Research Article
BibTex RIS Cite

Comparative Analysis of Promotional Movies Broadcast During the Pandemic: The Case of Turkey, Egypt, Spain and Portugal

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 44 - 53, 31.07.2022

Abstract

The purpose of this study, Turkey, Egypt, Spain and Portugal for the country’s tourism activity is to examine the official promotional film that was published in 2020.In line with this purpose, firstly the literature on the subject was scanned and then the content analysis of the promotional films was made by using qualitative research methods. In content reviews, while the tourism resources of the destination are highlighted in the Spanish promotional film, it has been observed that there is no visual regarding the hygiene and disease prevention rules covering the pandemic process. Portugal has highlighted the natural and cultural attractions in the promotional film just like Spain. On the other hand, Egypt and Turkey’s promotion in films hygiene, mask, distance elements are highlighted prominently. In addition to the scenes related to the pandemic process, in the promotional film of Egypt, the touristic values of the country were also highlighted. In Turkey promotion film about the visual elements of the natural and cultural attractions it can be said to be used in a limited number.

References

  • Ak, R. & Sağdıç, Ş. (2011). Markalaşma Kılavuzu, İstanbul: İstanbul Sanayi Odası Yayınları, İstanbul, 8-45.
  • Aslan, E. Ş. (Mart-2018). Şehir Tanıtım Filmleri İzleyici Tepkilerinin Marka Kent İmajına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:6Sayı:1, 25-50.
  • Baloğlu, Ş. & Mc Cleary, K. W. (1999). A Model of Destination Image Formation, Annals of Tourism Research, 26 (4), 868- 897.
  • Campas, (2020). Statistical Year Book. 14.12.2020 tarihinde https://capmas.gov.eg/Pages/StaticPages.aspx?page_id=5034 adresinden alınmıştır.
  • Can, E. (2007). Marka ve Marka Yapılandırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi Cilt: XXII Sayı:1, 225-237.
  • Çeti, B. & Atay, L. (Nisan 2020). Destinasyon Deneyiminin İmaj Algısı ve Davranışsal Niyete Etkisi: Kapadokya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 31, Sayı 1, 31-40.
  • Demirtaş, M. (2010). “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği” , Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXVIII (I), 411-444.
  • Dilek, S. E., Kulakoğlu Dilek, N. & Babacan Aktaş, E. (2019). “Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır?”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 34, Denizli, 259-274.
  • Dobni, D. &Zinkhan G. M. (1990). “In Search of Brand Image: A Foundation Analysis”, Advances in Consumer Research, Cilt: 17, 110-119.
  • Duğan, Ö. & Aydın, B. O. (Temmuz-2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3 No: 1, 1-13.
  • Egypttoday, (2021). Egypt tourism in 10 years. 20.07.2021 tarihinde https://www.egypttoday.com/Article/6/95510/Egypt%E2%80%99s-tourism-in-10-years-102-8M-visitors-84-3B adresinden alınmıştır.
  • Estatísticas do Turismo 2020, (2021). Estatísticas do Turismo 2020. 20.07.2021 tarihinde https://www.sgeconomia.gov.pt/ficheiros-externos-sg/noticias-20211/ine_eturismo_20201.aspx adresinden alınmıştır.
  • Hoyer, W. H., Brown, S. P. (1990). Effects of brandawareness on choicefor a common, repeat-purchaseproduct. Journal of consumerresearch, 17(2), 141-148.
  • İlban, M. O. & Liceli, M. T. (2020). Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Üzerine Etkisinin Analizi: ARDL Modelden Kalıntılar, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 1, 178-188.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1), 58-65.
  • Keş, Y. & Kurt, S. (2015). Küresel Düzeyde Kültürel Bir Tanıtım ve Marka Aracı Olarak Turizm Logoları, Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, Sayı:1, 91-114.
