Review
BibTex RIS Cite

Dijital Dönüşüm Uygulamalarının Kurumların Marka Değerine Etkisi: “Pınar Online” Örneği

Year 2024, Volume: 28 Issue: 4, 641 - 652, 30.12.2024
https://doi.org/10.53487/atasobed.1418080

Abstract

İnsan odaklı dijital dönüşümün toplumun her alanına yansıdığı ve Toplum 5.0 olarak adlandırılan söz konusu dönemde günümüz insanı tüm faaliyetlerini çevrimiçi gerçekleştirmektedir. Günümüz tüketicisi, daha hızlı daha kolay, seçme ve kıyaslama hakkının daha çok olduğu, başkalarının ürünle ilgili düşüncelerini görebildiği, istediği zaman ve istediği yerde alışveriş yapabildiği platformları tercih etmektedir. Toplumsal boyutta yaşanan dijital dönüşüm bu yeni tüketici davranışını yaratırken, işletmeler de pazardaki yerlerini korumak ve tüketicisinin talep ve isteklerine cevap vererek marka değerini sürdürülebilir kılmak adına dijital dönüşüm uygulamalarına önem vermek zorundadır. Bu çalışmada söz konusu dijital dönüşüm uygulamalarını kendi sektöründe öncü maka olarak uygulayan Pınar Online’ın geleneksel Pınar müşterisine kendini nasıl kabul ettirdiğini ve marka değerine olan katkılarını ele almayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öncelikle dijital dönüşüm ve bu dönüşümün tüketici davranışlarına olan etkisi, ardından da marka değeri kavramına dair bir literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında ise Pınar Online uygulaması örnek uygulama olarak incelenmiştir. Yöntem olarak, nitel araştırma uygulamalarından vaka analizi seçilmiş ve bu Pınar Online ‘in yöneticilerinden farklı kaynaklardan elde edilen veriler toplanmıştır. Bu amaçla elde edilen veriler, doküman analizi yöntemi kullanılarak, Pınar Online’ın dijitalleşme süreci ve markaya olan katkısı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

References

  • Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity, The Free Press.
  • Aaker D. (2009). Marka Değeri Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., MediCat Kitapları.
  • Aksoy, C. (2024). İşletmelerin dijital dönüşümü ve dijital liderlik yaklaşımı. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 4(1). https://doi.org/10.56682/ksydergi.1364569
  • Bilgicer, T., J., Donald R., & Scott A. (2015). Social Contagion and Customer Adoption of New Sales Channels, Journal of Retailing, 91(2), 254-271, ISSN 0022-4359, https://doi.org/10.1016/j.jretai.2014.12.006.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Chahal, H., & Bakshi, P. (2016) Measurement of Intellectual Capital in the Indian Banking Sector. The Journal of Decision Makers, 41, 61-73. https://doi.org/10.1177/0256090916629253
  • Craig, C., Susan P. (2000). “Building Global Brands in The 21st Century”, Japan and The World Economy, 12(3), pp.351-359.
  • Durum, S. (2022). Restoran İşletmelerinde Dijitalleşme Kavramı: Ankara’da Deniz Ürünleri Restoranlarına Yönelik Bir Araştırma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Programı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.

The Effects of Digital Transformation Towards Institutions Brand Value: Case Study for Pınaronline

Year 2024, Volume: 28 Issue: 4, 641 - 652, 30.12.2024
https://doi.org/10.53487/atasobed.1418080

Abstract

References

  • Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity, The Free Press.
  • Aaker D. (2009). Marka Değeri Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., MediCat Kitapları.
  • Aksoy, C. (2024). İşletmelerin dijital dönüşümü ve dijital liderlik yaklaşımı. Trakya Üniversitesi Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi. 4(1). https://doi.org/10.56682/ksydergi.1364569
  • Bilgicer, T., J., Donald R., & Scott A. (2015). Social Contagion and Customer Adoption of New Sales Channels, Journal of Retailing, 91(2), 254-271, ISSN 0022-4359, https://doi.org/10.1016/j.jretai.2014.12.006.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Chahal, H., & Bakshi, P. (2016) Measurement of Intellectual Capital in the Indian Banking Sector. The Journal of Decision Makers, 41, 61-73. https://doi.org/10.1177/0256090916629253
  • Craig, C., Susan P. (2000). “Building Global Brands in The 21st Century”, Japan and The World Economy, 12(3), pp.351-359.
  • Durum, S. (2022). Restoran İşletmelerinde Dijitalleşme Kavramı: Ankara’da Deniz Ürünleri Restoranlarına Yönelik Bir Araştırma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Programı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Economy Theory
Journal Section Reviews
Authors

İrem Paker Tükel

Ece İpekoğlu

Publication Date December 30, 2024
Submission Date January 11, 2024
Acceptance Date October 21, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 4

Cite

APA Paker Tükel, İ., & İpekoğlu, E. (2024). Dijital Dönüşüm Uygulamalarının Kurumların Marka Değerine Etkisi: “Pınar Online” Örneği. Current Perspectives in Social Sciences, 28(4), 641-652. https://doi.org/10.53487/atasobed.1418080

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29909