719
AMA Soner F. Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. December 2022;33(2):97-101. doi:10.17123/atad.1186719
Chicago Soner, Fikret. “Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33, no. 2 (December 2022): 97-101. https://doi.org/10.17123/atad.1186719.
EndNote Soner F (December 1, 2022) Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 2 97–101.
IEEE F. Soner, “Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 33, no. 2, pp. 97–101, 2022, doi: 10.17123/atad.1186719.
ISNAD Soner, Fikret. “Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33/2 (December 2022), 97-101. https://doi.org/10.17123/atad.1186719.
JAMA Soner F. Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022;33:97–101.
MLA Soner, Fikret. “Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 33, no. 2, 2022, pp. 97-101, doi:10.17123/atad.1186719.
Vancouver Soner F. Gastrodiplomasi: Gastronomiye Diplomasi Penceresinden Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022;33(2):97-101.