  • Langer, R. (2000). Place Images And Place Marketing, Ph. D. Department of Intercultural Communicationand Management Copenhagen Business School Dalgas Frederiksberg, 1-31.
  • Neumann, W. (2003). Social Research Methods: Qualitative and Quantitativeapproaches. Boston: Allyn and Bacon.
  • Özaltaş Serçek, G. & Serçek, S. (2017). X,Y ve Z Kuşaklarındaki Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarının Karşılaştırılması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (1), 6-19.
  • Özyurt Kaptanoğlu, R., Kılıçarslan, M. & Tosun, A. (2019). Marka ve Marka Farkındalığı, The Journal Of Social Science, Yıl: 3, Cilt: 3, Sayı: 5, 248-266.
  • Şahin, S. & Özdemir, Ö. (2018). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İnternet Sitelerinde Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Miras Ürünlerinin Tanıtılması, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 563-583.
  • Sevindik, E. (2007). Marka Değeri Ölçümleme Metotları Ve Lastik Endüstrisinde Bir Uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2-141.
  • Turanlı, M. & Güneren, E. (2003). Turizm Sektöründe Talep Tahmin Modellemesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi (3), 1-13.
  • TÜRSAB, (2020). Covid 19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi.
  • Ünüvar, Ş. & Şimşek, S. (2012). “Kültür Ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı” , SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 305-330.
  • UNWTO, (2019). Tourism Highlights. 20.07.2021 tarihinde https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284421152 adresinden alınmıştır.
  • UNWTO, (2020). International Tourism Highlights. 20.07.2021 tarihinde https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284422456 adresinden alınmıştır.
  • UNWTO, (2021). Country profile inbound tourism. 20.07.2021 tarihinde https://www.unwto.org/country-profile-inbound-tourism adresinden alınmıştır.
  • Uzut, İ. & Ulama, Ş. (2017). Ulusal Turizm Tanıtım Filmlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye ve İspanya Örneği, Journal of Recreation and Tourism Research, 4 (Special Issue 1), 407-415.
  • Vuran, Y. & Afşar, A. (2016). International Journal of Academic Value Studies, 2 (7), 28-39.
  • Wang, X. & Yang, Z. (2010). “The Effect of Brand Credibility on Consumers” Brand Purchase Intention in Emerging Economies: The Moderating Role of Brand Awarenessand Brand Image’, Journal of Global Marketing, Cilt: 23, 177–188.
  • Yamaç, Z., & Zengin, B. (2015). Sakarya Destinasyonunun İmaj Algısına Yönelik Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt: 3 Sayı: 2, 55-75
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Youtube, (2020a). SpainAwaitYou. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=qcg_xbFQ4ck&feature=youtu.be adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020b). ExperienceEgypt. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=msJ_JJB8q3s&feature=youtu.be adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020c). VisitPortugal. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/user/VisitPortugal adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020d). GoTurkey. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=mytWFZFdJUI adresinden alınmıştır.
  • Yüksel, F. (2011). Exposure To Promotional FilmsWhilst On Vacation And Its Effects On Tourists Evaluations, Journal of Yasar University, 23(6), 3904-3912.
  • Yurdigül, Y. & Ayhan, N. (2018). Olimpiyat Oyunları Tanıtım Filmlerinde Aday Şehir İmajı (2016, 2020, 2024, 2028 Olimpiyat Oyunları, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20 (35), 12-20.
  • Zeybek, B. (2019). Ülke Marka Kişilikleri Üzerine Bir Analiz: “Turkey Home” Kampanyası, Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1325-1340.

