Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının internet kullanımına yönelik tutumlannın
belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada betimsel yöntem
kuııanılmıştır. Araştınnanın verileri kişisel bilgiler ankeh ve Tavşancıl Ye Keser (2002) tarafından
geliştirilen internet kullanıma yönelik tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştımıanın
örneklemini 2006-2007 öğrenim yılında Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğibmi ve Spor
Yüksekokulunda öğrenim gören 135 öğrenci oluştunnuştur. Araştınnada elde edilen verilerinin
çözümlenmesinde değişkenler için öncelikle aritmetik ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur.
Değişkenler arasında fark olup olmadığı ise.05 anlamlılık düzeyinde bağımsız "t" ve tek yönlü
"Anova" testleri kullanılarak belirlenmiştir. Araştımıada sonuç olarak öğretmen adaylannın internet
kullanunma yönelik tutumlannın iyi düzeyde (X=114,97) olduğu ve yaş, cinsiyet, sınıf, erişim olanağı
değişkenlerine göre tutum puanlannın anlamlı farklılık göstermediği, kuııanım sıklığı, kullanım süresİ
ve bilgisayar kullanım deneyimi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, Öğretmen adayı, İnternet kullanımı, Tutum
ABSTRACT
The purpose of this study is to determine the internet using attidudes of physical education teacher
candidates and ınvestigate !hem according to varioliS variables. Deseriphon methot is used in this
study. Researc data had collected by personal infonnalion questionnaire and attitude Scale for internet
using developed by Tavşancıl and Keser (2002). Sample of this study İs created from 135 students in
2006-2007 tenn of Ahi Evran University School of Physical Education and Spor!. The statistical
analysis of data had made by using indepent t-test and one way Anova. Significant (evei had taken as
,05. As a result it had faund aut that internet using attitude of teaclıer candidates is in well level (
X=114.97) and there's not significant difference in attitude scores according to age, sex, Cıass, and
possibility of using internet variables. There's a significant differenee accofding to computer using
experience, frequence and duration
Key Words: Physıcal educatıon,Teaclıer candidate,Internet usage,Attitude
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 22, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 10 Issue: 1 |