BibTex RIS Cite

ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNİN ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ / EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT COURSES OF DISABLED PEOPLE FROM THE WIEVPOINTS OF STUDENTS

Year 2008, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 22.02.2010

Abstract

Bu çalışmadaki amaç, engellilerde beden eğitimi ve spor dersinin öğrenci bakış açısıyla
değerlendirilmesidir. Araştırmaya katılan erkek öğrencilerin % 74,7'si, kız öğrencilerin %71' inin
engelliler konusunda eğitim veren bir okulda görevalmak istedikleri, erkeklerin % 79,S'i, kızların ise
% 83,9'u gelecekte engellilerle ciddi olarak ılgileneceklerini belirtmişlerdir. Erkek öğrencilerin %
93,9'u, kız öğrencilerin ise % 93,5'i. engellilerin sportif faaliyetlerde eğitildikleri zaman başarılı
olacakları inancında oldukları saptanmıştır. Engellilerle ilgili uygulamalı ve birebir çalışmalar
sonucunda erkeklerin % 93,9'u, kızların % 100 ü duygusal yönden çok etkilendikleri görüşü ortaya
çıkmıştır. Derslerin başlangıcında erkek ve kız öğrencilerin engelliler konusu hiç ilgilerini
çekmezken, dönem sonunda erkeklerin % 83,8'inin, kızların ise % 90,3'ünüu bu düşüncelerinde çok
farklılıklar oluştuğu görülmüştür. Ayrıca erkek öğreneilerin % 13,1 'i, kızların ise %16,I'i engellilerle
ilgili bilgilerinin yetersiz olduğu ve bu konuda yeterli kaynak temin edemediklerini belirtmişlerdir.

Anahtar kelimeler: engeııiler, beden eğitimi, spor, spor etkinlikleri.

 

ABSTRACT
The aim of this study is evaiuatlOn of the course of physical educatıon and sport for dısabled by the
wıev of students. 74,7 per cent of male stııdents and 71 per cent of female students reported to be
willing for being employed in a school which gives educatıan for disabled. 79,8 per cent of male
students and 83,9 per cent of feıTIale stııdents reported that they would show concem for disabled
people in the future. it was found that 93,9 per cent of male students and 93,5 per cent of female
students were in the belief of that disabled people would be successful when they were trained through
sport activities. it appeared that 93,9 per cent of male student and all of the female student were
influenced deeply after stııdying with disabled people. While at the beginning of the courses, both
male and female student did not pay any attention to disabled people, but at the and of the term 83,8
per cent of male and 90,3 per cent of female student changed their mind about disabled people.
Moreover, 13,1 per cent of male and 16,1 per cent of female student reported to have lack of
knowledge and could not get suffıcent sources about disabled people.

Key words: Disableds, physical educatıon, sport, sport activities.

Year 2008, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 22.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Şirinkan This is me

Seher Şirinkan This is me

Erkan Çalışkan This is me

Publication Date February 22, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Şirinkan, A., Şirinkan, S., & Çalışkan, E. (2010). ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNİN ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ / EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT COURSES OF DISABLED PEOPLE FROM THE WIEVPOINTS OF STUDENTS. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2).