Pandemide Yayınlanan Tanıtım Filmlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye, Mısır, İspanya ve Portekiz Örneği

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 44 - 53, 31.07.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye, Mısır, İspanya ve Portekiz’in turizm faaliyetlerine yönelik olarak 2020 yılında (COVİD 19 pandemi süreci) yayınlamış oldukları resmi ülke tanıtım filmlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada öncelikle konuyla ilgili yazın taraması yapılmış olup ardından nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak tanıtım filmlerinin içerik çözümlemesi yapılmıştır. İçerik incelemelerinde; İspanya tanıtım filminde destinasyonun sahip olduğu turizm kaynakları ön plana çıkartılırken pandemi sürecini kapsayan hijyen ve hastalıktan korunma tedbirleri ile ilgili herhangi bir görsele yer verilmediği görülmüştür. Portekiz de tanıtım filminde tıpkı İspanya gibi doğal, kültürel cazibe unsurlarını ön plana çıkarmıştır. Öte yandan Mısır ve Türkiye’nin tanıtım filmlerinde hijyen, maske, mesafe unsurları dikkat çekici şekilde vurgulanmıştır. Bununla birlikte Mısır’ın tanıtım filminde pandemi süreci ile ilgili karelerin dışında ülkenin sahip olduğu turistik değerler de ön plana çıkarılmıştır. Türkiye tanıtım filminde ise doğal ve kültürel turistik unsurlara dair görsellerin kısıtlı sayıda kullanıldığı söylenebilir.

