Research Article
BibTex RIS Cite

SİVAS İLİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI

Year 2024, Volume: 28 Issue: 4, 491 - 503, 30.12.2024
https://doi.org/10.53487/atasobed.1491900

Abstract

Özet
Değişen dünyamızda toplumların bu hızlı değişim ve gelişim sürecine ayak uydurabilmesi, kalkınabilmesi, ekonomik ve sosyal açıdan çağın gereklerine uygun standartları yakalayabilmesi ve yükselebilmesi için öncelikli olarak iyi eğitim almış insanlara ihtiyaç vardır. Yaşadığımız çağda insanların eğitimi bu denli önemli olmasına rağmen; ülkemizde bu konu yeteri kadar anlaşılmamış veya bu konuya gereken önem verilememiştir.
Eğitimli toplumlar hemen her alanda gelişir, güçlenir ve kalkınır. Ülke sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel alanlarda gelişerek başka toplumları geride bırakarak onlara örnek olur. Özgün çalışmalara imza atarlar. Bu nedenle bir ülkenin kendi insanlarına sunacağı hizmetlerin başında eğitim gelmektedir. Eğitim bir ülkenin gelişmesinde ve kalkınmasında en temel unsurlardan biridir. İstenilen düzeyde ve kaliteli eğitim almış insanlar ülkelerinde hangi kademede ve görevde olursa olsunlar aldıkları eğitimlerden dolayı ülkelerinin kalkınmasına ve ilerlemesine büyük katkı sağlarlar.
Sivas İlindeki fiziki alt yapının yeterince oluşmasına ve eğitim camiasının üstün gayretlerine rağmen; eğitim oranlarının bir kısmının çevresindeki gelişmiş olan illere göre az olmasının sebebi yörenin sahip olduğu coğrafi şartlar olmak üzere, bölge nüfusunun sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapısından kaynaklandığı görülür.















Abstract
In our changing world, there is a need for primarily well-educated people in order for societies to keep up with this rapid change and development process to improve to meet and rise appropriate standarts of the age economically and socially. Although the education of people is so important in the age we live in; This issue is not sufficiently understood in our country or the necessary importance has not been given to this issue.

Educated societies develop, strenghten and progress in almost every field. The country improves in socio-economic and socio-cultural fields and sets an example for them, leaving other societies behind. They sign original works. Fort his reason, education is one of the services that a country will offer to its own people. Education is one of the most basic elements in the development and development of a country. People who have received the desired level and quality education make a great contribution to the improvment and progress of their countries due to the education they receive in their countries, no matter. What level and position they are in.

Despite the sufficient formation of the physical infrastructure in Sivas province and the superior efforts of the education comumunity; it is seen that the reason why some of the education rates are low compared to the developed provinces around is due to the socia-economicand socia-culturel structure of the population of the region, including the geographical conditions of this area.

References

  • Aşıcı, M. (2009). Kişisel ve sosyal bir değer olarak okuryazarlık. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 9-26. Ayhan, F. (2019), Eğitim coğrafyası açısından bir karşılaştırma: Bakırköy ve Sultangazi ilçeleri. Journal of Awareness, 4 (3), 305-320.
  • Başal, A. H. (1998). Okul öncesi eğitimine giriş. Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Çolak, N. (2009). Eğitim coğrafyası bakımından Doğu Anadolu Bölgesi illerinde okullaşma oranları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Doğanay, H. (1994). Türkiye beşeri coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi.
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. (4. Baskı). Arkadaş.
  • Ergün, A. (2016). Sivas ilinde coğrafi faktörlerin göç olgusu üzerindeki etkileri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Işık, E. (2013). Erzurum il’inin eğitim coğrafyası. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi. Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 10 (3), 159-181.
  • Kaya, F. (2016). Ağrı ilinin eğitim coğrafyası. Ağrı Valiliği İl Kültür ve Turizm Yayınları.
Year 2024, Volume: 28 Issue: 4, 491 - 503, 30.12.2024
https://doi.org/10.53487/atasobed.1491900

Abstract

References

  • Aşıcı, M. (2009). Kişisel ve sosyal bir değer olarak okuryazarlık. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 9-26. Ayhan, F. (2019), Eğitim coğrafyası açısından bir karşılaştırma: Bakırköy ve Sultangazi ilçeleri. Journal of Awareness, 4 (3), 305-320.
  • Başal, A. H. (1998). Okul öncesi eğitimine giriş. Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Çolak, N. (2009). Eğitim coğrafyası bakımından Doğu Anadolu Bölgesi illerinde okullaşma oranları. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Doğanay, H. (1994). Türkiye beşeri coğrafyası. Gazi Büro Kitabevi.
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. (4. Baskı). Arkadaş.
  • Ergün, A. (2016). Sivas ilinde coğrafi faktörlerin göç olgusu üzerindeki etkileri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Işık, E. (2013). Erzurum il’inin eğitim coğrafyası. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi. Işık, Ş. (2008). Türkiye’de üniversitelerin kentleşme üzerine etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 10 (3), 159-181.
  • Kaya, F. (2016). Ağrı ilinin eğitim coğrafyası. Ağrı Valiliği İl Kültür ve Turizm Yayınları.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Ecological Applications (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Coşkun Polat

Hasbi Soylu

Publication Date December 30, 2024
Submission Date May 29, 2024
Acceptance Date October 21, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 4

Cite

APA Polat, C., & Soylu, H. (2024). SİVAS İLİNİN EĞİTİM COĞRAFYASI. Current Perspectives in Social Sciences, 28(4), 491-503. https://doi.org/10.53487/atasobed.1491900

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29909