References

  • Ak, R. & Sağdıç, Ş. (2011). Markalaşma Kılavuzu, İstanbul: İstanbul Sanayi Odası Yayınları, İstanbul, 8-45.
  • Aslan, E. Ş. (Mart-2018). Şehir Tanıtım Filmleri İzleyici Tepkilerinin Marka Kent İmajına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Cilt:6Sayı:1, 25-50.
  • Baloğlu, Ş. & Mc Cleary, K. W. (1999). A Model of Destination Image Formation, Annals of Tourism Research, 26 (4), 868- 897.
  • Campas, (2020). Statistical Year Book. 14.12.2020 tarihinde https://capmas.gov.eg/Pages/StaticPages.aspx?page_id=5034 adresinden alınmıştır.
  • Can, E. (2007). Marka ve Marka Yapılandırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi Cilt: XXII Sayı:1, 225-237.
  • Çeti, B. & Atay, L. (Nisan 2020). Destinasyon Deneyiminin İmaj Algısı ve Davranışsal Niyete Etkisi: Kapadokya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 31, Sayı 1, 31-40.
  • Demirtaş, M. (2010). “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği” , Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXVIII (I), 411-444.
  • Dilek, S. E., Kulakoğlu Dilek, N. & Babacan Aktaş, E. (2019). “Destinasyon Tanıtım Filmleri Ne Anlatır?”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 34, Denizli, 259-274.
  • Dobni, D. &Zinkhan G. M. (1990). “In Search of Brand Image: A Foundation Analysis”, Advances in Consumer Research, Cilt: 17, 110-119.
  • Duğan, Ö. & Aydın, B. O. (Temmuz-2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3 No: 1, 1-13.
  • Egypttoday, (2021). Egypt tourism in 10 years. 20.07.2021 tarihinde https://www.egypttoday.com/Article/6/95510/Egypt%E2%80%99s-tourism-in-10-years-102-8M-visitors-84-3B adresinden alınmıştır.
  • Estatísticas do Turismo 2020, (2021). Estatísticas do Turismo 2020. 20.07.2021 tarihinde https://www.sgeconomia.gov.pt/ficheiros-externos-sg/noticias-20211/ine_eturismo_20201.aspx adresinden alınmıştır.
  • Hoyer, W. H., Brown, S. P. (1990). Effects of brandawareness on choicefor a common, repeat-purchaseproduct. Journal of consumerresearch, 17(2), 141-148.
  • İlban, M. O. & Liceli, M. T. (2020). Tanıtım Faaliyetlerinin Turizm Üzerine Etkisinin Analizi: ARDL Modelden Kalıntılar, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 1, 178-188.
  • İnanır, A. (2019). Türk Turizminde Tanıtım Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 1(1), 58-65.
  • Keş, Y. & Kurt, S. (2015). Küresel Düzeyde Kültürel Bir Tanıtım ve Marka Aracı Olarak Turizm Logoları, Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Dergisi, Sayı:1, 91-114.
  • Langer, R. (2000). Place Images And Place Marketing, Ph. D. Department of Intercultural Communicationand Management Copenhagen Business School Dalgas Frederiksberg, 1-31.
  • Neumann, W. (2003). Social Research Methods: Qualitative and Quantitativeapproaches. Boston: Allyn and Bacon.
  • Özaltaş Serçek, G. & Serçek, S. (2017). X,Y ve Z Kuşaklarındaki Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarının Karşılaştırılması, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (1), 6-19.
  • Özyurt Kaptanoğlu, R., Kılıçarslan, M. & Tosun, A. (2019). Marka ve Marka Farkındalığı, The Journal Of Social Science, Yıl: 3, Cilt: 3, Sayı: 5, 248-266.
  • Şahin, S. & Özdemir, Ö. (2018). İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İnternet Sitelerinde Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Miras Ürünlerinin Tanıtılması, MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 563-583.
  • Sevindik, E. (2007). Marka Değeri Ölçümleme Metotları Ve Lastik Endüstrisinde Bir Uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2-141.
  • Turanlı, M. & Güneren, E. (2003). Turizm Sektöründe Talep Tahmin Modellemesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi (3), 1-13.
  • TÜRSAB, (2020). Covid 19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi.
  • Ünüvar, Ş. & Şimşek, S. (2012). “Kültür Ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı” , SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24, 305-330.
  • UNWTO, (2019). Tourism Highlights. 20.07.2021 tarihinde https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284421152 adresinden alınmıştır.
  • UNWTO, (2020). International Tourism Highlights. 20.07.2021 tarihinde https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284422456 adresinden alınmıştır.
  • UNWTO, (2021). Country profile inbound tourism. 20.07.2021 tarihinde https://www.unwto.org/country-profile-inbound-tourism adresinden alınmıştır.
  • Uzut, İ. & Ulama, Ş. (2017). Ulusal Turizm Tanıtım Filmlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye ve İspanya Örneği, Journal of Recreation and Tourism Research, 4 (Special Issue 1), 407-415.
  • Vuran, Y. & Afşar, A. (2016). International Journal of Academic Value Studies, 2 (7), 28-39.
  • Wang, X. & Yang, Z. (2010). “The Effect of Brand Credibility on Consumers” Brand Purchase Intention in Emerging Economies: The Moderating Role of Brand Awarenessand Brand Image’, Journal of Global Marketing, Cilt: 23, 177–188.
  • Yamaç, Z., & Zengin, B. (2015). Sakarya Destinasyonunun İmaj Algısına Yönelik Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt: 3 Sayı: 2, 55-75
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Youtube, (2020a). SpainAwaitYou. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=qcg_xbFQ4ck&feature=youtu.be adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020b). ExperienceEgypt. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=msJ_JJB8q3s&feature=youtu.be adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020c). VisitPortugal. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/user/VisitPortugal adresinden alınmıştır.
  • Youtube, (2020d). GoTurkey. 05.12.2020 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=mytWFZFdJUI adresinden alınmıştır.
  • Yüksel, F. (2011). Exposure To Promotional FilmsWhilst On Vacation And Its Effects On Tourists Evaluations, Journal of Yasar University, 23(6), 3904-3912.
  • Yurdigül, Y. & Ayhan, N. (2018). Olimpiyat Oyunları Tanıtım Filmlerinde Aday Şehir İmajı (2016, 2020, 2024, 2028 Olimpiyat Oyunları, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20 (35), 12-20.
  • Zeybek, B. (2019). Ülke Marka Kişilikleri Üzerine Bir Analiz: “Turkey Home” Kampanyası, Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1325-1340.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Sultan Uzut 0000-0003-2172-9143

Lokman Toprak 0000-0003-3144-2613

Publication Date July 31, 2022
Submission Date April 29, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Uzut, S., & Toprak, L. (2022). Pandemide Yayınlanan Tanıtım Filmlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Türkiye, Mısır, İspanya ve Portekiz Örneği. Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 44-53.